Teoria głosząca, że za zabicie gracza na świecie pvp-e dostaje się 10% jego doświadczenia w przypadku ofiary posiadającej facc lub 7% w przypadku zabijanych pacców jest błędna !!!
Wyjaśnienie dlaczego:
7 lvl zabija 20 lvl z facc. Dostaje więc 1% jego expa, czy jak wolicie 10% jego utraconego expa. Nasz PK otrzyma zatem min 988 exp i max 1159 exp.
Według tej teorii zabójca na 19 levelu dostanie tyle samo expa co 7 level (oczywiście zakładamy, że ofiara ma 20 level).
Jest to BZDURA !!
Każdy kto obejrzy poniższy filmik stwierdzi, że wyżej omówiona teoria jest naciągana.
http://tibicams.tibianetwork.com/en/movies/show/29940
A teraz wyjaśnienie jak się prawidłowo liczy expa z ofiary na światach pvp-e:
Niech:
x - poziom zabójcy * 0.9 zaokrąglone w dół do liczby całkowitej.
y - poziom ofiary
a - całkowita liczba punktów doświadczenia ofiary
D = (1-x/y)*0,05*a
Jeżeli zaokrąglimy teraz w dół liczbę D do najbliższej nieujemnej liczby całkowitej, to otrzymamy liczbę punktów doświadczenia, jakie zdobędzie zabójca.
Przykład z naszym 7 levelem, który zabija 20 level :
x = 7*0.9 = 6.3 po zaokrągleniu w dół mamy x = 6
y = 20
9880 <= a <= 115 999
Zatem :
D_min = (1-6/20)*0,05*98800 = 3458 exp
D_max = (1-6/20)*0,05*115999 ~= 4060 exp
Zabijając siódmym levelem dwudziesty level otrzymamy (w zależności od expa, jaki ma ofiara) conajmniej 3458 expa a maksymalnie 4060 expa.
Ps. Jedynie Caban Nadbaltycki miał tutaj rację. Mam nadzieję, że teraz - po podanym przykładzie jak to liczyć. Każdy będzie mógł bez problemu oszacować ile dostanie expa z ofiary.
Ps2. Zabijając 7 levelem afkera na 200 lvl awansujemy za jednym zamachem na 74 level.
Na koniec wypadałoby jeszcze omówić znaczki :
=> - mniejsze bądź równe
<= - większe bądź równe
~= - równość z przybliżeniem (zaokrągleniem)
* - standardowe mnożenie
/ - standardowe dzielenie