Zobacz pojedynczy post
stary 27-07-2007, 12:08   #51
Fanotherpg
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 03 07 2007
Lokacja: Kalisz
Wiek: 35

Posty: 64
Stan: Niegrający
Wyślij wiadomość przez ICQ do Fanotherpg Fanotherpg ma numer GG 9340933
Domyślny

Radix, dziękuję za rozbudowaną wypowiedź w której umieściłeś wiele cennych informacji. A teraz pozwole sobie na nie odpowiedzieć

W informacjach odnośnie świata gry są iformacje, że planujemy dać jak najwięcej możliwości do wykonywania czegokolwiek. Przykład z pierwszej wersji który będzie do wykonania (o ile się wyrobię a mam nadzieję), mamy w jednym zadaniu dogadać się z pewnymi inteligentnymi potworami, do pomocy dostajemy strażnika imperialnego, i idziemy, zależnie od naszych umiejętności i tego jak to wykonamy, możemy wykonać zadanie w stylu H'n'S czyli zrobić co kazano, iść, dogadać się i wrócić, jednak jeśli będziemy tępym osiłkiem pewnie nic nie wyjdzie i będzie trzeba posprzątać, jednak po co tracić życie skoro będzie jedno? Więc możemy pozwolić aby strażnik został zabity w ten czy inny sposób (możemy wziąść jego eq) jednak zależnie od tego jak to zrobimy będą różne konsekwencje, jeśli nie będziemy mieć alibi zostaniemy straceni za zabicie strażnika Imperium.. A to nie wszystkie możliwości

Dalej, niestety nie planujemy dać takiej ilości statystyk jak to miało miejsce w Fallout'cie chociaż, pewne rzeczy postaramy się odwzorować (system szacunku konkretnych osób/organizacji/miast czy też dawanych tytułów które możemy przeglądać jak grabieżca grobów, czy sprytny handlarz..

Co do wczuwania się w postać nie chcemy ograniczać się do 1 klasy dobrym przykładem może byc gra Demise: Rise of Ku'tan (co prawda nieco słaba, ale kilka rozwiązań miała dobrych np. NIE LOSOWE PODZIEMIA) gdzie zależnie od rasy mogliśmy należeć od 3 (ogr) do kilku(nastu) gildii (człowiek, saris).

Co do multi, jeśli będzie to na pewno nie będzie kładziony nacisk na rozwijanie skilli etc, lecz na życie w grze, czyli sojusze, walki o przejmowanie terytorium, wpływ rozgrywki single player na multi player i na odwrót (!) itp.

Co do AI wrogów, to aktualnie pracujemy tylko i wyłącznie nad nim bo chcemy aby już w pierwszej wersji było dobre. Co do strażników, złodzieji itp. nie planujemy w pierwszej wersji ich znacznego wpływu na rozgrywke (ze względu na to, że na początku będzie 1 niewielka mieścina i przez długi czas tylko ona. Lecz, później planujemy dodanie systemu zmiany pory dnia oraz w miare poprawne AI własnej postaci (czyli jeśli będziemy mieli tryb multiplayer i gracz zatrudni się jako strażnik miejski i trafi mu się dyżur w nocy a będzie spać i kompa mieć wyłączonego to jego postać pojawi się jako NPC i będzie pilnować warty.. Ale to na razie jest faza planów, choć jak najbardziej realna.. A jeśli nie ustawi, AI swojej postaci, to czeka go kara za opuszczenie warty itp.).

Poczynania będą zapamiętywane i zapisywane, w trybie single player, a jeśli dodamy multi to również w trybie multi player. I jeśli np w singlu narazimy się jakiejś organizacji NPC konsekwencje tego będą w trybie multi (jeśli np jakiś gracz się w niej zatrudni i dostanie zlecenie ukarania nas) i na odwrót, coś przeskrobiemy w mieście w trybie multi, na singlu tam lepiej też się nie pokazujmy.. Co do kradzieży, czy to w trybie single czy multi, będą targowiska (w większych miastach) i na stolikach itemki, jeśli będziemy dość zwinni i sprytni zakosimy coś i nie zostaniemy złapani, a jeśli zostaniemy złapani czy to przez graczy czy NPC to spodziewajmy się konsekwencji, chyba że ktoś nauczy się planów więzień w najbliższej okolicy i znajdzie z nich wyjście, to długo nie posiedzi bo zwieje

Co do przeszywania postaci, im postać silniejsza tym ma większe szanse na uniknięcie ciosu i ma więcej życia, jednak też trzeba zwrócić uwagę na to, że jeśli gracz będzie miał skompletowaną całą zbroje płytową, to nikt mu nie zaszkodzi jakimś sztylecikiem czy też zwykłą strzałą gdyż poprostu się odbije i uszkodzi pancerz, nic więcej..

Co do pierwszej wersji gry, skille i tym podobne zapewne będą mocno nie wyważone (bolączka serii Diablo gdzie wojownik nie ma szans z magiem czy łucznikiem..), jednak tutaj jest szansa dla tych wszystkich graczy którzy będą sugerować pewne zmiany etc. na znalezienie się w creditsach i pokazanie, że w polsce też da się zrobić dobre gry i to nie tylko komercyjne

Fabuła, otoczenie, klimat, itd. jest bardzo ważna dla nas, chociaż wiadomo, nie mamy środków finansowych więc filharmonii do odpowiedniej muzy nie wynajmiemy i musimy korzystać z darmowych źródeł chyba, ze ktoś nas wspomoże.. A co do fabuły itd. na początku może wydawać się nieco sztampowa i naciągana, ale to początki, a początki zawsze najtrudniejsze, zaufajcie z czasem się rozkręcimy i będzie jak w Herosach im dalej tym mniej się wie i więcej chce sie dowiedzieć

Co do grafiki, tak planowana jest prosta 256 kolorowa grafika, jednak yeapy ostro ją zmodyfikował i już nie jest tak uboga zwłaszcza otoczenie xd więc o to się nie martwcie jednak wszelka pomoc od osób zajmujących się pixelartem mile widzana.. Każdy grafik się przyda..

Co do ogromności świata to będzie on ogromny ale nie w pierwszej wersji Pierwsza wersja będzie zaledwie wynosiła 250 na 250 kratek czyli nie wiele.. Jednak wraz z dodatkami które planujemy dodane zostaną nowe krainy, zadania, postacie, klasy, przedmioty, potwory, inne opcje, easter egg'i (pamięta ktoś nawiązania z Fallout'a chociażby do Monthy'ego ) I gra będzie rozbudowywana dopóki nie osiągnie planowanych rozmiarów (mapka całego świata gry jest dostępna w screenach jako szkic..

Co do statów, to nie będą one tak szybko rosły, że po kilku(nastu/dziesięciu) godzinach grania będziemy super herosem, kto widział by po miechu na siłce być silniejszym od Pudzanowskiego? Potworów masa na pewno nie będzie, ale też nie będzie tak, że ich nie będzie Tylko mamy dylemat co do tworzenia nowych potworów (jak w Diablo co ileś minut, jak w Mu Online punkty odradzania, czy też coś innego?)..

Co do podróżowania pierwotnie będzie tylko chód/bieg/teleportacja, wraz z czasem będą takie rzeczy jak teleporty do określonych lokacji (potężna sieć teleportów lecz nie z wszystkich będzie można odrazu korzystać [kto grał w Divine Divinity może się orientować czego można się spodziewać]). Planujemy także dodać konie czy inne środki transportu.

A jak masz jeszcze jakieś sugestie pytania wątlipości wal śmiało I mam nadzieję, że przetestujesz DS:E jak wyjdzie


kid co do twoich super ataków to bardziej mi to podchodzi pod skille.. niż jako umiejętności czysto przedmiotowe.. A taki paraliż na minute to będzie masakra w gdzie Stawiamy na szybką rozgrywke, coś ala Starcraft Więc to naprawde byłaby przesada zwłaszcza że umiejętności rosną.. No ale jak ktoś będzie miał odpowiednią wyszkoloną umiejętność (w co wątpie ) to do minuty może podskoczy..


TaH twoje propozycje to coś bardziej w stylu 'zróbcie podróbke diablo' no ale mniejsza odpowiem:
1. Bardziej stawiamy na skille, będzie coś takiego jak klasa kowal czyli będzie można sobie wykuwać własne itemki i samemu je naprawiać/ulepszać (1 diablo wiele 'mudów przez przeglądarke' (dla mnie MMORPG przez przeglądarke nie istnieje to mudy )
2. Hazard będzie możliwy, tak samo jak targowanie cen nie tylko z graczami (jak będzie multi) ale również NPC, chociaż nie przesadzajmy bo mogą się zniechęcić do nas...
3. Czegoś takiego jak drzewka umiejętności nie będzie, i nie planujemy dodać opcji że niższy skill na wysokim lvl wzmacnia ten na wyższym lvl dlaczego? Bo i tak początkowo skille będą bardzo nie wyważone więc po co to jeszcze potęgować? Poza tym potrzebujesz konkretnej umiejętności do konkretnej czynności to jej się uczysz, a nie zbędnych nie przydatnych.. umiejętności..
4. pomocnicy.. wcześniej mówiłem, że w 1 zadaniu będzie taki, chociaż na stałe na razie żadnego nie będzie.. ale liczmy się z tym że będzie on miał własne AI i może z czasem rządać więcej kasy.. na opłacenie..
5. tu wymienie wady i zalety w podpunktach..

Zalety:
+ szybkie ukończenie gry (lol)
+ szybkie rozpoznanie co jak i gdzie
Wady:
- zero przyjemności z kończenia gry
- exp za to jak ktoś zabija potwory? nie żartuj..
- zadania nie będą aż tak łatwe do przejścia, chyba że ktoś widzi 1 rozwiązanie idź zabij wróć.. Polecam pograć w serie Thief.. Ciekawe czy trening skończycie z takim podejściem..
- bicie lvl to totalny minus wszystkich gier sieciowych 0 przyjemności z rozgrywki a zaawansowani gracze wchodzą tylko aby pogadać z znajomymi, bo nie mają nic do roboty..
Fanotherpg jest offline   Odpowiedz z Cytatem