pisalem to juz chyba 10x na tym forum... ale takie tematy beda sie pojawiac i nic temu nie poradzimy
DEF - to DEFENSE czyli OBRONA. redukuje ona obrazenia fizyczne. o dokladne formulki dlugo mozna sie klocic, ale mniej wiecej blokuje od 0 do (shielding * defense tarczy * mnoznik)/100 obrazen, przy czy mnoznik to 7 dla full def, 5 dla balanced i 3 dla full attack.
na przyklad knight na balanced z tarcza ktora ma 34 defa i skillem 70 blokuje losowo od 0 do 119 punktów obrażeń.. tarcza dziala tylko dwa razy na runde, czyli jak postac bija 3 istota to trzecia zadaje wieksze obrazenia bo nie jest juz blokowana przez DEF, tylko przez sam ARM i cialo.
ARM - to ARMOR czyli PANCERZ. redukuje on obrazenia fizyczne (zarowno melee jak i np. berserk albo groundshaker). o dokladne formulki dlugo mozna sie klocic, ale mniej wiecej kazdy punkt pancerza blokuje od 0.45 do 0.9 punktu obrazenia. czyli majac 40 arma blokuemy losowo od 19 do 38 obrazen..
kolejnosc liczenia podczas hita jest taka - DEF potem ARM potem CIALO
wartosci losowe def i arm sa losowane podczas kazdego uderzenia. jesli rzut na defense wypadnie na tyle duzo ze calkowicie pochlonie obrazenia ktore mamy utrzymac (zalozmy potwor zada 75 obrazen a nasz shield wylosuje 110) to wtedy widzimy dymek.
jesli shielding nie zablokuje calych obrazen to wtedy idzie dalej na pancerz - taka sama sytuacja: wartosc obrazen jest zmniejszana o wartosc wyliczonego pancerza. jesli pancerz zablokuje wszystkie obrazenia to wtedy widzimy gwiazdke (armorhit).
dalej jest cialo - jesli jeszcze jakies obrazenia zostaly niezablokowane to sa one przenoszone na cialo postaci - widzimy krew i tracimy hp.
wnioski:
* defense nie ma szansy CAŁKOWITEGO zablokowania ataku, po prostu redukuje obrazenia podobnie jak pancerz.
* armor nie ma szansy CAŁKOWITEGO zablokowania ataku, po prostu redukuje obrazenia
* dla sorca i druida wazny pancerz i armor znaczy mniej wiecej tyle samo, jednak dla knighta 1 punkt "defense" jest o wiele wazniejszy od 1 punktu "armor", gdyz defense jest liczone na podstawie jego skilla w shieldingu a pancerz nie. dlatego jesli masz np. 80/80 i zastanawiasz sie czy kupic zbroje lepsza o dwa punkty, czy tarcze lepsza o 1 punkt i zbroje lepsza o 1 punkt... to bierz to drugie
* losowosc obrazen w tibii wynika z tego ze podczas ataku trzy czynniki sa losowane i z tych trzech dwa maja minimalna wartosc 0