Zobacz pojedynczy post
stary 18-06-2008, 20:05   #37
The Chaotic Paladin
Użytkownik Forum
 
The Chaotic Paladin's Avatar
 
Data dołączenia: 02 03 2006
Lokacja: Szyszylewo koło Cycynopola

Posty: 132
Stan: Usunięty
Imię: Thalle
Profesja: Knight
Gildia: Noł Fiir
Świat: Kyra
Poziom: 18
Skille: 41/51!
Poziom mag.: 4
Domyślny

Śmieszy mnie osoba, która przedstawia zalety najnowszej Tibii nie grając w jej wcześniejszą wersję. No to spokojny oklep tego co z góry nie da się udowodnić że jest lepsze

1. Balansacja profesji.
Z góry skazana na niepowodzenie ze względu na przyjęte założenia. Całość spieprzyła Tibia 7.5 wprowadzając soul points'y i cholernie ograniczając możliwość expienia sorcerera/druida. CipSoft chcąc się ratować wprowadził w 7.6 tanie mfy, sklepy z runami, ogólna zmiana systemu magicznego. Dalej zabawy w wyrównywanie to wzmocnienie ciosów knighta, wprowadzenie dodatkowych czarów spowodowało wysyp knightów, którzy na potęgę botowali na (chyba specjalnie utworzonych do tego) żólwiach. Cała balansacja sprawiła że gra stała się bajecznie prosta, i wbicie 100 lvla nie było już żadnym osiągnięciem. Obecnie 200 lvl to tylko większa ilość godzin spędzonych na tych samych expowiskach (równiez wprowadzonych w kolejnych upach tj. frosty, hydry, PoI D-lair, Goroma).

Odnośnie niedawno wprowadzonych potionów. 300 EK wcześniej leczył się za ~1500 hp, obecnie ma połowę tej wartości. I tu trzeba się chwilę zastanowić, czy jednak czas który spędził w tej grze nie powinien odzwierciedlać jego mocy. Moim zdaniem tak i to jak najbardziej.

Runy SD x3 porazka na calej lini. Wprowadzone aby sorcerer stal sie jeszcze prostsza profesją, z szybko wbitym lvlem.

Odnosnie postu gościa który twierdzi że taki 200 MS powinien mieć taka samą wytrzymałość siłę jak knight. No jasne! Wprowadźmy jedną profesję tzw. no-vocation, która da odzwierciedlenie obecnej siły sorcerera i wytrzymałości knighta/paladyna.

2. Wprowadzenie hotkey'ow.
Największy błąd jaki mógł CipSoft popełnić. Miało to zrównać szanse, wyszło jak zawsze. Obecnie na wojnach każdy, powtarzam każdy używa ElfBota , ***********, NG Bota, i wiele innych których nie chce mi się pisać. Jeszcze przed wprowadzeniem hotkeyów na średnim kompie i średniej jakości łączu bot miał szansę trafienia 70-95%, obecnie trafia zawsze gdyż zmieniła się specyfika celowania (kiedyś odczytywało dane z mapy, obecnie działa to jak na mobach).

Co w takim wypadku CipSoft powinien zrobić? Powinien srogo karać ludzi używających wspomagaczy i to nie banem a deletem konta. Ktoś w pełni świadomie łamie zasady gry na które wcześniej się zgodził. Brak litości - mniejsza liczba botów. Dodatkowo programistycznie to nie aż takie duże halo wprowadzić aplikację która zabezpieczałaby klienta Tibii przed ingerencją botów (coś a'la VAC w CSie). Nietety, boterzy zarówno ci którzy przy pomocy botow expia i ci którzy używają botów do walki, są to klienci wyżej wspomnianej firmy. A jak wiadomo jej produkt nie jest najwyzszej swiezosci, i przy naprawde duzej checi zwalczania boterow, stracili by czesc graczy i pieniedzy.

3. Wprowadzenie ograniczen na run.

CipSoft sam sobie zgotował sytuacje w ktorej wystarczy ekipa 10 typa chocby 25 lvl uhmakerow z 50 mlvlami aby ubić 100+ knighta. Musieli przeciwdzialac temu i wprowadzili dosyc wysokie ograniczenia. Duze, ale obecnie spora liczba ludzi tworzy sobie 45 lvlowych sorkow i pkuja przy pomocy botow (wystarczy jeszcze Ventrilo i sa w stanie ubic kazdego przy wystarczajacej liczbie luda). Zrobienie 45 lvla w czasach wandow i na PACC to kwestia tygodnia, dwoch sredniej gry. Wystarczy rozejrzec sie po serverach i zobaczyc ze jak grzyby po deszczu wyrastaja pk-gildie, ktore za czasow Tibii 7.4 mogłyby co najwyzej klepac bugi w zagrodzie Ab'Dendriel.

4. Tibia 7.6 najlepsza.
W żadnym wypadku, grałem od Tibii 7.2~ i w sumie najlepsza z Tibii uważam wersję 7.4, chociaż wersja 7.1 (brak skullow) rowniez jest ciekawa (tak gralem na Infernii troche, jednak nieudlonosc cipsoftu w zwalczaniu botow spowodowala ze opuscilem ten swiat).

W wersję 7.4 gralbym jak najbardziej, w 8.11 to jedynie jakbym mial (jak nazwa wskazuje) od 8 do 11 lat

5. FACC/PACC
Wiadomo ze jako firma CipSoft (CS) musi sie utrzymywac, jednak niektore ulepszenia to kaleczenie tej gry. Chocby balansacja, ktora powoduje ze granie profesja magiczna na FACC to czysty masochizm. Ale co kto lubi.

Dodatkowo, kiedys guardy dropaly naprawde dobrego loota oraz dawaly 185 expa/sztuke. CS ograniczyl ich potencjal jako glowne miejsce expienia facc. Udupil w ten sposob tez i pacc, ale w mniejszym stopniu. I to jest to ulepszanie dla obu stron?

6. Utworzenie serva 7.6 (7.4)
Duza liczba graczy na tych servach to bylby najlepszy dowod jak CS poradzil sobie z tymi update'ami. W sumie wcale nie musi oznaczac przegranej, istnieja rozne gry ot chocby Counter-Strike, gdzie istnieje scena wersji 1.5 jak i nowszej 1.6 oraz Source. Ale to juz inna bajka

Moze jeszcze pozniej cos dopisze ;d
__________________
The Chaotic Paladin
Strong Enough To Lay You Down
The Chaotic Paladin jest offline