Zobacz pojedynczy post
stary 26-02-2009, 19:34   #3
Piombon
Użytkownik Forum
 
Piombon's Avatar
 
Data dołączenia: 25 02 2009
Lokacja: Wielkopolska

Posty: 46
Stan: Na Emeryturze
Profesja: Elite Knight
Świat: Astera
Domyślny

PIACHY JAKUNDAFU

Pustynia Jakundaf jest pełna Sekretów i zagadek, a samo położenie piasków zmusza podróżnych, oczywiście tych którym udało się przeżyć, do refleksji - "Czemu Jakundaf jest pustynią?!". Jej położenie geograficzne przeczy wszelkim prawom fizyki. Jest położona pomiędzy dwoma rzekami. Legendy głoszą, że dzisiejsze jezioro Amroos zostało stworzone przez rzekę o tej samej nazwie, lecz woda zaczęła się powoli cofać zmieniając bieg rzeki, tworząc okrężne jezioro i wyspę. Ale do rzeczy. Skoro jest otoczona rzekami, występują niedaleko jak i na jej terenie jeziora, – czemu nie jest dżunglą? Przecież woda z okolicznych ekosystemów wodnych paruje a przy ciepłu – sprzyja to powstawaniu dżungli.


Pustynia Jakundaf[/center]

Zaczęły powstawać plotki, że wszystkim tym kierują specjalne mechanizmy, które zmieniają biegi rzek i utrzymują klimat na wspomnianym wyżej pustynnym odludziu.
Z innej zaś strony – na terenie Jakundafu występuje podziemna świątynia (na wzór celtyckich wrót z realnego świata) Słońca, więc łatwo się domyślić, że jego wierni powinny oddać się typowi Świata, jaki ich czeka prawdopodobnie po śmierci – pustynia.

Co jak co – wszystko to nie zmienia faktu, że dziwne rzeczy dzieją się na owej Pustyni, tudzież konkretniej pod nią.

Godnym uwagi miejscem jest Starożytna Biblioteka, w której znajdują się różnorakie księgi.


Biblioteka pod Pustynią[/center]

Odnaleźć w niej możemy cztery części heksologii nekromanty Netliosa opowiadającej o podróżnikach rodem z Jakundaf, które są niezbędne do wykonania zadania dla czterech profesji znajdującego się nieopodal.

Na bibliotecznych półkach znajdują się także przepisy na mikstury z serii „Jak tworzyć magiczne napoje”, z których niektóre ewidentnie można w prosty sposób przyrządzić. (Ślepy człowiek o imieniu Nemal potrzebuje jednej.):

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Mikstura przywrócenia wzroku
Pijąc to otrzymasz możliwość ponownego widzenia na pewien czas. Okres działania nie jest długi...

Wszystkiego, czego potrzebujesz:
bułka,
mąka,
ciasto,
czerwona róża,
wiśnia.

Włóż wszystko do kubka i ogrzewaj przez 31 minut. Wypowiedz słowa „nalus murtu”, by ukończyć miksturę.

Teraz wypij to. Ujrzysz ponownie – i będziesz w stanie przeczytać tę książkę.
Niech Świat stanie się bardziej przejrzysty!
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Mikstura przypomnienia
Kiedy zapomnisz przepis na tę miksturę, ciężko go sobie już przypomnisz. Aby go zapamiętać powinieneś wypić tę miksturę, co oczywiście może sprawić problem, jeżeli nic ci już nie zostało lub zapomniałeś, że to jest ta mikstura.

Wszystko, czego potrzebujesz do przygotowania tej mikstury to:
martwy szczur,
23 sztuki złota,
róża,
ość,
zegarek,
skórka banana
oraz oczywiście rapier do mieszania i
garnek, aby w nim to ugotować.

Wrzuć wszystkie składniki do garnka i gotuj przez 28 minut. Następnie rzuć magiczne słowa "murana nur" na płyn. Wypij a ponownie odzyskasz całkowitą pamięć. UWAGA: ta mikstura nie pomaga nieumarłym. Aby działać, zaklęcie potrzebuje mózgu w tym właśnie ciele. Bez mózgu jest nieużyteczne. Również wymaga wspomnieć, że ta mikstura przywołuje tylko jedne wspomnienia na krótki okres czasu. NIE trwa to zbyt długo. Powodzenia i miłego gotowania!
W tej samej zaś bibliotece występują cztery przełączniki, a tylko jeden z nich jest aktywny. Znajduje się w południowo-wschodniej części biblioteki, niedaleko stolika z księgą. Po nadepnięciu na niego otwieramy inną komnatę, która znajduje się z dala od biblioteki. (Eksploratorów zachęci również fakt, że nie tylko widoczne kamienne przełączniki znajdują się w tym jakże pradawnym miejscu. Jest ich bodajże trzy, a główną uwagę przykuwa miejsce rozlania oleju w komnacie przedstawionej poniżej.)


Ukryta Komnata

-----------------------------------


Rysunek Banshee[/center]

Banshee, w wielu mitologiach i opowiadaniach nazywana Bean Si. Kobieta-duch, która odeszła w cierpieniach i wciąż przeżywa wydarzenie, które głównie ją zabiło. Śpiewa melancholijne treny i krzyczy z bólu. Każdy, kto ją spotka z pewnością uczuje ból, który ta postać trzyma w sercu. W większości Banshee powstają z powodu odejścia ukochanego czy też dziecka. Owy duch znajduje się pod pustynią Jakundaf w drodze do biblioteki, schowany w oddzielnym kamiennym pokoju. W tym samym pokoju znajduje się teleport i dźwignia. Za ścianą, obok korytarza czekają dwaj Obserwatorowie.


Pokój Banshee[/center]

Legendy głoszą, że to nie poprzez teleport dostajemy się do komnaty tego potwornego ducha, następnie dźwignią zamieniając jego parametry i przedostając się w inne miejsce, lecz to właśnie ten mały kawałek ściany, który aktualnie jest przeszkodą jest kluczem! Ci sami ludzie twierdzą, że ma to głęboki związek z siatką Nekromantów i nieznaną parą grobów, lecz ile w tym prawdy – niewiadomo. Wierzmy i próbujmy.

Sądzi się także, że duży związek ma ten pokój z wyspą na jeziorze Amroos na powierzchni. Dzięki przejściu intern-powierzchniowemu dostajemy się na ląd i wspomnianą wyżej wyspę. Ciało należy do byłego posłańca Tibianusa, który nie dotarł do króla na czas.

-----------------------------------


Hol Zagubionych Drzwi

Samotnia, kompania z tyłu
Jedynie cztery drzwi,
jedna płytka, na której jesteś
jedynie Ty, któż więcej?

Prawo nie pozwala, magia
jest tu sądem, lecz czyja?
Widzisz jej ślady, czujesz
śmierć i potwory dookoła.

Boję się - mruczysz do siebie
Które drzwi wybrać?
Nie mów, że... nie wiesz!

Kto tak doprawdy nie kłamie?
Każdy to zrobi, lecz Ty wobec
siebie bądź czystym oportunistą...


-----------------------------------

Tibijski Crowley pod postacią Alistera Croppwela był także tutaj. Z pewnością była to aluzja do wyjazdu Aleistera do Egiptu. Ambitni poszukiwacze z pewnością znajdą jego zapiski, a także twierdzenie całego rodu, iż:
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Croppwelowie
Mam wiedzę, a ona jest potęgą.
Tylko prawdziwy wojownik
jest gotów oddać życie, by
sprawdzić, czy za tablicą z
wieścią o skarbie jest on...

Pokonać każdy żywioł:
Ogień, Truciznę (ziemię),
wiatr i nawet wodę,
by obaczyć swą nagrodę.

Lecz nie zdziwi się z...
Croppwelów pozostały,
że skarbem nie są pieniądze
lecz ciągły niedosyt - na wiedzę.

Zrówna z ziemią wszystko,
On to dostanie!
Nie boi się niczego!
Ni smoków, ni żywiołów.

Wkońcu sam upadnie.

W cieniu własnej pychy...

Poszedłeś szukać skarbu?
Nie odnalazłeś go,
zgubiłeś ważny trop?
To... to była ciekawość!

Wreszcie byłeś w stanie
życie swe poświęcić, jak ten
nieszczęśnik za wiedzę!
Lecz kim on był? Ja nie wiem...

Pomimo prób - odszedł...

Dla pasji.
__________________
† 24.04.2008 - Wielki Człowiek zmarł z powodu przeciwności Losu; śpij spokojnie, Łukaszu...
Kompendium Tibijskich Mitów i Sekretów (w tym Wyspa Nowych!)
Piombon jest offline   Odpowiedz z Cytatem