Temat: Ekonomia
Zobacz pojedynczy post
stary 06-09-2008, 12:59   #7
Kojotes
Rangers lead the way
 
Kojotes's Avatar
 
Data dołączenia: 25 02 2005
Wiek: 36

Posty: 860
Profesja: Royal Paladin
Gildia: Brigade
Świat: Astera
Poziom: 140
Skille: 99/73
Poziom mag.: 23
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Andrealfus Pokaż post
I tutaj nasuwa mi się jedna myśl, jeśli rashid i djinny zdaly egzamin i utrzymują wartość dość dużej części itemów to dlaczego nie wprowadzić npc skupującego itemków z aren, wszystkich tych dodanych w ostatnim update (8.2) bo ceny tych itemów też lecą już na pysk na szyje.
Owszem, djinny i Rashid to dobre rozwiązanie, ale nie sądze, żeby w podobny sposób można było do końca załatwić problem ekonomii i spadających cen. Przypomnij sobie w jakim momencie został wprowadzony Rashid: gdy na wielu serwerach crown armor był droższy od golden, a ludzie bardziej cieszyli się z lootnięcia RH niż DSM. Itemy te można było bardzo łatwo kupić po przystępnych cenach. Zobacz jak jest teraz: od pewnego czasu nie mam kontaktu z grą, ale na wiosnę zobaczyć kogoś sprzedającego na trade DSM, SB, G armor, itp, to była rzadkość.
Załóżmy że główne i najpopularniejsze itemy są skupowane w podobnych sklepach po dość wysokich cenach. Mogę się założyć, że większość graczy zamiast użerać się z noobami ("how much?", "offer", "u travel?", "me no travel", "akcept itanz?", "fuck u", "plx 5k less", "plx travel to folda") woli sprzedać ten item może o kilka k mniej, ale u pewnego sprzedawcy NPC, najczęściej hurtowo.

Dlaczego podaję ten powód? Otóż na jednym z ostatnich test serverów pojawił się taki tekst: We don't care about high levels, we only care about noobs, because they buy most premium accounts, podobno wypowiedziany przez kogoś z CS.

Idąc w tym kierunku statystyczny noob będzie miał większe kłopoty z kupieniem nowego, lepszego pancerza za wybotowaną kasę, której będzie potrzebował więcej, dlatego będzie mniej zadowolony z gry, szybciej mu się znudzi, a wiesz co to oznacza.


A tak po za tym, to ostatnio Tibia się zrobiła bardzo łatwa, byle ścierwo mające zerowe pojęcie o grze może wbić ten relatywnie wysoki level i zyskać dostęp/możliwość do lootowania najlepszych/najdroższych itemów, robienia najważniejszych questów (najczęściej service), porównaj ile było 100+ i 150+ 3 lata temu a ile jest dziś, ile expa się zdobywało wtedy a ile sie zdobywa dziś, więc itemów jest coraz więcej.

Podaż znacznie rośnie, popyt mało rosnie, ceny spadają.

Run out for your lives!
Kojotes jest offline