Ryzykować? Tu nie ma żadnego ryzyka, wszystko zależy od tego, jak wolisz grać:
1) healować (tzn. stać z tyłu i leczyć drużynę), zajmuje się tym mnich, ewentualnie elementalista, nekromanta, bądź rytualista
2) tankować (tzn. "wpakowywać" się w potwory i robić wszystko, by atakowały ciebie, nie resztę drużyny, podczas gdy healerzy pilnują, byś nie umarł), robi to wojownik, ew. elementalista (dawno nie grałem, w każdym razie z pół roku temu tak było ;))
3) zadawać obrażenia wrogom - to rozdziela się na walkę wręcz (assassin [ergh, no dobra... zabójca... jak ja nie lubię tego słowa...], derwisz), magię (elementalista, mesmer, nekromanta, w skrajnych przypadkach mnich), z dystansu (patron bądź łowca).
4) "supportować" (tzn. wspierać drużynę różnego rodzaju okrzykami, zaśpiewami, rytuałami itp) - patron, mesmer, lub rytualista.
Klasy są zbalansowane, tak więc żadnego wyboru żałować nie będziesz (chyba, że np. leczenie ci kompletnie nie odpowiada). To zależy od tego, jaki styl gry preferujesz i tyle ;p
A tak poza tym to jest już temat o GW, wyszukiwarka nie gryzie:
http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=37749