Zobacz pojedynczy post
stary 14-06-2009, 12:12   #55
Kojotes
Rangers lead the way
 
Kojotes's Avatar
 
Data dołączenia: 25 02 2005
Wiek: 36

Posty: 860
Profesja: Royal Paladin
Gildia: Brigade
Świat: Astera
Poziom: 140
Skille: 99/73
Poziom mag.: 23
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez piternet Pokaż post
Według ciebie Tibia powinna stać w miejscu? W 2004, czyli 5 lat temu. Piszesz, że wtedy ten 50 MS był 'kimś'.
Bo był.


Cytuj:
Teraz gracz z poziomem wyższym niż 200 jest 'kimś'.
Nie, ciągle jest nikim, zwłaszcza jak się go widzi pierwszy raz w życiu i odrazu na takim lev. Coś jak anonimowy noobek z Carlin. Od pewnego czasu level przestał być wyznacznikiem czegokolwiek (a zwłaszcza szacunku, skilla, doświadczenia, wieku, jak to było kiedyś), świadczy co najwyżej o ilości czasu online.


Cytuj:
Piszesz o eventach, różnych imprezach - owszem średnia wieku spadła, ale czy to oznacza, że gracze starsi wiekowo już nie grają?
Grają, ale stanowią nikły odsetek.


Cytuj:
postawić Tibię 7.4 czy 7.6, z okropnymi pixelkami, to CipSoft miałby naprawdę niskie zyski. Oni muszą iść do przodu, niekoniecznie tak, jakby to sobie wyobrażał 'stary gracz'.
Nie wiem jak inny, ale ja zmiany czysto 'content' oceniam dobrze/miejscami nawet bardzo dobrze. Co innego zmiany dot. balansacji i mechaniki.


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DominiqZGR Pokaż post
ale chyba po to itemki sa zeby je zdobywac !!
Niektóre powinny zostać niedostępne.


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Ateril Pokaż post
I tak źle i tak niedobrze. Marudzicie bo dodali coś zupełnie innego niż zwykle. Każdy spodziewał się jakiś zmian w mechanice gry a tu proszę, miła niespodzianka.
Zmiany w mechanice są dużo bardziej potrzebne na chwilę obecną niż infantylne features w stylu: try once and forget.


Cytuj:
Chodzi o pokolenie, które teraz jest. Jak miałem 8-10-12 lat na podwórku liczyła się dobra zabawa. Bez oszukiwania, wyzywania itp. Każdy kto bił innych, wyśmiewał, wyzywał był uznawany za margines. Później nastąpiła zmiana. Młodsze pokolenie coraz bardziej dążyło do tego by się buntować. Zabawy zastąpiły bójki, rozmowy, wyzywania itp.
Zgodzę się, czasami aż się boje pomyśleć, co wyrośnie z takiego 12 letniego kozaka i kim on zostanie za 10 lat.


Cytuj:
Chęć zarobienia większej kasy -> potrzeba dotarcia do większej rzeszy odbiorców -> dotarcie do coraz niższych grup wiekowych -> ułatwianie gameplay'a poprzez dodawanie coraz to nowszych pierdół -> fala noobów i newbie w grze -> większa rywalizacja o lvl -> exp exp exp exp...
Bardzo dobrze zobrazowany proces, warto by jeszcze dodać, że niższymi grupami wiekowymi łatwiej manipulować.


Cytuj:
Ale tu nie chodzi o prostotę, lecz o mentalność ludzi. Dawniej można było zbudować zamek z parceli i nikt go nie niszczył. Ludzie się tam bawili, robili foty itp. Sam mechanizm gry nie miał znaczenia. Teraz jeśli w ogóle komuś by się chciało go budować to zapewne przyszłoby parę osób i z czystej zawiści go zniszczyło. To świat się niestety zmienia, a Tibi tylko dostosowuje do jego wymogów.
Cytuj:
Wszyscy na siłę porównują dzisiejszą Tibię do tej w wersji 7.4 czy 7.6. Słyszy się 'ochy' i 'achy' - jak to kiedyś było fajnie, niech zrobią stare serwery itp.
Było fajnie, ale dlatego że Cipsoft nie obrał nędznego targetu.

Ich głównym błędem nie był wbrew pozorom update 7.6, a obranie sobie za target dzieci 8-13 lat. Poszli na łatwiznę, bo wystarczy takiemu umożliwić relatywnie szybkie wbicie stosunkowo wysokiego lev, możliwość zdobycia tzw. rare, by został. Starszych graczy nie tak łatwo zadowolić.

Ostatnio edytowany przez Kojotes - 14-06-2009 o 12:21.
Kojotes jest offline