Defrea: Wyrocznia
<Słowo wstępne>
Będzie to fake, w który użytkownicy będą mogli ingerować, może w niewielu kwestiach, ale wolałbym, żeby do rekrutacji zgłosili się tylko ci, którzy regularnie często wchodzą na forum. W owym pierwszym poście będzie praktycznie tylko małe wprowadzenie do świata + zasady rekrutacji. Fabuła powoli zacznie się w następnej, pierwszej części, planuje odcinków około 25.
<Świat>
Wydarzenia mają miejsce w Defrei, krainie, którą ludzi podzielili na trzy prowincje: Ebranith, Vastahran i Galifie. Między owymi nacjami panuje pokój.
-
Ebranith
Najbardziej ucywilizowana prowincja, z wieloma gęsto zaludnionymi miastami, pięknej architekturze i sztuce.

Ludzie, którzy pierwsi dotarli do Defrei, wylądowali właśnie na jej terenach. Wielu osadników, którym zbrzydły tygodnie na morzu zostało na wybrzeżu. Nieliczni wilcy morscy ruszyli dalej na południe, ich przodkowie stali się Galifianami. Wróćmy jednak do ludzi, którzy zostali na wybrzeżu. Po kilkudziesięciu latach nastały między nimi waśnie, które były przyczyną wojen Zakjańskich. Skończyły się zwycięstwem Ebranitha i jego sojuszników oraz wygnaniem Vastahrana i jego popleczników na dzikie tereny na zachodzie. Od imion przywódców przyjęły się nazwy prowincji. Ebranithy pilnuje dość dobrze wyposażona armia pod wodzą namiestnika.
-
Vastahran
Największa prowincja Defrei, zarazem najmniej zaludniona, ludzie tłoczą się w małych osadach, ze względu na bestie, które żyją w górach, lasach i bagnach.

Vastahranie muszą walczyć rok w rok o przetrwanie i mają szczególną niechęć do Ebranithan, którzy żyją na bezpiecznych terenach. Wykształciły się wśród nich grupy śmiałków przebywających dzikie zastępy w poszukiwaniu cennych surowców i łupów. Istnieje tutaj także zakon Gniewu Szaela, który próbuje wytrzewić dzikie bestie z tej krainy.
-
Galifia
Prowincja żeglarzy, potomków owej grupy osadników, która popłynęła dalej na południe. Trudnią się rybołóstwem.

Galifianie praktycznie nie posiadają wojska, oprócz małej floty morskiej, czują się bezpieczni odkąd ostatecznie pokonali korsarzy z Wyspy Drzewnej Skały. Szczególną czcią otaczają Terofla, Boga Wody i Życia. Istnieje tam mała grupka zawiadiaków o nazwie Poszukiwacze Wygasłego Ognia, którzy polują na potwory zgłębin. Galifia to związek wysp-państw.
<Historia>
Rok 0 - ludzie przybywają do Defrei
Rok 78 - początek wojen Zakjańskich
Rok 79 - koniec wojen Zakjańskich
Rok 87 - ginie Ebranith, na tron wstępuje jego syn Haranith
Rok 101 - królestwa wyspiarskie łączą się w Galifie
Rok 135 - założenie zakonu Gniewu Szaela
Rok 152 - ginie prastary kraken, terroryzujący od dawna żeglarzy
Rok 167 - ginie Kosathan, nie zostawiając dziedzica kończy dynastię Ebranithów, a władzę obejmuje namiestnik
Rok 199 - zauważono pierwsze statki pirackie
Rok 257 - Galifianie odnajdują ostatnią kryjówkę piratów i rozprawiają się z nimi
Rok 279 - Nerado Opkas zabity przez smoka
Rok 352 - pierwszy atak yetich na osadę ludzką
Rok 371 - dzień dzisiejszy
<Bogowie>
Od lewej: Brastan - bogini lodu i cierpienia, Puklad - bóg ognia i zniszczenia, Terofl - bóg wody i życia, Szael - bóg wojny i zamętu, Jevohna - bogini losu i zmysłów, Kapriena - bogini ziemi i łowów, Vanlia - bogini wichru i mądrości, Obertuan - bóg śmierci i miłosierdzia.

Wiara tutaj nie różni się od reszty świata. Panują ci sami bogowie.
<Profesje>
W świecie Defrei wykształciło się osiem klas bohaterów.
-
Zabójcy
Uzbrojeni zwykle w sztylety, truciznę, szurikeny, zarabiają na życie zabijając. Cień i śmierć to ich sprzymierzeńcy. Na patrona zwykle wybierają sobie Vanlię, Obertuana lub Szaela.
-
Wojownicy
Ludzie, którzy poświęcili życie doskonaląc sztukę władania młotami/mieczami/toporami. Uwielbiają walkę wręcz, a orężem potrafią czynić cuda. Zwykle ich patronem jest Szael, rzadziej Puklad.
-
Mnisi
Kapłani zwykle czcią jednego Boga. Skupiają się na umiejętnościach defensywnych i leczących. Ulubiony patron - Terofl i Kapriena.
-
Elementaliści
Czarodzieje władający magią ziemi/ognia/wody/powietrza/lodu. Walczą głównie na dystans, ale znajduje się także elementalistów/wojowników. Zależnie od używanej magii biorą za patrona Puklada, Brastanę, Terofla, Vanlię, Kaprienę.
-
Łowcy
Urodzeni myśliwy, których naturalnym środowiskiem jest las, a bronią łuk i pułapki. Oddają szczególną cześć Kaprienie i niekiedy Vanlii.
-
Druidzi
Starają osiągnąć jedność ze zwierzętami oraz naturą. Nierzadko im się to udaje. Starają się o szczególne błogosławieństwo od Kaprieny lub Terofla.
-
Nekromanci
Władają klątwami, wskrzeszają sługi, otaczają się śmiercią i cieniem. Zależnie od tego co dany nekromanta uważa za ważniejsze w cyklu życia i śmierci wybiera sobie za patrona Obertuana lub Terofla.
-
Strażnicy
Pilnują, obserwują, przemieszczają się. Każda drużyna wiele na nim zyskuje, ale nawet sam potrafi być nie lada wyzwaniem. Często modli się do Jevohny lub Vanlii.
-
Szamani
Zwani często rytualistami lub zaklinaczami. Zaklinają zwierzęta, oraz przywołują duchy, które pomagają im w walce. Czcią głównie Terofla i Kaprienę.
<Zasady zgłoszenia rekrutacyjnego>
Imię: Dobrze by było dwuczłonowe i w miarę krótkie.
Profesja: Możemy wybrać maksymalnie dwie profesje lub jeśli chcemy tylko jedną. Jednakże np. Strażnik/Nekromanta nie
będzie mógł w pełni korzystać z umiejętności nekromancji i nigdy nie dorówna zwykłemu nekromancie w tej sztuce.
Patron: Jeden z bogów, do wyboru i koloru, wybór nie musi być sugerowany tym co napisane jest przy profesjach.
Outfit: Pozycje w ruchu + wygląd przypominający wybraną profesję obowiązkowy. Oręż tylko dla tych co chcą. Przy szczęściu może będzie mi się chciało samemu zrobić outfit.
Historia: Możecie, nie musicie.
Ojczyzna: jedna z trzech prowincji ma być miejscem urodzenia twego bohatera
Charakter: Głównie to czy jest praworządny czy nie.
WAŻNE! Niektóre profesje, np. elementalista lub wojownik wymagają podrzędnego wyboru, czyli np. magia ziemi/powietrza/ognia/wody/lodu dla ele i topory/młoty/miecze dla wojownika.
Przykład zgłoszenia:
Imię: Tal Gevoni
Profesja: Nekromanta/Elementalista (ognia)
Patron: Szael, bóg wojny i zamętu
Outfit: <outfit>
Historia: Miał trudne dzieciństwo i yeti odgryzł mu ucho.
Ojczyzna: Vastahran
Charakter: Łamie prawo jak musi.
Zgłoszenia można dawać na pw lub tutaj. Nie zrobiłem tego w rekrutacji, ponieważ przyda się post poświęcony wyjaśnieniu świata opowieści. Kiedy zaakceptuję zgłoszenie, podeślę osobie z dziesięć umiejętności dla wybranej profesji, będzie trzeba wybrać kilka (3-4 zastanawiam się) dla swojego bohatera. O ewentualne wątpliwości proszę się mnie pytać.