Dla wszystkich pracowników CipSoftu jest bardzo ważne, aby dowiedzieć się, w jaki sposób społeczność tibijska ocenia ogólną pracę, jaką wykonują. Z tego powodu CipSoft zaczyna akcję, która będzie miała na celu uzyskanie szczegółowych opinii całej społeczności wobec produktów i oferowanych usług: Co działa bez problemów? Co można zmienić na lepsze?
Odnotowano w sumie 2084 graczy, którzy wypełnili formularz. Po dokonaniu oceny ich opinii CipSoft pragnie wreszcie przedstawić krótkie podsumowanie wyników.
Przede wszystkim CipSoft zarejestrował ogólną poprawę pracy w porównaniu do ubiegłorocznego badania. To naprawdę świetny wynik, członkowie CipSoftu są bardzo zadowoleni z tego rozwoju. Z drugiej strony CipSoft dowiedział się, że istnieje jeszcze wiele innych rzeczy, które wymagają dalszej poprawy:
W porównaniu do roku 2008, CipSoft zrobił duży krok w kierunku wolnej od błędów gry. Wielu graczy wydaje się być w znacznym stopniu zadowolonym z rozwoju technicznego, jak również z częstotliwość aktualizacji. Z drugiej jednak strony, alarmująco szybko wzrasta liczba graczy, którzy uważają, że Tibia to raczej agresywna gra. Oczywiście, ten problem wzrasta głównie ze względu na problem nadużywania władzy, a więc poprawa tej kwestii od dawna znajduje się na liście.
Ponadto, wielu graczy podziela opinie, że zespół obsługi klienta jest bardzo tolerancyjny i hojny w swoich decyzjach. Tutaj zauważono niewielką poprawę w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednakże CipSoft zdaje sobie sprawę, że nadal nie odpowiada wystarczająco szybko na wiadomości e-mail od graczy.
Komunikacja CipSoftu w Internecie osiągnęła najlepsze wyniki, niemal w każdym aspekcie, a w szczególności w stopniu informacji graczy i czasu, w jakim te wiadomości trafiają do odbiorców. Dla większości z graczy, sposób komunikowania się CipSoft’u ze społecznością jest przyjazny i ciekawy pod względem treści. Według wielu opinii, komunikacja jest zbyt selektywna, więc ten aspekt powinien zostać zmieniony na lepsze.
Z reguły wspólnota docenia wysiłki CipSoftu, które mają na celu poświęcenie większej ilości czasu i energii na budowanie społeczności oraz na staranne zarządzanie produktem. Zostały już podjęte pewne kroki w kierunku rozwiązywania wszelkich problemów, które pojawiają się szybko, ale wciąż wielu graczy uważa, że CipSoft jest zbyt wolny. Ponadto, okazało się, że jest duże zapotrzebowanie wśród graczy na bliższy kontakt z CipSoft’em. Cała społeczność menedżerów ciężko pracują nad poprawą tego aspektu.
CipSoft dziękuje za konstruktywne i szczere opinie. Członkowie są bardzo zadowoleni z wyników, nie ważne, czy są one dobre, czy złe, ważne, że pomogą w ulepszaniu usług i produktów. Wszyscy gracze przekazali wiele pomocnych rad, które przydadzą się do już podjętych zadań. Z drugiej strony członkowie ekipy cieszą się, że otrzymali także kilka krytycznych opinii. W przyszłości CipSoft będzie bardzo starannie rozważać wszystkie komentarze.