Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Andrealfus
I tutaj nasuwa mi się jedna myśl, jeśli rashid i djinny zdaly egzamin i utrzymują wartość dość dużej części itemów to dlaczego nie wprowadzić npc skupującego itemków z aren, wszystkich tych dodanych w ostatnim update (8.2) bo ceny tych itemów też lecą już na pysk na szyje.
|
Owszem, djinny i Rashid to dobre rozwiązanie, ale nie sądze, żeby w podobny sposób można było do końca załatwić problem ekonomii i spadających cen. Przypomnij sobie w jakim momencie został wprowadzony Rashid: gdy na wielu serwerach crown armor był droższy od golden, a ludzie bardziej cieszyli się z lootnięcia RH niż DSM. Itemy te można było bardzo łatwo kupić po przystępnych cenach. Zobacz jak jest teraz: od pewnego czasu nie mam kontaktu z grą, ale na wiosnę zobaczyć kogoś sprzedającego na trade DSM, SB, G armor, itp, to była rzadkość.
Załóżmy że główne i najpopularniejsze itemy są skupowane w podobnych sklepach po dość wysokich cenach. Mogę się założyć, że większość graczy zamiast użerać się z noobami (
"how much?", "offer", "u travel?", "me no travel", "akcept itanz?", "fuck u", "plx 5k less", "plx travel to folda") woli sprzedać ten item może o kilka k mniej, ale u pewnego sprzedawcy NPC, najczęściej hurtowo.
Dlaczego podaję ten powód? Otóż na jednym z ostatnich test serverów pojawił się taki tekst:
We don't care about high levels, we only care about noobs, because they buy most premium accounts, podobno wypowiedziany przez kogoś z CS.
Idąc w tym kierunku statystyczny noob będzie miał większe kłopoty z kupieniem nowego, lepszego pancerza za wybotowaną kasę, której będzie potrzebował więcej, dlatego będzie mniej zadowolony z gry, szybciej mu się znudzi, a wiesz co to oznacza.
A tak po za tym, to ostatnio Tibia się zrobiła bardzo łatwa, byle ścierwo mające zerowe pojęcie o grze może wbić ten relatywnie wysoki level i zyskać dostęp/możliwość do lootowania najlepszych/najdroższych itemów, robienia najważniejszych questów (najczęściej service), porównaj ile było 100+ i 150+ 3 lata temu a ile jest dziś, ile expa się zdobywało wtedy a ile sie zdobywa dziś, więc itemów jest coraz więcej.
Podaż znacznie rośnie, popyt mało rosnie, ceny spadają.
Run out for your lives!