Cytuj:
1. Czy jest jeszcze sens robienie gry 2D w świecie gier 3D ? jeśli tak czy lepszy jest widok z góry czy izometryczny ?
|
Masz dobrego grafika albo sam nim jesteś ? Jeśli tak - 3D. Jeśli nie wychodzi ci to zbytnio - 2D.
Cytuj:
2. Jaki według was jest najlepszy system rozwijania postaci i zdobywania doświadczenia ?
|
Chyba oczywiste - poprzez zyskiwanie doświadczenia. Jeśli będziesz tworzył własne MMO to nie spieprz go to jak Bethesda Obliviona, w którym nie ma w ogóle doświadczenia. Pomysł głupi, bo jaka jest przyjemność w rozwiązywaniu questów (nudnych zresztą) jeśli jedyną nagrodą jest słowo "dziękuje" i jakiś durny pierścioneczek który do niczego się nie przyda ?
Cytuj:
3. Czy dobrym pomysłem jest robienie zamiast wielu map jednej ogramnej ?
|
Zrób tak jak jest to w Gothicu. Ogromny świat, zero ładowania pomiędzy lokacjami (wyjątkiem są oczywiście niektóre miejsca których odwiedzenie jest niezbędne do ukończenia gry).
Cytuj:
4. Czy rozmowy głosowe nadają się do gier typu MMORPG ?
|
Tak, ale jeśli chcesz je wprowadzić - to zrób to porządnie i tak jak to jest w Baldursie - tylko ważniejsze dialogi są czytane przez lektorów. Zresztą, jeśli jest to amatorski projekt to daruj sobie rozmowy głosowe.