Zalety
- Najszybciej awansuje w umiejętnościach walki w zwarciu
- Najszybciej awansuje w umiejętności Shielding
- Ma najwięcej udźwigu i punktów życia
- Najszybciej regeneruje punkty życia
- Nie musi wykorzystywać do expienia many ani amunicji tak jak inne profesje
- Expi bardziej opłacalnie od innych profesji na poziomach od 30 do 60
- Na odpowiednim poziomie może iść do KAŻDEJ lokacji/jaskini w Tibii
- Na wyższym poziomie jest bardzo trudny do zabicia
- Często najbogatsza postać w grze
- Zadaje obrażenia głównie fizyczne, więc najczęściej nie musi się obawiać odporności potworów
- Zazwyczaj to bloker, czyli knight zbiera loot z huntów
Wady
- Ma najmniej many
- Może się nauczyć i używać jedynie kilku prostych zaklęć
- Najwolniej regeneruje manę
- Najwolniej awansuje w Magic Levelu
- Nie może wytwarzać żadnych run
- Może używać tylko niektórych run
- Nie ma dobrego spontanicznego czaru leczącego
- Zawsze musi stawić czoło potworowi "twarzą w twarz" i zawsze zbiera najwięcej ciosów
- Cały czas musi dbać aby mieć jak najlepsze uzbrojenie, ponieważ najwięcej ze wszystkich profesji walczy w zwarciu
- Żeby zabijać samemu silniejsze potwory musi mieć o wiele większy poziom niż inne profesje i dużo trenować
- Długo nie jest w stanie opłacalnie expić na mocnych potworach
- Ma duże problemy z zabijaniem silnych fizycznie potworów
- Bardzo trudno zabić nim innego gracza
- Bardzo wolny trening
(Źródło: tibia-wiki.net)