Irelia imho jst underpowered. Moze spojrzmy na nia i porownajmy do innych postaci:
Wyglad: moim zdaniem zajebisty, bardzo ladnie wykonana postac, nawet nie wydaje sie taka cukierkowa, jedna z najlepiej wygladajacych postaciw lolu imho.
Passive: tutaj rowniez jestem pod wrazeniem, ten passive pozwala nam przetrwac spam stunow/blindow/exhaustow itd. z mercurami jestesmy praktycznie odporni na CC, tak jakbysmy mieli perma cleanse (zeby sie wycleansowac z CC, trzeba miec refleks, zanim to zerobimy ten stun potrwa ten ulamek sekundy).
Tutaj niestety moje pozytywne opinie sie koncza i czas przejsc do negatywow:
Q skill: slaby skill, w porownaniu do innych dashow ten wypada najgorzej, wysoki cooldown, maly zasieg, w teamfightach uzywa sie go gora 2 razy, bardziej przydatny jako lasthit ALBO dodatkowy dmg z trinity force - ten skill funkcjonuje z on-hit effects

. Dla przykladu dash akali ma cooldown 2 sekundu na 1 lvlu i ogromny zasieg, dash xina slowuje i ma rowniez wiekszy zasieg, porownajcie sobie ten skill do shunpo, leap strike, wynik oczywisty.
W skill: na papierze wyglada swietnie, ale w praktyce juz mniej. W prawdzie ten lifesteal jest zauwazalny i calkiem przydatny, ale gorszy od pasywa xina albo WW - na dodatek trzeba dawac te punkty, ktore mozna dac w inne skille

. True dmg jest fajny, ale dopiero od 3 lvlu, gdzie mamy juz 45dmg mozna cos zauwazyc (to prawie jak bf sword), no i irelia ma bardzo malego bazowego attack speeda, wiec zeby to cos rzeczywiscie robilo trzeba miec go sporo.
E skill: smiech na sali, najbardziej useless skill zaraz po ulti. Wystarczy spojrzec na zasieg, CD, czas trwania stuna w zaleznosci od lvlu i dmg, a takze okolicznosci w jakich ten stun trafi

. Porownjacie sobie to do np, pyromani, dazzle, cryptic gaze. Przy nich to "cos" wypada smiesznie.
Jej baze staty sa calkiem przyzwoite, duze bazowe resisty i hp, a takze dmg (112 na 18 lvlu), jedynie jej bazowy AS jest bardzo maly. A i wspomnialem ze jako jedyna z 3 postaci w lolu ma 330 movement speeda?
Ultimate: kompletna porazka (ale cooldown jest bardzo fajny), dmg praktycznie niezauwazalny, heal juz troche lepiej bo dziala na kazdy obiekt ktory trafi, dmg scaling i 4 ostrza to tez nienajlepsze wyjscie, bo zeby to cos zrobilo to trzeba miec dosc sporo dmg i trafic kazdym ostrzem. Z reszta, porownajcie to do ulti katariny ktore jest imho podobne.
Podsumowanie: Naprawde zawiodlem sie na irelii, spodziewalem sie bardziej kreatywnej postaci, ktora po 2 miesiecznych oczekiwaniach (wtedy sie o niej dowiedzialem) przychodzi w koncu do lola i pokazuje totalna kiche. Sam pomysl babki telekinetycznie wladajacej ostrzami zdawal mi sie ZAJEBISTY i spodziewalem sie ze riot w jakis sposob wlaczy w klimat tej postaci te ostrza. Poza komicznym ulti, zaden z jej skilli nie wiaze sie w zaden sposob z koncepcja telekinetycznie sterowanych mieczy.
Riot mnie zawiodl jako gracza, poraz kolejny.
Oczekuje, ze elementz umiesci ja w tier 4, albo 5, bo obecnie kazdy carry ja deklasuje.
BTW. probowalem na niej kilka buildow i kazdy okazal sie failem, sprawdzil sie jedynie (i to o dziwo calkiem dobrze - ale tylko na mapie 3v3) build z trinity force, madredem i starkiem jako core.