Zobacz pojedynczy post
stary 06-11-2008, 22:54   #1
Ameriov
Użytkownik Forum
 
Ameriov's Avatar
 
Data dołączenia: 25 04 2006
Wpisy bloga: 4

Posty: 713
Profesja: Rookstayer
Gildia: Vampires
Świat: Isara
Poziom: 70
Skille: 96 Fish
Domyślny Trapowanie Botterów

Witam serdecznie po raz kolejny.


Jak wspominałem wcześniej, miała się pojawić część druga… Oto i ona.
Tutaj opiszę w jaki sposób przy pomocy naszych kochanych potworków zabić nawet najwyższy level,
który zszedł na jakże złą i mroczną stronę, czyli w skrócie jak udupić bota.
Niestety poradnik ten ułatwi życie botterom, będą wiedzieli których miejsc unikać szczególnie i jak się
zabezpieczyć dlatego nie byłem pewny czy powinienem wydawać ten poradnik publicznie.
Jednak nie wszyscy są Polakami, w dodatku nie wszyscy Polacy wchodzą na tibia.pl
więc w rytm piosenki „Let the bodies hit the floor” zacznijmy zabawę 2gi, ostatni już raz.

Info:

Mój char to oczywiście Ameriov, ale również Dark Hyaena, a na PACCu... Bezimienni.
Screeny robiłem w różnym czasie, dlatego przy niektórych trapach raz jest
DH a raz Ameriov, niektórym może się to wydać dziwne dlatego to napisałem.

Screeny jak i w poprzednim poradniku zostały zrobione podczas trapowania prawdziwych botterów.
Nie są one sfabrykowane, dlatego część SSów może nie być zrobiona w idealnym momencie.
I tak robiłem je po kilka razy, więc proszę o wyrozumiałość.



I. Rodzaje botów


Jak każdy z was prawdopodobnie wie jest kilka rodzajów botów.
Jako, że mogłaby to być reklama dla newbie, zastosuje skróty...
Nowi nie wiedzą co to google/szukaj (spójrzcie na forum, trudno nie przyznać tu racji)
więc i tak nigdy się nie dowiedzą co one oznaczają.

1. TA i inne tego typu darmowe badziewy, najgorsze do bocenia i... Najłatwiejszy do trapowania...
O ile bot nie zdebuguje po długiej blokadzie, a takie przypadki się już zdarzały.
Mają jedną wspólną wadę- a dla nas zaletę. Nie dość, że nie reagują przez chwilę po zmianie poziomu,
to jeszcze nie zaatakują potwora póki nie zbiorą loota z poprzedniego, to zwiększa żywotność trapa i...
nasze szanse na to, że zginie. Potiony mają w 40% przypadków.
2. NG Na 1 rzut oka trudno odróżnić go od BDP dla newbie, lecz można to łatwo sprawdzić.
Posiada fajną funkcje, gdy ktoś zablokuje ścieżkę do waypointa automatycznie
rusza w kierunku innego odblokowanego. To bardzo ułatwia nam zadanie, kiedy musimy
owego delikwenta trapować sami. Mają potiony w 80% przypadków
3. BDP Szybko chodzi a przy zablokowaniu drogi staje w miejscu i co jakiś
czas się rusza do momentu, aż ścieżka będzie wolna. Ci mają potiony niemal zawsze.
No i jeszcze 1 rzecz, czasem mają załadowany taki śmieszny skrypt który rozwala koryta itd.
a to nam bardzo utrudnia pracę w pojedynkę.

Zawsze przydaje się rozpoznać jaki to bot, ze względu na to, aby sprawdzić
jaka jest możliwość, że delikwent ma ze sobą fluidy,
lub żeby przekonać się jak szybko zabija potwory.



II. Logika botterów
(lub jej brak)

Są 3 rodzaje botterów... 1 Bocą przy kompie, 2dzy sprawdzają co się dzieje raz na jakiś czas,
a 3ci puszczają bota na cały dzień i się o niego nie troszczą.
Więc, tych pierwszych nie ma sensu łapać. Nie dość, że i tak są przy monitorze i co chwile
się patrzą to jeszcze mają ustawione alarmy na wszystko. Ci drudzy, jeśli mają alarm
to też ich nie trapniecie, chyba, że to jakiś low/medium lvl (50-) i boci gdzieś, gdzie można
nieźle w pułapce oberwać. Jednak często nie włączają alarmu, a nawet jeśli to tylko
na „poniżej 60hp”, więc zanim dobiegną to będą już martwi. 3cich chyba nie muszę opisywać.


III. Występowanie



Kolorem czerwonym zaznaczyłem występowanie botterów na rooku.




No tak... Więc może pokaże, gdzie można spotkać ich najczęściej.




Znacznie lepiej.

Oznaczenia:
Biała czcionka: Możliwy do zabicia
Żółta czcionka: Ze względu na to, że jest tylko 1 taki przypadek to może opisze.
W tym miejscu jest puszczanych mnóstwo botów, nigdy nie zablokujemy ich wszystkich,
poza tym siła trapów jest tu niezwykle niska nawet zaraz po save servie gdy
jeszcze boty się nie wlogują, więc paść tu może... góra 5lvl.

FACC:

T- Trolle
BUF- Bugi
PC- Poison Cave
W- Wolfy
RH- Rot Hell
B- Bear
R- Raty pod City (wyjątek)
C- Chickeny [Destroyed by update 8.4]
RA- Raty Al Dee
MH- Mino Hell

PACC:

BU- Bugi [Destroyed by update 8.4]
RP- Raty
TS- Trolle
S- Skele
WP- Górki z wolfami

Itemy, żeby nie mieszać za dużo będę pisał ciągle o jednym, ale mam na myśli również...

Box: Skrzynki, kwiatki- czyli itemy przez które się przechodzi i można schować do plecaka.
W ostateczności można użyć przedmiotów które działają tak samo, ale nie da się ich schować do BP (krzesła, stoły, beczki)
Koryto: Koryto, statuetka goblina lub kwiat w donicy przez którego nie można przejść. W ekstremalnych sytuacjach nawet gracz może to zastąpić. (Na niektórych SS ludzie pełnią tą funkcje)


IV. Eliminowanie



Naszych złych i niedobrych graczy można się pozbyć na 2 sposoby. Zabić lub złożyć raport.
Jeśli botter jest w miejscu, w którym trudno go ubić (np. raty pod miastem, chickeny)
należy delikwenta zreportować używając klawiszy ctrl+r, lub napisać posta >>TUTAJ<<
Post powinien zawierać imię gracza oraz świat na którym robi to co robi.
Opcjonalny jest level (wiadomo, jak 100 to szybciej przylecą, niż po 10), oraz miejsce, ale to już naprawdę
niepotrzebne bo powołane służby mają teleport do gracza 1sqm od niego niezależnie gdzie jest.




Jednak pamiętajcie, nigdy nie stosujcie 2ch sposobów naraz! (tzn. trap + report)
ponieważ w każdej chwili obok was może się pojawić pan w kolorowej pelerynie i zbanować
was za stawianie trapów. Co prawda w takich sytuacjach GM zazwyczaj są wyrozumiali...
Ale jeśli już się przytrafi to rozwalcie trapa, wskażcie
bottera i udowodnijcie, że to na niego, a następnie błagajcie o litość.

Niestety, Cipsoft wprowadził system który wyłapuje boty automatycznie,
(tak naprawdę niewielką, kilkunasto %-ową część z nich) więc raportować już nie można.
Mimo wszystko zostawiam tą część dla potomnych.

Więc jak sami widzicie... Praktycznie pozostaje nam tylko nadzieja, lub wzięcie sprawy w swoje ręce .


I znów po dłuuugiej lekturze nadszedł czas na akcje.
Tym razem zakładam, że nauczam newbie, więc będzie wszystko opisane jak najdokładniej.
PS. Zanim zaczniecie, zaopatrzcie się chociaż w bp potionów. Przy budowie trapa czasem nieźle się obrywa.


~*~FACC~*~


Na sam początek proszę o przeczytanie >>Części pierwszej<< Czasem spotykane są osoby które botują na np. Wasp Tower czy Orc Tower, wtedy należy budować trapy
takie jak na normalnych graczy.


Poison Cave

Zazwyczaj jeśli ktoś boci tutaj, nie opuszcza cave i hunci na jego czterech poziomach. (Zaczynając od „odwróconego S” kończąc na rocie)

Wymagania:

2 Koryta
6 Boxów

Na początek koryta stawiamy jak na obrazku, uprzednio upewniając się, że cała jaskinia jest pusta.





O co chodzi... Po prostu postawić boxy tak jak tutaj i ropować wszystko co się da z 2ch poziomów niżej.
Efekt gwarantowany dla wszystkich rodzajów botów, powtarzać akcję trzeba tylko wtedy, gdy ktoś nosi 2bp potionów lub więcej.


Bugi

Często bot chodzi po jednym poziomie. Ze względu na ogromną ilość noobów i małą ilość bugów wątpie,
aby udało się komuś zabić bota na samych bugach. Jednak bardzo często można spotkać botterów,
których maszyny fixują gdy się ich wyropuje poziom wyżej wbrew ich woli.

Wymagania:
2-3 kolegów do pomocy
1 Koryto
7 Boxów




Wtedy delikwenta zostawiamy nieruchomo i idziemy budować to...
(SS z 1 poradnika)




Wracamy po niego i pchamy go do trapa. Oczywiście następuje natychmiastowa śmierć.


Trolle

Wymagania:
a) 2 koryta 3 boxy
b) 2 boxy

Tutaj są 2 typy, jeden chodzi po samych trollach a 2gi idzie jeszcze w stronę
„budki ze spiderami” na północy. W pierwszym przypadku robimy tak



W 2gim bezpieczniej jest zbudować stary dobry trap na spiderach... (SS z 1 poradnika ale to również był bot)




Wolf/Rot Hell/Bear

Tutaj ścieżki często się łączą. Więc, jeśli ktoś chodzi na skeletony obok rot hell,
trapujemy go tam, jeśli chodzi wolf-bear, trapujemy go na bearach, jeśli chodzi po wolfach i wychodzi z nich,
podąża w kierunku bearów ale NIE WCHODZI (tych botów ostatnimi czasy jest multum)
to trapujemy na wolfach...


Rotworms

Wymagania:
3 pomocników
7 boxów




Wszystko opisane na obrazku, czas na...

Beary

Wymagania:
2 boxy (opcjonalnie)
1 pomocnik (opcjonalnie)




Wolfy

Wymagania:
1 pomocnik (do wepchania za drzewa)
3 koryta









Chickeny
[Już nie istnieją]

Jak na zdjęciu... Paść może tylko low lvl z bardzo słabym eq lub ktoś
z wyłączonym atakowaniem potworów innych niż kurczaki.

Wymagania:
2 koryta
5 boxów



Raty Al Dee

Bardzo fajna miejscówka! Co prawda, żeby zbudować tu trap trzeba się namęczyć
niemiłosiernie bo niektórych botów nie da się trapnąć i będą nam wybijały raty raz po raz.
Co więcej, jeśli nie zablokujemy botterów którzy wchodzą na bugi nigdy nie skonstruujemy trapa.


Wymagania:

1+ pomocnik(ów)
7 boxów




Mino Hell


Wymagania:

6 boxów
2 koryta

Tutaj bocą naprawdę tylko lvl 30+ uprzednio wybiwszy MH ręcznie. Później zostawiają bota i nie obawiają się o zabicie,
gdyż dla takiego lvl 3 mino to nie przeszkoda a więcej nie zdąrzy się zrespić.
Chodzą między Labiryntem a Skrzyniami Questowymi. Zazwyczaj noszą 2-4BP lifepotionów, więc czasem zanim zginą trzeba się dłuuugo napracować.



Oczywiście po 1 turze wyjdą stąd bez większego problemu, stracą 10-20 potionów. Jednakże w czasie gdy budujemy trapa wyżej,
nie zapomnijmy zlurować wszystkich Minosów z najniższego poziomu w 1 miejsce. Będzie wtedy podwójny trap.



Miałem szczęście i z lootem i z tak szybkim czasem, ale mimo to trapuje się niezbyt długo, oraz loot zawsze jest ciekawy.


~*~PACC~*~


Bugi [Już nie istnieją]

Tutaj bardzo łatwo zabić z 1 powodu, bugi mają w sobie tylko wisienki które
raczej dużo życia nie odnowią... Dlatego bota na afku i tak i tak po kilku turach dopadniemy.
Trap nie wymaga komentarza.

Wymagania:
7 boxów
2 koryta do zablokowania gdziekolwiek wyżej




Raty

W tym miejscu mamy mały problem, bowiem żeby zablokować dojście bota do trapa przed
ukończeniem potrzeba pomocnika, koryta nie da się znieść, a wiadomo, że Premium Playera
do pomocy nie zawsze można znaleźć... Trapa można zbudować na 2 sposoby,
niewiele się od siebie różnią i wyglądem i atakiem, ale jeden z nich
uniemożliwia ucieczkę wybudzonemu botterowi z niskim hp.

Wymagania:
7 Box
2 Ludzi do pomocy przy blokowaniu




Skele

Tędy boty chodzą niezwykle rzadko, ale jednak... głownie low lvl rookerzy którzy
nie schodzą na trolle witają tutaj i bardzo dobrze, bo na wolfach można im odjąć trochę hp,
a w tym miejscu znacznie więcej. Zabija się na kilka, lub nawet kilkanaście tur... Ale da się.

Wymagania:
2 boxy




Trolle


O tym trapie słyszeli chyba wszyscy, pogromca PACC botów, jednak najlepsi wcale nie ginęli tutaj...

Wymagania:
2 koryta
14 boxów




Blokujemy tu droge gdy bot jest po prawej stronie mostu i idziemy budować prosty trap...




Zapomniałem pokazać jednej bardzo ważnej rzeczy. Trzeba jeszcze lurnąć 2 skele.
Więc jeśli botter chodzi najpierw do dolnego cave to spokojnie zdarzymy je wyropować
zanim dojdzie do trapa, lecz jesli nie to bottera trzeba dopchać
do północno-wschodniej części pokazanej w 1 SS minimapy i zablokować właśnie tam.


Gobliny

Tutaj często padają jedne z najwyższych lvl. Jednak... Tylko te, które są 100% afk.
Ilość potów/tyb bota jest nieważny. Potrzeba tylko czasu.

Wymagania:
4 koryta
6 box






Fire

Tutaj poległ najwyższy (96) lvl zabity kiedykolwiek w trapie. Trzeba się bardziej pomęczyć niż na goblinach,
ale osobnik ginie znacznie szybciej. Ten punkt powstał przy pomocy Res Khmera

wymagania:
8 koryt (Na SS użyto 9)

Na sam początek, gdy bot jeszcze nie wejdzie stawiamy to, żeby się nam nie kręcił podczas przygotowań.


Teraz potrzebny nam jest 1 troll z red hp (chodzi o to, żeby uciekał a nie gonił), ustawiamy go tak jak na obrazku.


Teraz należy ustawić resztę koryt jak na obrazku, oraz zasypać ognie śmieciami
(Większość botów wejdzie i tak w nie zakryte, a te które nie wchodzą można przechytrzyć w ten sposób.)


A następnie „otworzyć” przejście.


A gdy botter już wejdzie zamknąć z powrotem (tutaj chyba już ss nie potrzebny).

Teraz bot powinien zaatakować trolla. POWINIEN ale nie każdy to robi.
W takiej sytuacji trzeba go dopchać do miejsca, gdzie doszedłby chcąc zabić trolla,
a następnie zablokować go korytem.


Teraz zamiast siebie postawić koryto...


... i szybko biec „otworzyć przejście” (o ile nic nie zepsujecie to już ostatni raz...)

Wracamy do tej pozycji


Teraz będzie trudno. Jeden nasz błąd i wszystko trzeba zaczynać od początku, więc pilnujcie się.
Odsuwamy górne koryto za siebie, wtedy bot ruszy w kierunku pokazanym przez czerwoną strzałkę.
Gdy będzie stał w miejscu wskazywanym przez jej grot, trzeba ruszyć koryto zza siebie do pierwotnego miejsca...


Teraz należy postąpić tak jak na poniższym SSie, oznaczenia takie jak punkt wyżej.


Dwa powyższe punkty należy powtarzać do czasu, aż botter zginie. Na 1 rzut oka wydaje się trochę skomplikowane, ale każdy powinien sobie poradzić.


V. Zakończenie



Jak widzicie, jest sporo miejsc, budowa jest banalna, nie ma się nawet co zbytnio rozpisywać.
To wszystko opiera się na jednym- zablokuj bottera, zbuduj trap i go do niego wpuść.
Tak czy siak jednak mam nadzieję, że moja praca zostanie choć trochę doceniona.
Czy się przyda? W poprzednim wypadku byłem pewny, teraz nie wiem.

Serdecznie dziękuję za pomoc mojej gildii.



Szczególnie wyróżnieni: Res Khmer, Cezet Knight (sam boci, hipokryta), Kathaverus Raquomina, Daimen Rookguard.

Oraz Choew(owi). Jemu najbardziej, nie musicie wiedzieć za co.


W ciągu 6 dni tworzenia poradnika zginęło 31 botterów 12-34lvl.
Loot warty był około 15k. Średni czas budowy trapa to 10 minut.
@update: 7 dnia z jednego (MH bot) wypadło 30k+.
Przekalkulujcie sobie, czy to opłacalny biznes.


By Ameriov Rookstayer.
__________________
Free Candy

Rookgaardians Smasher

Secrets Keeper.

Ostatnio edytowany przez Ameriov - 24-08-2009 o 11:00.
Ameriov jest offline   Odpowiedz z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.