[quote]
http://www.sk-gaming.com/album/15872
masz wzorzec./QUOTE]
OMg, człowieku aleś fatalny przykład podstawił. Odradzam kopiowanie ze zdięć. Jedyne czego uczy to bystrego oka. Mój kumpel na studiach potrafi w kilka minut odkopiować zdięcie ale nic nie umie narysować z głowy. Jeśli chodzi o portrety to prawda.. łatwiej jest oddać czyjeś cechy bezmyślnymi plamami. Trzeba się tylko zastanowić w takim razie czy nie lepiej jest ustawić filtr ołówkowy w photoshopie i przejechać po zdięciu. Aż mi sie nie dobrze robi jak patrze na płaskość tych portretów. Żadnej różnicy planów, wydobycia bryły.
Disseny__ zacznij od rozbijania sobie rzeczy na podstawowe bryły. weź np szklanke do ręki i zobacz jak jest zbudowana (z waleca, sześcianu, stożeka?)
Zarysuj te bryły w mierząc odpowiednie proporcje, (szerokość do długości)
potem wpisuj w te bryły detal. A na końcu światłocień. Najprościej badać gradacje mrużąc oczy i obserwując. To co jest najciemniejsze będzie się stawało plamą, stopniowo najjaśniejsze elementy będą zostawać.
Obserwacja. Każdy element to konstrukcja. Nie rysuj po konturach na czuja, tylko buduj przedmiot.
Nie słuchaj Radka- lubisz mange? rysuj mange, ale rysuj ją poprawnie. W każdym tutku mangowym w necie jest jak budować laleczkę wyjściową. Postacie mangowe również bazują na podstawach anatomii, wkońcu czlowiek ma dwie nogi, dwie ręce klate i głowe.
pozdrawiam. i powodzenia.