Zobacz pojedynczy post
stary 30-06-2009, 01:22   #787
skarabeusz323
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 04 09 2005

Posty: 284
Stan: Niegrający
Imię: xXx
Profesja: Rookstayer
Gildia: echo srecho
Świat: arcania
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Dwimenor Pokaż post
Letni update 8.5 przyniesie wiele nowości. Nie będą to jednak zmiany aż tak wielkie, jak wcześniejsze balansacje profesji. Największą zmianą jest aktualizacja systemu czaszek, a co za tym idzie niemałe zamieszanie w walkach pvp. Pozostałe zmiany, jak formalne śluby pomiędzy graczami, przebudowa wielu miast czy nowy rodzaj questów mają charakter czysto kosmetyczny. W niniejszym artykule portal TibiaSpy.com przedstawia opis wszystkich tych zmian, wraz z doniesieniami z test serwera.

Zmiany w systemie pvp
Czaszki

Zmiany w systemie pvp szykowały się od bardzo dawna. Wiele było skarg ze strony wysokopoziomowych Rycerzy na kompletny brak przydatności tych profesji w walkach pomiędzy gildiami. Jednak Cipsoft nie chcąc mieszać w delikatnej sprawie balansacji profesji, postanowił rozwiązać problem nieco inaczej. Zamiast zwiększać szanse Rycerzy, zmienił tak system czaszek, aby przestało być opłacalne polowanie na nich w dużych grupach. Z założenia czarne czaszki i nowy system naliczania fragów ma zniechęcić do losowego zabijania kogo popadnie.

Jak jest:
Biała czaszka - dostajesz ją w momencie zaatakowania nieoznakowanego gracza. Jeżeli go zabijesz, przez 15 minut nie możesz się wylogować z gry oraz korzystać z stref ochronnych (pz)
Żółta czaszka - tym symbolem zostają oznaczeni gracze, którzy ostatnio Cię zaatakowali
Czerwona czaszka - Dostajesz ją po przekroczeniu jednego z progów:
Więcej niż 3 zabójstwa nieoznaczonych graczy w ciągu 24h
Więcej niż 5 zabitych, nieoznaczonych graczy w ciągu 7 dni
Więcej niż 10 zabitych, nieoznaczonych graczy w ciągu 30 dni
Czaszka utrzymuje się przez 30 dni. W tym czasie po śmierci gracz traci wszystkie swoje przedmioty (AoL nie działa). Jeżeli limit zostanie przekroczony dwukrotnie, gracz otrzyma natychmiastowego, miesięcznego bana. Wlicza się to do reguły "3 banów" - po trzecim banie konto jest kasowane.

Jak będzie
Biała i żółta czaszka bez zmian
Czerwona czaszka dalej będzie obowiązywać, ale przekroczenie limitu fragów nie będzie skutkować otrzymaniem bana lub w skrajnym przypadku, kasacji konta.
Po dwukrotnym przekroczeniu limitu zabójstw postać zostanie oznaczona czarną czaszką na okres 45 dni. Czarna czaszka będzie mieć takie same skutki jak czerwone. Oprócz tego, gracz z czarną czaszką nie będzie w stanie zaatakować nieoznaczonego gracza w czasie, gdy będzie miał takową czaszkę (45 dni), nie będzie on mógł używać agresywnych zaklęć obszarowych takich jak fale czy pola, które nie są wyraźnie ukierunkowane na cel. Oprócz tego, nie będzie mógł używać ofensywnych run, eksplodujących strzał, wzywać lub przejąć potwora czy przyzwać Legion Nieumarłych. Możliwość walki z potworami zostanie znacznie ograniczona. Bardzo dotknie to magów i druidów, teraz przodujących w statystykach zabójstw. Rycerze i Paladyni, z reguły walczący tylko z jednym potworem na raz, nie odczują tego aż w takim stopniu.
W walkach pvp gracz z czarną czaszką będzie otrzymywał maksymalne ciosy, co oznacza 100% szkód zamiast tylko 50%. Co więcej, jeżeli postać z czarną czaszką umrze, w świątyni pojawi się z nie więcej niż 40 punktami życia i 0 many.
Celem tej funkcji będzie w pewnym sensie utrudnienie osobie z czarną czaszką odnowienie zapasów i natychmiastowe przystąpienie do dalszej walki.
Ulice tibii będą bardzo niebezpieczne dla osób z czarnymi czaszkami. Choć można je atakować bez konsekwencji, to należy pamiętać o 15 minutowej blokadzie wylogowania i pz lock na ten okres.

Naturalnie zmiany w systemie czaszek dotyczą tylko światów pvp. Światy pvp-e będą wolne od tego typu rzeczy.

Inne zmiany w pvp
Na pierwszy ogień poszedł system zliczania fragów. W chwili obecnej frag jest zliczany osobie, która zadała ostatni cios. Grupa 20 osób może więc zabić 40 graczy, a żaden z zabójców nie otrzyma czerwonej czaszki. Teraz się to zmieni. Frag zostanie zaliczony ostatnim 20 osobom, które zadały obrażenia w ciągu ostatniej minuty. Załóżmy scenariusz ostatnich 90 sekund walki. Gracze 1-20 są w drużynie atakujących. Nie wszyscy atakują (np. niektórzy leczą lub są poza zasięgiem)
11:01 You lose 150 hitpoints due to an attack by gracz1
11:01 You lose 187 hitpoints due to an attack by gracz2
11:01 You lose 74 hitpoints due to an attack by gracz3
11:01 You lose 98 hitpoints due to an attack by gracz4
11:01 You lose 605 hitpoints due to an attack by gracz2
11:01 You lose 153 hitpoints due to an attack by gracz5
11:01 You lose 48 hitpoints due to an attack by gracz10
11:02 You lose 69 hitpoints due to an attack by gracz9
11:02 You lose 258 hitpoints due to an attack by gracz2
11:02 You lose 369 hitpoints due to an attack by gracz8
11:02 You lose 458 hitpoints due to an attack by gracz7
11:02 You lose 720 hitpoints due to an attack by gracz3
11:02 You lose 12 hitpoints due to an attack by gracz6
11:02 You lose 12 hitpoints due to an attack by gracz5
11:02 You lose 2 hitpoints due to an attack by gracz11
11:02 You lose 360 hitpoints due to an attack by gracz12
11:02 You lose 421 hitpoints due to an attack by gracz14
11:02 You lose 120 hitpoints due to an attack by gracz13
11:02 You lose 102 hitpoints due to an attack by gracz19
11:02 You lose 17 hitpoints due to an attack by gracz20
11:02 You are dead

Frag zostanie zaliczony graczom 9,2,8,7,3,6,5,11,12,14,13,19,20 - otrzymają one białą czaszkę na 15 minut (lub czerwoną/czarną po przekroczeniu limitów)
Gracze 1,4,10 też brali udział w walce, ale minęło więcej niż 60 sekund od momentu, gdy ostatni raz atakowali.
Frag nie zostanie też zaliczony osobom, które utworzyły różnego rodzaju pola zadające obrażenia po czasie (DoT - damage over time) jeżeli czar został rzucony ponad 60 sekund przed śmiercią atakowanego.
Rozciągnięcie odpowiedzialności na tych wszystkich graczy daje duże możliwości samoobrony. Postać może bez żadnych konsekwencji atakować je wszystkie. Jeżeli w samoobronie zabije nawet 20 napastników, żaden z tych fragów nie będzie się liczył do limitów narzuconych przez czerwone i czarne czaszki. Do tej pory takie postępowanie mogło prowadzić do bana. Wg Cipsoftu wielokrotnie się zdarzało, że postać otrzymywała bana walcząc w samoobronie z liczniejszymi ale słabszymi jednostkowo przeciwnikami. Teraz nie będzie już żadnych konsekwencji.

Rozciągnięcie odpowiedzialności na 20 graczy spowodowało ogromny sprzeciw. Wielu uważa, że spowoduje to tylko nasilenie gnębienia słabszych graczy, gdyż aby zabić kogoś bardzo silnego będzie potrzeba duża ilość osób. A prawie każda z tych osób dostanie jednego unjustify killa.
Jeżeli chcesz wyrazić swoje zdanie, lub poznać więcej argumentów sprzeciwu, zapraszamy do tego tematu na forum.tibia.com

Strefy non-pvp na światach pvp
Niektóre miejsca w miastach zostaną dodatkowo (poza bankiem, świątynią i dp) oznaczone jako non-pvp. Przebywanie w pz będzie oznaczone nową ikonką na pasku statusu postaci (tam gdzie wyświetlane są informacje o np. zatruciu).
Wstęp do stref ochronnych będzie też dostępny dla graczy broniących się przed napaścią. Teraz jeżeli zostałeś zaatakowany, to nie możesz oddać, a następnie schronić się w pz. Przyjęcie walki jest równoznaczne z zablokowaniem sobie wstępu do pz.
Po updacie to się zmieni. Będąc zaatakowanym możesz swobodnie przyjąć wyzwanie. Jeżeli jednak przecenisz swoje możliwości, możesz się schować do pz. Agresor nie będzie mógł za tobą pójść.
Pamiętaj, że tylko przez 60 sekund od ostatniego ataku agresora możesz mu oddać bez konsekwencji. Jeżeli uciekniesz do pz, a następnie będziesz wychodził na 2 sekundy w celu oddania ciosu, to po 60 sekundach TY zostaniesz uznany za agresora i oznaczony żółtą czaszką. W tym stanie nie będziesz mógł wejść do pz.
Zmiany w strefach ochronnych nie dotyczą światów pvp-e. Tam pozostanie to po staremu.

Podsumowanie
Dla wielu graczy walka pvp jest esencją tej gry. Wprowadzone zmiany sprawiają iż zabijanie innych graczy przestanie być niezgodne z zasadami Tibii. Kary za takie zachowanie będzie wymierzać społeczność graczy, a nie Cipsoft. Postać z czarną czaszką będzie bardzo dobrym i łatwym celem dla innych graczy.
Z jednej strony będzie w końcu można zabijać graczy na światach pvp bez konsekwencji utraty konta, czy czasu trwania pacca. Z drugiej - poruszanie się poza pz z czarną czaszką będzie niemalże samobójstwem. Odpowiedzialność za zabójstwa zostanie przesunięta z całego konta na pojedynczą postać

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez CM Ogrey
Obecnie, posiadanie za dużej ilości niesłusznych śmierci jest najbardziej popularnym powodem bana. Postanowiliśmy to zmienić, bo nie chcemy, aby żaden z graczy był zbanowany za coś, co jest częścią gry. Naszym celem jest znalezienie sposobu na uregulowanie przesadnej ilości niesłusznych śmierci. Stąd narodził się pomysł czarnych czaszek. Oddziałują one tylko na postać, nie na całe konto jak to wcześniej miało miejsce podczas banicji. Uważamy, że jest to bardziej adekwatne rozwiązanie, aby zapobiec rozpowszechniającej się radości z zabijania.
Według dalszych wypowiedzi CM Ogreya, Cipsoft nie stara się ograniczyć wojen, a jedynie bardziej je uregulować. W gruncie rzeczy zniesienie banów za nadmierne zabójstwa sprawi zniknięcie dylematu "czy mogę jeszcze zabić" i ułatwienie planowania bitew, z drugiej strony czarne czaszki i nowe zliczanie fragów zapobiegną nadmiernej eskalacji konfliktów.
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez CM Ogrey
Pozwolę sobie podkreślić, po raz drugi, że naszym długofalowym celem w Tibii jest odniesienie do trwających wojen.
Po raz kolejny: nie chcemy usunąć wojen z Tibii, gdyż są podstawowym elementem gry. Nie jesteśmy przeciwko jakiejkolwiek wojnie, na którą aktywny uczestnik się zgadza, ale nadmiernym niesprawiedliwym zabijaniem innych graczy - jesteśmy przeciwko ofiarom wojny. A widzimy, że istnieją w tej chwili liczne ofiary. Są one konsekwencją zabicia dla pieniędzy, nadużycia władzy lub połączenia tego. Wiele z tych ofiar ma bardzo małe doświadczenie w grze, czy nie jest doświadczona w ogóle, ponieważ nie mogą one grać na dłużej niż kilka minut przed zabiciem. Ten fakt nie ma żadnego pozytywnego wyniku ani dla gracza, siebie ani wspólnoty jako całości.
Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć czarne czaszki, mimo że jesteśmy świadomi, że nastąpi wiele zmian w odniesieniu do tych graczy, którzy są wykorzystywani w wojnach. Czarna czaszka to jeszcze jeden krok - i tylko jeden krok! - w kierunku wojen w Tibii, które będą możliwe bez naruszania niewinnych graczy, których po prostu nie interesuje to w ogóle. Będziemy musieli podjąć jeszcze kilka kroków, aby osiągnąć ten cel. Nie jest to możliwe tylko dzięki rozszerzeniu systemu czaszek.
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez CM Carban
Zdajemy sobie sprawę, że to również wpłynie na wojny. Jednak przypatrując się osobom na wojnie można dojść do wniosku, że większość z nich i tak posiada czerwoną czaszkę, tylko dlatego, że zabijają niewinnych graczy w celu finalizacji wojen. Więc gdy wszyscy będą mieli czerwone czaszki zniknie problem nieuzasadnionych zabójstw. Jedynym sposobem by uzyskać więcej nieuzasadnionych zabójstw jest morderstwo gracza niewalczącego na wojnie. Dokładnie to chcemy ograniczyć. Jeżeli ludzie chcą walczyć na wojnach – proszę bardzo, ale niech nie wciągają w to niewinnych graczy. Tak, wiemy też, że trudno jest odróżnić osobę, która nie ma nic wspólnego z wojną od osoby, która jest nieaktywna, ale należy do gildii aktualnie związanej z wojną. Oznacza to, że ludzie w wojnach będą musieli ponownie opracowywać strategie, co również przemawia na korzyść zmian.

zaczerpnięty teks ze strony http://forum.tibiaspy.com


mam nadzieje ze koles sie nie gniewa bo fajne i ciekawie pisze
tzw fajne sie go czyta
skarabeusz323 jest offline   Odpowiedz z Cytatem