Hmm... od czego by tu zacząć.
Zimowy update
Zostało to już kilka razy powiedziane, w szczególności w dziale Proposals na tibia.com przez Craban, iż Winter Update będzie głównie, jak nie wyłącznie, opierał się na ekonomi, wyrównanie kosztów huntów.
Nie będzie to zapewne jak kilka osób myśli i pisze - zwiększenie ilości many dawanej przez
mana fluid, gdyż spowodowałoby to jeszcze tańsze koszty wypraw dla i tak tanich teraz w utrzymaniu Knight'a i Paladin'a. Najbardziej realistyczną i prawdopodobną teoria na temat zmian na zimę jest zmniejszenie kosztów
Rune, czyli:
- zmniejszenie ilości many potrzebnej na wytworzenie danej runy
- spadek ceny rune w sklepach
Nie zostanie "oddana" siła, która została zabrana profesjom magicznym, co najwyżej jak wspominał Craban, część tego co zostało odebrane
może zostanie podarowane (pewnie nawet nie odczuje się tego).
Ilość doświadczenia
W tej dziedzinie nadal górują postacie magiczne, potrafią one zdobyć więcej doświadczenia w X czasie niż Paladin czy Knight. Zwykle jednak taki hunt jest mało opłacalny.
Przykładem może być GS Island.
- 120 Druid/Sorcerer spokojnie wyczyści całą wyspę i będzie miał nawet chwilę czasu na wybicie jakiejś dziury nim będzie respawn na powierzchni.
- 120 Paladin nie nadąży zabić wszystkich GS'ów na wyspie nim będzie ponowny respawn już zabitych.
- 120 Knight tu sprawa ma się podobnie do Paladin'a, choć może on, jeeżeli jest na tyle odważny i nie patrzy na straty, lurować po kilka (4-5) GS i zabijać z Exori Gran
Najlepszą postacią do zarabiania jest Paladin, który praktycznie na hunt wydaje tylko na amunicję, dam przykład z własnego doświadczenia.
Level 54 użyłem 1500 Royal Spears; osiągnąłem Level 69
Wydatek 100 RS kosztuje 1,5k więc 1500 - 22,5k
Zarobek prawie 1kk (w przedmiotach, kasie i addon itemach)