Zobacz pojedynczy post
stary 18-09-2010, 11:51   #13
Vil
eX Moderator
 
Vil's Avatar
 
Data dołączenia: 13 11 2004
Lokacja: Helsinki
Wiek: 40

Posty: 4,623
Vil ma numer GG 3989309
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez zielony-lp Pokaż post
- Stamina - wprowadzona dla utrudnienia gry botą , przez co NORMALNI gracze stracili , ponieważ kupowanie PACC , a następnie ograniczanie gry mija się z celem.
ilu normalnych graczy traci na tym, że nie mogą grać 15h dziennie bez przeszkód ?

Cytuj:
- System Hot-keyów które można używać na GRACZACH (PVP nie PVM) - porażka
Imho nielogiczne było to, że poruszającego się gracza matematycznie nie miałeś szans trafić. Jeśli zakładamy, że Cipsoft chciał, aby system walki istniał i się rozwijał (co jest samo w sobie nie do końca pewne, ale sądzę, że Ty tak uważasz), to wypadałoby zrobić go sensownie zaraz na początku. Ta zmiana jest możliwa do logicznego uzasadnienia, może nie spektakularnie in plus, ale na pewno nie jest psuciem czegokolwiek.

Cytuj:
- Transfery postaci , zmienianie name i płci za kase - zerowe historie servera itp , kiedyś postać wiązała się z serverem , teraz każdy ma na to wysrane.
komercjalizacja pełną gębą, zgadzam się, że jest to kompletnie niekonieczne.

Cytuj:
- System wojny na non-pvp serverach - lol grasz na non-pvp to sie z tym godzisz ze nigdy sie nie pobijesz , do dzisiaj tego nie kumam.
W Tibii nigdy nie było rozgraniczenia pomiędzy dobrowolną walką (bo nie istniał system pvp, wbrew temu co niektórzy sądzą) a byciem pomiatanym przez graczy z wyższymi levelami bez wyraźnego powodu. Non-pvp było rozwiązaniem tego problemu metodą "na skróty", poprzez wyeliminowanie możliwości jakiejkolwiek walki, co samo w sobie było debilizmem i nie powinno nigdy się wydarzyć.

Optional pvp powinno być optional od samego początku istnienia gry.

Cytuj:
- Paladyn - Tarcza + Spear , Paladin to nie knight.
Położyłem nacisk na "okres ostatnich 3 lat" - kwestia paladina była podnoszona znacznie dłużej, i paradoksalnie stanowi poparcie mojej tezy, którą można sprowadzić do stwierdzenia, że stara Tibia była kuriozalna, zabugowana i kompletnie nielogiczna, a każda zmiana która stanowi próbę wyjścia z tej pułapki jest zmianą na lepsze, niezależnie od tego jakim sentymentem gracze darzą starą grę.

Cytuj:
Ogólnie rzecz biorąc wiem i tak i tak że w takiej kwestii jak "jebanie tibii" sie nikogo nie przegada , ponieważ ja uznaje to za jeden wielki FAIL , a ty i tak powiedz ze jest to wielki + , więc jakakolwiek konwersacja nie ma sensu bo jest ona z góry skazana na wieczną kłótnie , ale wielu sie zgodzi ze mną , wielu z tobą , że wyżej wymienione elementy są pozytywne , bądz negatywne dla tibii , lecz grywalność w te gre spada co świadczy samo o sobie.
Problem w tym, że w przypadku wielu zmian nie ma miejsca na subiektywne odczucia. Zgadzać/ nie zgadzać można się co do tego, czy nowy kontynent fajnie wygląda albo tego, czy nowe itemy są zbyt łatwe do zdobycia. Część zmian jest natomiast naprawą debilizmów z wcześniejszych wersji gry - tak ewidentnych jak uhtrapy czy spaprany system magii. W tym przypadku absolutnie nie ma uzasadnienia dla sentymentu i oporu w stosunku do zmian na zasadzie "a bo ja lubiałem tamto bardziej".
__________________
Vil jest offline