Cytuj:
1) bijemy silne scierwo ktorego zaden z czlonkow druzyny nie jest w stanie klasc solo, kazdy ma swoja role, ktos blokuje, ktos leczy i jest git
Problem z 1) jest taki, ze po pierwsze zajmujemy expowiska wyzszym levelom, ktore niby tez moga huncic w party, ale znowu zajmujac komus expowiska, i tak w kolko az kogos zepchniemy na poi monstery albo kazemy mu czekac az milion 60 levelowcow skonczy expic na frostach. Po drugie, ze wzgledu na to ze kazdy moze atakowac i praktycznie kazdy sie leczyc w zasadzie nie ma po co brac do teamu przedstawicieli wszystkich klas wiec nic nie napedza rownowagi w ilosci grajacych kazda klasa.
|
I tu pojawia sie problem zroznicowania klas, a aby go rozwiazac trzeba by bylo calkowicie zmienic wiele wzorow i czarow, dopisac wiele innych. Cipsoft zrobil wielki blad nie zostawiajac miejsca na gre w party.
Mozna tez sciagnac z innych gier MMO i zrobic potwory, ktore maja 10x wiecej hp, 15x wiecej expa, 3-krotnie wiecej wala, i pojawiaja sie tylko gdy jakies party expi w poblizu.
Cytuj:
2) bijemy slabe scierwo w duzych ilosciach.
Problem z 2) jest banalny - gdy 4 osoby wejda na resp, nie przyspiesza on czterokrotnie, potworki nie daja 4x wiecej expa wiec sie to zwyczajnie nie oplaca.
|
No to proste - przyspieszyc resp oraz dac ciekawszy wzor na exp share niz "ilosc expa z moba/ilosc osob w party" np "ilosc expa z moba * ilosc pozostalych osob w party/calkowita ilosc osob w party"