Zobacz pojedynczy post
stary 16-11-2007, 00:12   #456
Vil
eX Moderator
 
Vil's Avatar
 
Data dołączenia: 13 11 2004
Lokacja: Helsinki
Wiek: 40

Posty: 4,623
Vil ma numer GG 3989309
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Foxbee Pokaż post
A więc w czym problem? Oto bowiem znika charakterystyczny przecież element Tibii - zróżnicowanie profesji.
przeginasz, profesji w tibii jest 3, nawet porzadnego healera nie zrobili.


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Foxbee Pokaż post
Aha! To nie za łatwa profesja, trzeba będzie się długo męczyć z walką włóczniami, potem drogie strzały i bełty. Słowem - zawód paladyna nie był łatwy, dlatego też często mogliśmy odczuć ich brak.
paladyn nigdy nie byl trudny w prowadzeniu.

Przy grze sorcem trzeba bylo wysilic mozgownice zeby nie padac czesciej niz jestesmy w stanie odnawiac levele. Knight expil w sposob prymitywny, ale jesli wypelnial zadanie blokera musial to robic tak, zeby druzyna przezyla. A palek ? Co robil poza zaznaczaniem przeciwnika, uciekaniem i uzupelnianiem amunicji ? Styl gry archera jest najprymitywniejszym jaki mozna wymyslic.

Lamiace spiry powodowaly obrzydzenie gry a nie jej utrudnienie.


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Foxbee Pokaż post
Podsumowując, obawiam się, że w przyszłości wybór profesji stanie się mniej ważny. "Zróżnicowanie" idealnie "zbalansowanych" zawodów będzie się być może przejawiało niemal jedynie w sposobie zabicia danego potwora i tym, że rycerz będzie miał "swoje" kreatury, a mag "swoje", z którymi będzie mu się opłacało walczyć. To może dotyczyć szczególnie stworów silniejszych.
przespales ostatnie 2 lata pod kamieniem ?


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Foxbee Pokaż post
Wielu graczy z darmowym kontem może uznać, że Tibia staje się w coraz większej mierze płatną grą i z tego powodu ją porzucić.
Pytanie czy wyjdzie to grze na dobrze czy na zle ? Spolecznosc tibijska, glownie z powodu wybitnej prostoty gry, sklada sie w zdecydowanej wiekszosci z dzieciakow, z reguly na etapie nauki jakiejkolwiek komunikatywnosci i samodzielnego myslenia, jesli takiego planktonu odejmemy odrobine ( w ilosci kilkunastu tysiecy ) atmosfera w grze stanie sie zdrowsza i mozna zalozyc, ze wreszcie bedzie komu reanimowac klimat gry rpg, jako faktycznego roleplayingu a nie dziecinnej pogoni za levelami i przedmiotami.

Platna w 100% gra oznaczalaby rowniez spadek kosztow utrzymania serwerow, co posrednio mogloby sie przelozyc na srodki na czestsze i lepsze updaty.


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Foxbee Pokaż post
A teraz zastanówcie się, która gra nie ma już magii śmierci, magii lodu, magii życia... A to przyporządkowanie ogień - mag, ziemia - druid... Skąd my to znamy...?
oklepane ale i narzucajace sie samo, lepiej stac oczekiwaniom na przeciwko i nazywac archera paladynem ?

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Foxbee Pokaż post
Co kieruje ambicjami Cipsoftu? Czy chcą konkurować w innymi grami MMORPG przyjmując strategię upodabniania się do nich?
Konkurowac z kim ? Z duzymi firmami, zasobnymi w kapital, produkujacymi gry na enginach 3d, z rozbudowanym swiatem i, na dlugo przed wyjsciem, kultowe - bo oparte na wczesniejszych, kultowych produkcjach ? Nie spodziewam sie, zeby Cipsoft wyrwal jakichkolwiek graczy Blizzardowi czy ludziom od Lineage, glownie dlatego, ze Tibia praktycznie na kazdym polu z grami pokroju WoW przegrywa, i nie zmienia tego deklaracja sporej czesci tibijskiej spolecznosci odnosnie rzekomo lepszej grywalnosci ( co tez jest wrazeniem subiektywnym i raczej odosobnionym ). Cipsoft jest nastawiony na wciaganie do gry coraz wiekszej rzeszy dzieciakow, nie zdziwilbym sie gdyby sucha kalkulacja pchnela ta firme do popularyzacji tibii wsrod rzeszy 10 letnich poldebili ktorzy w normalnej grze RPG po prostu nie daliby rady niczego zrobic.

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Foxbee Pokaż post
I jak tu zagłosować, skoro Cipsoft układa pytania tak, jakby nikt o niczym innym nie marzył tylko o "idealnym balansie profesji"!?
Moze was to zaskoczy, ale bardzo wyraznie nasuwa mi sie refleksja o tym, ze idealny balans w tibii nie bedzie nigdy i nigdzie mozliwy. Ta gra ma za prosta strukture, sklada sie ze zbyt malej ilosci plaszczyzn zeby wogole mozna bylo o balansie. Powtarzalem to wielokrotnie, powtorze jeszcze raz: ta gra to tetris, obliczony na expienie do upadlego, komicznym jest to, ze w celu umozliwienia dalszego expienia usuwa sie nawet wczesniej ustalone limity levelu. W takiej sytuacji, gdy praktycznie nie istnieje system questow, aberracja jest sposob zabijania bossow, rozgrywka grupowa jest dostepna w postaci szczatkowej trudno wogole mowic o balansie. Ten kto jest w stanie zdobywac najwiecej expa w najkrotszym czasie jest najlepszy i to wszystko. A ze pozycja lidera bedzie zmieniac sie wahadlowo - wcale nie swiadczy to o balansacji.
__________________

Ostatnio edytowany przez Vil - 16-11-2007 o 00:14.
Vil jest offline