Cytuj:
Ale chyba niewielu kojarzy o co chodzi z tym logo Poznania? A obcokrajowcy to by przynajmniej skojarzyli coś bardziej sesnownego, dla mnie koziołki z Poznania to zajefajna atrakcja, pląsująca na mojej osobistej liście tuż obok buchającego ogniem krakowskiego smoczka
|
Kojarzy coraz wiecej osob, ta kampania staje sie popularna w calej Polsce. A w samym Poznaniu gwiazdki znajdziesz na kazdym kroku. Logo ZTM ma w sobie gwiazdke, z tego co wiem, bedzie tez na pojazdach komunikacji miejskiej, bilboardy, bannery reklamowe z gwiazdka sa widoczne na kazdym kroku, gwiazdka jest na trybunach stadionu Lecha, swego czasu duze gwiazdki staly w roznych punktach miasta, m.in przed St. Browarem, wykorzystywana jest we wszystkich spotach reklamowych miasta i imprez odbywajacych sie w miescie.
Generalnie, jest to najwyzej oceniana kampania reklamowa ze wszystkich polskich miast. A umieszczenie gwiazdki w logo miasta na euro to dobry element, spojny z cala kampania.
A co do koziolkow - jasne, ze to fajna atrakcja, turysci robia zdjecia itd. Ale polskie miasta trzeba promowac nie tylko przez pryzmat historii, folkloru itd. Z prostego powodu - przez to Polska w Europie kojarzy sie z goralami, zespolami folkowymi, cepeliada, wsia, jako zacofany, wschodni kraj. Jedynym pozytywem tego jest to, ze nasza zywnosc jest uwazana za zdrowa i chetnie kupowana
Ale takie wyobrazenie o kraju nie sprzyja przyciaganiu inwestorow zagranicznych, kapitalu, rozwoju turystyki biznesowej itd. Kampania z gwiazdka idzie wlasnie w strone pokazania Poznania jako nowoczenego, rozwijajacego sie europejskiego miasta. Za granica promuje sie haslem "POZnan* Eastern energy, western style". W Polsce jako "miasto know how". Pierwsze haslo pokazuje ze jestesmy pogodnymi, zywiolowymi ludzmi, wlasnie taka "wschodnia energia", ale w zachodnim stylu, w nowoczesnym, europejskim miescie.
A koziolki i tak turysci beda ogladac, nawet jezeli nie bedzie sie na nich opieralo promocji miata
Polecam tez film promocyjny Poznania:
http://www.youtube.com/watch?v=8QkmQbEVuR8