Tłumaczenie własne z forum.tibia.com
MOIM ZAMIAREM NIE JEST URZĄDZAĆ DYSKUSJĘ TU, LECZ NA FORUM.TIBIA.COM
JEŚLI TWOIM ZDANIEM TA PROPOZYCJA MA SENS POPRZYJ JĄ tu:
http://forum.tibia.com/forum/?action...readid=2698653
(jeśli ktoś nie chce otwierać łącza, jest to temat 2698653 na forum.tibia.com)
### Wstęp ###
W wielu tematach poruszano kwestię zbyt niskich cen powodujących nieopłacalność huntów.
Pojawiały się propozycje oparte na prawach podaży i popytu ale uwzględniające liczbę itemów. (wszelkie info wzięte z tibia.wiki.com)
### Idea ###
Oto, co proponuję: CENY OPARTE NA STATYSTYKACH ZABIJANIA (kill statistics)
Główna idea jest taka że bierzemy potwora (nie bossa) który został zabity najmniej razy w poprzednim dniu.
Przykład: sprawdziłem statystyki na dzień 21 Lipca dla świata Celesta, i zauważyłem że Hellhound został zabity 0 razy.
Następna sprawa to: w jaki sposób ustalić ceny? Moj apropozycja to oprzeć ceny na stosunku XP/HP.
Przykład: wskaźnik Hellhounda to 6800/7500 = 0,9
Tak więc ceny wszystkich itemów, które dropi Hellhound będą wyższe o 0,9 (1,9 normalnych cen).
Ceny te będą obowiązywać cały następny dzień (22 Lipca).
Niektóre dropy Hellhound'a: (cena przed > po)
Black Pearl 280 > 532
Demonic Essence 1000 > 1900
Gold Ingot 5000 > 9500
Giant Sword 17000 > 32300
Knight Axe 2000 > 3800
Spike Sword 1000 > 1900
Ruthless Axe 45000 > 85500
### Wnioski ###
Czy zastanawiacie się w jaki sposób wpłynie to na ceny itemów? Powiem wam: WSZYSTKIE CENY BĘDĄ WYŻSZE. Gracze nigdy nie będą wiedzieli który potwór został zabity najmniejszą liczbę razy i będą trzymać itemy w nadziei że będą je mogli sprzedać dwa razy drożej. Ponadto możliwe będzie umówienie nazwijmy to 'dnia bez polowania na hydry' i zabijaniu wszystkich pozostałych potworów po to by loot hydry był droższy (przy wskaźniku 1,89 BOHy są warte około 57k).