Patrząc na sztab ludzi pracujących nad grami, ty na przykładzie: Painkiller:
lista płac mieści ~60 osób które zajmowały się grą w sensie faktycznym, czyli nie licząc wszystkich "szefów d.s. PR, prezesów, prawników, speców od reklamy itp" Tu trzeba dodać, że korzystali oni z gotowego Havocka, czy korzystali z własnego silnika graficznego, tego nie wiem.
Tak więc zrobienie gry na poziomie WoW/Painkiller/NFS wymaga sztabu ludzi z dobrymi umiejętnościami... chyba, że uda Ci się wykuć programowanie na takim poziomie, by samemu stworzyć/obrobić silnik graficzny/fizyczny a twój kumpel też się weźmie do roboty i będzie geniuszem w grafice 3D, 2D, teksturowaniu i tworzeniu złożonych poziomów ;]
A co do serwera, nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "10k" więc nie wiem, czy ten przykład ciebie zadowoli: Parę miesięcy temu pobito rekord jeżeli chodzi o przesył danych - na testowej sieci łączącej ~60 uczelni w US + parę w na świecie (sieć "Internet 2") uzyskano transfer 8.8Gb/s... wygląda imponująco ;] Planowany start sieci "dla ludu" wypada na rok 2010 ;]
__________________
Kłócenie się na forum jest jak uczestniczenie w paraolimpiadzie, może i wygrasz, ale nadal będziesz zacofanym -.-"
|