Cytuj:
Ale Poznań spartaczył sprawę. Każde miasto daje coś charakterystycznego, coś co jest wizytówką a tu takie abstrakcyjne coś... Koziołków z wieży zegarowej to zareklamowac się nie dało?
|
Mam calkowicie odmienne zdanie. Logo Euro w Poznaniu zlozone jest z gwiazdek - symbolu wykorzystywanego przez miasto w strategii marketingowej. Niebieska gwiazdka (ta najwieksza w logo) jest umieszczana na wszystkich materialach informacyjnych promujacych wydarzenia w Poznaniu itd. Jest tez elementem logo miasta: POZnan* - miasto know how. Logo poznania z gwiazdka jest tez umieszczone na stadionie. Pod tym wzgledem wlasnie Poznan poszedl w dobra strone. Do tego gwiazdki w logo tworza pilke - jedyne ze wszystkich nawiazujace do turnieju pilkarskiego

Wazna jest tez jego prostota.
Wykorzystywanie koziolkow do promocji miasta natomiast na szczescie powoli wychodzi juz z obiegu, wlasnie na rzecz dobrej, spojnej kampanii reklamowej z gwiazdka.
Inne miasta natomiast wypadly kiepsko. Warszawa - Syrenka, zadnego wysilku, ale logo przynajmniej jest proste i kazdy wie o co chodzi. Gdansk - przekombinowali z tym pomnikiem, grafika jest za bardzo zlozona, zeby byc dobrym logo. Wroclaw - dla przecietnego ogladajacego logo jest calkowicie niezrozumiale. Most z ustami. Ani to zrozumiale, ani estetyczne. Ukrainskie tez nie prezentuja nic ciekawego.