Zobacz pojedynczy post
stary 27-09-2008, 23:59   #1
Ameriov
Użytkownik Forum
 
Ameriov's Avatar
 
Data dołączenia: 25 04 2006
Wpisy bloga: 4

Posty: 713
Profesja: Rookstayer
Gildia: Vampires
Świat: Isara
Poziom: 70
Skille: 96 Fish
Domyślny Trapowanie Rookstayerów

Witam wszystkich.


Chciałbym przedstawić poradnik, którego tematem przewodnim jest trapowanie Rookstayerów na Rookgaardzie.
Jednak będzie to inny poradnik, niż wszystkie dotychczasowe. W innych bowiem
pokazywano jak zrobić łatwy trap na low lvla. Tutaj będą przedstawione i opisane najgroźniejsze
pułapki z dokładnym opisem, legendarne, które już nie istnieją, oraz ogólna nauka trapowania, która
przyda się wielu Polaczkom, bo w tym kraju perfekcyjnych zabójców można policzyć na palcach jednej ręki.


1. Start.

Pokazuje tutaj wszystkie możliwe trapy, na których może paść 10-60+lvl z odrobiną oleju w głowie
i oczywiście nie na bocie. Jeżeli czegoś tu nie ma to znaczy, że wg. mnie
to miejsce jest... nieodpowiednie. A jeżeli wg mnie się nie nadaje to albo mam racje, albo wbiłem 3000+ fragów fartem.
PS. Zakładam, że wszyscy znają definicje trapa. Jeśli nie opuść to miejsce drogi czytelniku i pograj trochę,
tak samo jak bez dobrego PvM i PvP nie masz tu czego szukać- nic nie osiągniesz.

Żadna z pokazanych tu akcji nie była udawana, nie grali tu aktorzy tylko profesjonalni nic nie wiedzący rookerzy, dlatego nie wszystko zawsze było dopięte na ostatni guzik, ponieważ musiałem robić ss+pilnować trapa.



2. Znaczenia.


Magic Sqm:
PODSTAWA TRAPÓW. Większość ludzi twierdzi, że są dobrymi traperami a nigdy tego
nie stosują- to właśnie pokazuje jak inteligentny jest nasz naród. Nazwa wymyślona przeze mnie,
przyjęła się przez wielu ludzi którzy wiedzą "o co biega". Początkowo oznaczało to pota
zasypanego śmieciami, przez którego nie dało się przejść. Jednak później, kiedy ta sztuczka przestała
działać, nazwę tą zaczęto używać na sqm z którego... trudno wyjść. Innymi słowy ukryty box pod
np. 10 vialami a wokół niego potwory- co uniemożliwia ucieczkę, jeśli nie wiesz o co chodzi
nie martw się, będzie to wiele razy pokazane wizualnie.

Największy wróg:

Cipsoft

Szybki kurs języka Angielskiego:
Unknown- Nieznany, By- przez.

Ucieczka "górą": Mam na myśli zabicie jednego potwora na trapie i wyjście poza niego,
a później rozwalenie wszystkiego pojedyńczo.

Przeciętne Combo:
Ilość obrażeń zadawanych przez potwory w 20lvl w pełnym ekwipunku z włączonym full atakiem.

Kropki:
Biały- Boxy/Honey Flowery.
Czarny- Osoba która ropuje.
Niebieski- Monstery.
Zielony- Masa monsterów + osoba, którą ropowaliśmy.
Czerwony- Magic Sqm.

Na niektórych trapach widać wyraźnie co gdzie i jak, więc jeśli widzicie,
że stoi tam potwór a nie jest zamalowany kropką, tzn. że ma tam stać.


3. Mapka



H- Hyacinth
L- Labirynt
RH- Rot Hell
S- Spiders
WT- Wasp Tower
OT- Orc Tower
PACC Ssie- na terenie premium teoretycznie można zrobić trapa na trollach ale nie ma wielkiego
dmg i łatwo uciec więc... Po prostu PACC nie jest do trapów.

4. Historia.


Proszę pamiętać o jednej rzeczy. Dawno, dawno temu, kiedy był wielokrotny resp wszystkiego,
każdy mógł zginąć na jedno combo jeśli ktoś postawił trapa na byle ratach. Później zaś, wycofano to,
jednak nadal można było lurować potworki skąd dokąd chcieliśmy, więc właściwie na szczycie
obojętnie której wieży- też można było złapać od razu zgon. Ale tamte czasy minęły bezpowrotnie
i nie będą tu opisywane. Zajmuje się tu tylko trapami, które
były użyteczne po wyłączeniu "mega resp" i włączeniu "anty lure system".

__________________________________________________ ________________


Film z najpotężniejszymi Pułapkami na Rookgaardzie

Przed obejrzeniem go radzę doczytać poradnik, ponieważ można tam zobaczyć w praktyce to
czego macie się nauczyć czytając tą lekturę ^^

>>Link do Filmu<<


"Piecyk"
Najwyższy zabity level- 46 by Jarryn The Rookguardian.
Przeciętne combo- 8.
Potwory: 4 Mino

Mam dylemat. W poradniku Vantage'a już jest cały opis tego trapa wraz ze zdjęciami, więc
nie ma sensu robić tego ponownie.
Trap nie istnieje, ponieważ nasz największy wróg poszerzył tunelik, nadal można tam jednak zabijać,
lecz polega to na intuicji, zgraniu 2ch osób i ogromnym doświadczeniu.
Tylko kilkadziesiąt osób w całej Tibii potrafi zabijać tam z niemal 100% skutecznością.



__________________________________________________ ________________




"Hyacinth"
Najwyższy zabity level- 44 by Volandri & Rookguardian de'Bove.
Przeciętne combo- 25-30.
Potwory: Poison Spidery, Snake, Wolfy, Spidery, Bugi.

Ulubiony trap wielu. U mnie tak naprawdę nigdy nie budził sympatii. Hity nie były wielkie- nic ciekawego
nie można było lurnąć, ludzi mało... Ale jak się trafił jakiś 20lvl zamierzający kupić fluidy
to można było przynajmniej trochę zarobić ^^.
Trap nie istnieje, ponieważ wiadomo kto zamienił rope place na schody.



Jak widzicie nie ma tu zbudowanego trapa z prostych przyczyn- nigdzie nie znalazłem zdjęcia
z dobrze zrobionym trapem, te które znalazłem zawierały podstawowe błędy, a sam nigdy go nie uwieczniłem.

UWAGA!: Poison Spider- najlepiej, kiedy stał na zielonej kropie, nooby z nieznanych nikomu
przyczyn zazwyczaj biją właśnie jego a to on zapewniał największe zniszczenia, lecz
jeśli stoi pod innymi potworami, to o ile wogóle nooby coś biły, to normalnego potwora.

__________________________________________________ ________________




"Labirynt"
Najwyższy zabity lvl- 48 by Ameriov Rookstayer.
Przeciętne combo- 35.
Potwory: 2 Mino, Dużo Wolfów i Orców.

Jeśli ktoś tu wszedł, to nie było odwrotu jak przy trapach gdzie trzeba kogoś ciągle wyropowywać.
Minusem było to, że aby kogoś tam wepchnąć na siłę, trzeba było "rozwalić" trap, ale zazwyczaj
wszyscy wchodzili sami, a Ci mądrzejsi po prostu stali i patrzyli.
Jako, że trap nie istnieje a sposób wpychania objaśnia się dość długo, pominę to.
Aby przeżyć w tym trapie potrzebny był co najmniej 30lvl i 2bp lifefluidów.
Trap nie istnieje, ponieważ pot stracił swe magiczne właściwości.




5. Trapy Dziś.

Nareszcie, moment na który wszyscy czekali. Skończmy z teorią, zaczynajmy zabawę.


"Spiders"
Najwyższy zabity level: 28 by Ameriov Rookstayer
Przeciętne combo: 15-20
Potwory: 1 Poison Spider, 1 Troll, mnóstwo spiderów i wolfów. Opcjonalnie Deery
Trap... cóż, łatwo go rozwalić, nie jest zbyt silny, ale miło się na nim zabija rekreacyjnie.
Upolować konkretnej osoby się raczej nie da. Bez Poison Spidera trap jest bardzo osłabiony,
dlatego zawsze starajmy ustawić się go pod masą innych potworów.



Więc, widzicie potwora który nie może atakować? Większość zapewne położyła by tam box,
żeby jakiś spider się nie marnował, ale ja radzę go tam zostawić- jeśli ktoś będzie chciał uciec z
trapa "górą" to będzie musiał zabić o 1 potwora więcej, a każda taka przeszkoda to plus dla nas.
Teraz, widzicie strzałkę? Jeśli trapujecie z kimś i ten ktoś luruje wam potwory, to ten box jest zbyteczny,
jednak jeśli trapujecie sami to warto na czas kiedy ktoś w tego trapa wejdzie go wziąć, bo ktoś może
pomyśleć i uciec po boxie na skos. Często niedoświadczeni traperzy zostawiają boxa a później
płaczą, że tyle się męczyli na darmo. I rzecz najważniejsza. Jeśli trapujecie w 2 osoby, to lurer, gdy ktoś
wejdzie w trap powinien stać pod trollem. Mam na myśli poziom niżej, ale dokładnie pod nim.
Wtedy delikwent nie ucieknie w lewo na wolność, a jeśli po prostu pójdzie na dół
to zadaniem lurera jest wepchnąć go z powrotem pod drabinę.



__________________________________________________ ________________



"Orc Tower"
Najwyższy zabity level: 37 by Ameriov Rookstayer & Rookstayer Drozd.
Przeciętne combo: 35
(jednak jeśli spearmany walną combo dochodzi do 50+ WE MNIE, czyli 65~ w 20lvl+)
Potwory: 5 Orców, 2 Spearmany, 1 Wasp, 2 Spidery, Mnóstwo Snake i Wolfów.




Jeśli liczyć tylko istniejące trapy to ten jest drugi z moich ulubionych. Trudno uciec, duże obrażenia...
Pani która tam umiera miała bp health potionów a spearmana zjechała tylko do yellow zanim
przypieczętowała swój los co mówi samo za siebie.
Tutaj też jest żywy...
właściwie martwy dowód na to, jak magic sqm ułatwia nam życie (osoba trapowana na nim stoi).
Trapa nie opłaca się robić samemu, bardzo potrzebny jest lurer. Trap powinien wyglądać jak na obrazku
z wyjątkiem "!". Oznaczyłem to miejsce, ponieważ snake znalazł się tam przypadkiem,
ma być tam orc, wtedy ucieczka "górą" jest prawie niemożliwa dla gracza z lvl poniżej 25.

__________________________________________________ ________________



"Hell Above Maze"
Najwyższy zabity level: Brak danych
Średnie Combo: 100
Potwory: 3 Mino, mnóstwo Wolfów, dużo Orców

Na początek trzeba wylurować Minotaura z Bear Roomu i postawić go między boxami, które następnie należy zasypać.
Następnie z MH wyropować wszystko co się da. Banalne, nieprawdaż?
To nie jest tak do końca trap, bo takie coś na dobrą sprawę można postawić wszędzie, da się z tego uciec, no i aby
to rozwalić nie trzeba nawet wchodzić w trap. Wystarczy zdjąć śmieci z boxa a następnie go odsunąć.
Mimo wszystko wiele osób daje się na to nabrać. Nawet low lvl Rookstayerzy.

Teraz największy problem. Co zrobić, jeśli ktoś nie chce tam wejść? No więc na początek
wykorzystujemy stary dobry sposób- 100gp powinno zadowolić większość low/medium lvli



Następnie stajemy za nim i pchamy go tak, jak pokazuje strzałka



No i teraz cel ma 2 wyjścia. Mądry da loga, ten 2gi sam wejdzie w trap. I co zrobić, jeśli mamy do czynienia
z tym 1wszym? W praktyce nie jest to bardzo trudne, chodź strzałki mogą przerażać.



Na początek nasz pomocnik przesuwa śmieci z boxa (niebieska strzałka) i zostawia "goły box"
Wtedy osoba stojąca za celem (my) sama wchodzi w trap (zielona strzałka)
Pomocnik przesuwa box a my wpychamy delikwenta na miejsce gdzie wcześniej stał box i uciekamy NA JEGO MIEJSCE
koniecznie idąc na skos, aby ten nie mógł się cofnąć.
Jeśli nie jest to zbyt duży lvl, powinien zlecieć na hita lub 2.

__________________________________________________ ________________



"Rot Hell"
Najwyższy zabity level: Brak danych
Średnie Combo: Waha się między 10 a 30 więc trudno zdefiniować. Pradawni twierdzą,
że siła tego trapu zależy od ilości wypitych piw przez Durina. Ale któż to wie...
Potwory: 5 Rotwormów i 3 Skelety.





Bardzo kontrowersyjny trap. Według mnie trapowanie tu nie ma żadnego sensu,
jednak jeśli ktoś wejdzie na magic sqm (powinien być zasypany ofc) no cóż...
z niskim levelem zginie. Ale to nie zmienia faktu, że jeden jedyny raz
zrobiłem tego trapa tylko dla celów badawczych i...
Z nieznanych nikomu powodów po prostu go nie lubię,
jednak jeśli kogoś kręci polowanie na 5lvle to dobre miejsce.

__________________________________________________ ________________




"Wasp Tower"
Najwyższy zabity level: 45 by Volandri.
Średnie Combo: 60-70. Dodam, że low lvl w słabym secie potrafi zejść na hita.
Potwory: 3 Orce, 3 Waspy, 1 Spearman, 1 Skelet, Mnóstwo Wolfów i Snake.



Nareszcie. Nadszedł moment na który wszyscy czekali. Najpotężniejszy trap znany na Rookgaardzie.
Tutaj wszyscy są równi- To znaczy 5lvl pada równie szybko jak 15. Tutaj jeśli trafi się na dobry zespół,
to wasz 40lvl z backpackiem płynów leczniczych pójdzie w zapomnienie w kilka chwil,
a jak spanikujecie to możecie mieć nawet 2 bp i nic wam to nie da. Dziwi mnie taki słaby "Top Score",
jeśli na mh padł 46, to tutaj może paść 110.
Zresztą... widać na SS. WAŻNE ABY ROPERA ATAKOWAŁ TYLKO NAJSŁABSZY POTWÓR,
w żadnym wypadku oba czy np. sam wasp.

Up
Poradnik robiłem dawno i cóż.. z lenistwa nie chce mi się robić kolejnych SSów. Ale myślę, że ta piękna niebieska strzałka wam pomoże.
Otóż gdy ktoś chce uciec to w banalny sposób można go zablokować, lepiej gdy roper robi swoje a 2ga osoba się tym zajmuje, ale jeśli nie ma wyboru... Więc, jeśli ktoś chce się wydostać to atakuje jakiegoś monsera po boku lub skosie (tu zakładamy, że bije wolfa), chce wejść na jego miejsce i zabawa skończona. Lecz 2gi gracz powinien być szybszy od trapowanej osoby, potwory nadal będą biły cel, nie przerzucą sie, dopóki delikwent nie zejdzie na dół. Wtedy potwory przerzucą się na blokera- i o to chodzi bowiem ten spokojnie wychodzi ze strefy zagrożenia i jakiś potwór zajmuje jego miejsce. Dla nowych może być to mało zrozumiałe ale tu są sami evul pro więc problemu chyba nie będzie.


Pouczenie

Pamiętajcie, do każdego trapa w którym musisz ropować przyda się bloker i to często
przez jego pomyłki akcja się nie udaje. Więc...
Wybierajcie właściwe osoby, lurer wbrew pozorom jest niezwykle ważny.

6. To jest już koniec!


Dziękuję wszystkim drogim czytelnikom... Czy też może uczniom za poświęcony czas.
Może dzięki mnie zaistniejecie jakoś na arenie traperów ^^.
W każdym razie życzę wam powodzenia.



by Ameriov Rookstayer.

Ostatnio edytowany przez Ameriov - 20-12-2009 o 21:10.
Ameriov jest offline   Odpowiedz z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.