LISTA UMIEJEK - zmodyfikowana i obowiązująca. Umiejscowiona w drugim poście, dla lepszej czytelności
Zawodowe
Pierwsza pomoc - Mimo, że powszechną metodą znachorów i medyków na katar jest zupa z sproszkowanych mysich jąder, a lekkie zakażenie wymaga całej tacy pijawek, ew. amputacji, zawsze potrzebny będzie jakiś żałosny neofita, potrafiący na polu bitwy wyrwać z strzały nogę, opatrzyć ranę, albo zatamować krwotok, przy jednoczesnym utrzymaniu przy życiu ofiary.
Mechanika - znajomość podstaw mechaniki, czy techniki. Umiejętność naprawy, oraz modernizacji różnych urządzeń - od kuszy, po wielką balistę
Żeglowanie: pływanie łodzią – nieważne, czy ma żagle czy wiosła.
Jeździectwo: Umiejętność dosiadania, ujeżdżania zwierząt (zwykle koni), opieki nad takimi zwierzętami oraz powożenia zaprzęgami.
Osbobiste
Opanowanie: niezłomność, silna wola i odporność na ból.
Wytrzymałość: Odporność na zmęczenie, głód, pragnienie, choroby, toksyny i radiację.
Siła - Ogólna tężyzna fizyczna i potencjał siłowy postaci.
Empatia: znajomość ludzkich zachowań i charakterów oraz podstawy psychologii (można leczyć traumy psychiczne)
Wiedza: spryt, zdobyte informacje, bystrość, inteligencja, wykształcenie, oraz zdolność kojarzenie faktów.
Sprawność: bieganie, skakanie, wspinaczka, uniki i tym podobna aktywność fizyczna, z miękkim spadaniem włącznie.
Społecznościowe
Targowanie - Opis do Targowania? I co jeszcze? Może instrukcja obsługi?
Blef: umiejętność bezczelnego kłamania, oszukiwania, wciskania kitu i w razie czego podawania się za kogoś innego.
Dowodzenie: zdolności przywódcze, autorytet i znajomość taktyki.
Gadka: umiejętność negocjacji i perswazji.
Groźby: zdolność do zastraszania i wywierania „silnego” wrażenia.
Walka
Walka wręcz - umiejętność walki pięściami, kasetami, oraz kopania nogami. Przydatne, gdy nie posiadamy żadnego medium, pozwalającego na definitywny koniec dyskusji z przeciwnikiem
Walka bronią białą - umiejętność walki mieczami, maczugami, toporami, deskami, oraz wszelką inną bronią białą. Wszystko, czym można zadać ból...
Broń dystansowa: łuki, kusze. Wszystko, czym możesz nafaszerować swojego przeciwnika z dystansu.
Kryminalne
Hazard: znajomość gier od trzech kart przez warcaby i pokera po szachy a także sposobów oszustwa w tych grach.
Kradzież: umiejętność obrabiania frajerów i okradania sklepowych stoisk.
Inne
Survival: umiejętność przeżycia w dziczy - krzesania ognia, budowania schronienia, znajdowania wody i pożywienia oraz odnajdowania właściwego kierunku.
Skradanie: sztuka pozostawania niezauważonym czyli krycia się i cichego poruszania oraz nie pozostawiania śladów swojej działalności.
Nie jest to lista zamknięta - jeśli jest coś co pasuje do postaci a nie znajduje się na tej liście to należy to dołożyć (np. chcesz grać El Mariachi - potrzebna będzie Umiejętność Sztuka oraz kilka sztuczek (np. Muzyk, Gitara, Występy publiczne).
Ostatnio edytowany przez Maniak69 - 15-06-2009 o 16:10.
|