Zobacz pojedynczy post
stary 24-01-2008, 17:42   #1
dejw
Użytkownik Forum
 
dejw's Avatar
 
Data dołączenia: 23 02 2007
Wiek: 35

Posty: 126
Stan: Niegrający
Świat: Titania
Domyślny Propozycje zbalansowania tibii

witam

zamieszczam tutaj swoja propozycje tego, jak uchronic tibie od nieuchronnego zepsucia jej calkowicie

balansacja:
1= dla magow - udostepnienie odpowiednika sd za 325 gp, ktorego sila rowna sie sile sd sprzed update 8.0 - praktycznie nie byloby mozliwosci expienia z tej runki, chyba ze dla mateusza dragona wielkiego albo embermane, dla innych staloby sie zupelnie nieoplacalne. bylaby to oczywiscie bron dostepna bez wzgledu na ograniczenia lvlowe, wymaganym poziomem do uzycia jej, jak w przypadku sd, bylby 15 mglvl. z racji wysokiej ceny (normalnej ceny, ktora obowiazywala od 7.6) byla by oczywiscie uzywana tylko do pk (oprocz najwiekszych lvli). mialoby to sens, gdyz zreaktywowano by tzw 'noob pk' squady, przez co:
1. h lvl nooby nie czuliby sie tak pewnie wiedzac, ze w kazdym momencie moga polec na sd combo
2. wielu graczy gra w tibie wlasnei dla tego aspektu - pk, nie wbijajc jednak uprzednio 45 lvlu, gdyz jest to zupelnie bezsensowne, poniewaz w dzisiejszej tibii jedna akcja pk jest rowna 'hunted forever'
3. nie spowodowalo by to jednak takiej 'rozpusty' wsrod pekerow, gdyz 325 gp za jeden strzal z runki to cena, jaka nie kazdy moze poniesc (w hurtowych ilosciach oczywiscie). nie bylo by takiej dysbalansacji jak po zimowym updacie, sytuacja wygladala by tak samo jak w poprzednich tibiach przed wersja 8.0

korzysci moim zdaniem bylyby obustronne, gdyz low lvle dostalyby wreszcie z powrotem swoja ulubiona zabawke, h lvle dostalyby bron ktora faktycznie odzwierciedlalaby ich prawdziwa sile (taka jak za czasow 7.4-8.0 z run). krotko mowiac, expienie oplacaloby sie, gdyz w zamian mialoby sie prawdziwe sd

sd x 3 oczywiscie zostaloby, jednak sila tej runy nie przekraczala by, tak jak teraz, hita za 500 ~w potwory w przypadku h lvli. oczywiscie graczom na super h lvlu, takim jak mdw, w pewnym momencie expienie z sd x 3 przestaloby sie oplacac, gdyz laczna suma obrazen z tejze runy wynosilaby ~1200 (3 x 400), natomiast z sd x 1 za 325 gp = 1500~. bylo by to chyba sprawiedliwe, poniewaz wbil on w koncu ten super h lvl

jak juz wspomnialem - gra sorem stala by sie na powrot oplacalna, ze wzgledu na nagrode jaka jest sila sd znana ze poprzednich wersji tibii (7.x-8.0)




2= leczenie knightow
nie trzeba oczywiscie zaznaczac, ze przywrocenie uhow jest chyba JEDYNYM sensownym wyjsciem z tej beznadziejnej sytuacji, w jakiej zostawieni zostali knightci po tym updacie. jednak, jesli cipsoft az tak usilnie pragnie zachowac proporcje w leczeniu oraz uniemozliwienie uzywania uhow noobom (jak wiadomo 4 mglvl to kwestia 2-3 dni), mogliby wprowadzic ograniczenie na mglvl - uzywanie uhow od 5 lub 6 mglvlu, ale mimo wszystko przywrocenie. gra knightem,powiedzmy sobie szczerze, nie oplaca sie nie ze wzgledu na wolniejsze expienie spowodowane wiekszym ryzykiem smierci, ale na ogolne ryzyko smierci, ktore zostalo zwiekszone parokrotnie poprzez odebranie rycerzom mozliwosci leczenia

3 palladyni
w tej kwestii nie bede sie wypowiadal, gdyz sam nigdy nie gralem pallem przez co nie wiem, co jest tej profesji potrzebne a co zbedne ;p

4 leczenie za pomoca czarow - jak wyglada, kazdy widzi, przegiecie w druga strone. dawniej wyjscie 90 lvlem magiem na jednego warlocka w 90 % koncyzlo sie smiercia, teraz 90 lvl mag bierze na klate 2 warlocki leczac sie exura. jedynym sensownym wyjsciem wydaje sie byc przywrocenie starego systemu leczenia (exura gran - 40, exura - 25, jednak z zachowaniem sily leczenia jak za czasow dawnej tibii (7.6-8.1))

5 przywrocenie combo od potworow!!

po odebraniu potworom mozliwosci strzelania combo praktycznie skonczyly sie emocje podczas huntu - 'padne czy nie padne?' teraz, jesli nie mamy problemow z laczem (lagi, freezy, kicki), odpowiedz w wieksozsci brzmi 'nie padne'. nie ma juz tych smaczkow jakim byly emocje zwiazane z tym, co w nastepnym momencie zrobi mostar ktorego lejemy. teraz 20 lvle magowie leja dragon lordy praktycznie sie nie przemieszczajac, 90 lvle magowie leja 2 warlocki naraz bez wiekszego ryzyka smierci, dodatkowo praktycznie bez waste. bezsens.


ciezko jest znalezc idealny punkt zbalansowania tibii, w ktora teraz mamy, jedynym sensownym wyjscie, hjesli cipsoft naprawde chce stworzyc wyjatkowa gre, jest powrot do starej tibii. niektorzy powiedza - tibia 7.4!, inni - tibia 7.5!, jeszcze inni - tibia 7.6!, jednak nie ma to znaczenia ktora z tych wersji zostalaby przywrocona, lub stworzona na podstawie balansacji z tychze wersji, poniewaz balansacja w nich byla mimo wszystko jak najbardziej udana.

tibia 7.4 - szybszy exp low lvl knightem, wolnieszy h lvlem, chyba ze z runek, sorc - mozolne expienie, jednak w zamian za to potezna sila na h lvlu w porownaniu do innych profesji

tibia 7.5 - podobnie jak w 7.4

tibia 7.6 - potezna sila sorkow, jednak niepozwalajaca na przekraczanie pewnych limitow zdobywania expa. w dzisiejszej tibii limity te zostaly praktycznie zniesione, przykladem sa sorkowie ktorzy wbijaja po 17 kk expa w jeden dzien na 200 lvlu. knight - rowniez wolniejsze expienie z broni, jednak nie przeszkadzalo prawdziwym graczom, ktorzy traktowali knightow raczej jako slabszych magow z duza iloscia hp, do tego poteznych blokerow. sork expil bardzo szybko, w pvp byl bardzo silny, to fakt, jednak wystarczyla niewielka grupa pkrow by zdjac na combo h lvl maga, knight w pvp jako ataker praktycznie nie istnial, lecz zabic go bez uprzedniego strapowania rowniez bylo bardzo trudno

dodajac smaczki takie jak trapowanie, lurowanie, thiefowanie, tamte wersje tibii wydaja sie byc wrecz idalne jednak cash$ okazal sie na tyle duza zacheta, ze zapomniano o graczach ktorzy grali w ta gre dla tych wlasnie smaczkow, uniemozliwiajac im czerpanie takiej przyjemnosci z gry na rzecz 10latkow, ktorym podstawia sie teraz hotkeye i expowiska, jak i rowniez w coraz wiekszej mierze boty

aha, co do expowisk/zmian wizualnych - outfit z mieczykiem oraz dawny summoner moglyby zostac przywrocone a expowiska/zmian w grafice - gdyby udalo sie zbalansowac gre (czyt. powrocic do dawnej jej balansacji), wtedy takie smaczki jak basen, grafika itp bylyby tylko fajnym dodatkiem a nie syfem, ktory probuje tuszowac nieudolnosc cipsoftu we wprowadzaniu zmian.

podsumowujac, balansacja, w moim jak i wieelu innych graczy odczuciu, sprowadza sie do dwoch slow - powrocic do...



pozdro!
__________________
morda nie szklanka, ale garde trzymac trzeba

www.pajacyk.pl - wejdz i kliknij ;p


14:36 Loel [9]: nortec
14:36 Nortec Nocturna [121]: ?
14:36 Loel [9]: nortec bez portek
14:36 Nortec Nocturna [121]: teach english pl whore
14:37 Loel [9]: to znaczy kurwa ze nie nosisz portek
14:37 Loel [9]: balachu pierdolony

Ostatnio edytowany przez dejw - 24-01-2008 o 18:15.
dejw jest offline  

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.