Wisps weszły w życie, gdy ktoś umiera w bólu i strachu w torfowisk. Jako nieistotnej ducha, mobilnego torfowisk i bagien, nie możemy pozostawić im. Ich kontakt kanalizacji życia życie z wszystkich żywych stworzeń. Korzystają one z ich świetle, aby zachęcić ich ofiarami coraz głębiej w bog, co im wierzyć, że są one pozycji na światłach w pobliskiej wsi. Jeśli utracone wanderer wreszcie osiągnie Wisp, często jest on otoczony przez wielu z nich. Wisps są przyciągani przez organizm ciepła żywych stworzeń, tak i oni zachować dotykania ich ofiar ponownie i ponownie. Takie kontakty są opisane jako "spalanie zimno" i liczb. W świetle Wisps jest oślepienie i mylące, jeśli spojrzeć na niego bezpośrednio. Są to szybkie i trwałe, więc trudno jest im uciec, zwłaszcza w zdrajców bagien.Zakłada się, że Wisps nie są świadomi szkód wyrządzonych do istot żywych. Nie są one złe, lecz działa jak sleepwalkers, że przyczyną szkody bez realizacji tego, co się dzieje. Niestety, tego nie czynią ich mniej niebezpiecznych i ich "uczucia" jest rzeczywiście śmiertelna. Podobnie jak wszystkie duchy, są one uodpornione na ataki fizyczne i zajmuje dużo dobrej magii do tych tragicznych stworzeń. Będzie to jednak ich wolne duchy i umożliwić im opuścić tę sferę, aby ostatecznie wprowadzić Afterlife.
Wisps ma 115 hitpoints. Są one uodpornione na śmierć i uszkodzenie nie może być sparaliżowany. Co więcej, są one silne przeciwko fizycznej, ziemi, energii i szkody. Te stwory nie mogą być wezwani, ani o tym przekonany.
Wisps dodaje 65 punktów doświadczenia.

