No to tak:
1. Do kamieni nie trzeba żadnej broni. Hmm, w zasadzie to chyba nawet nie można

. Do procy to są takie pociski: sling bullets (albo coś takiego).
2. Przy opisie przedmiotu są ew. trzy typy nawiasów:
(x,y) - ten nawias symbolizuje premię do ataku tj:
x - premia do szansy trafienia
y - obrażenia (np: '1d6+2' znaczy rzut kością k6 + 2 pkt obrażeń)
[x,y] - to jest premia do defensywy
x - szansa uniknięcia ataku
y - obniżenie obrażeń
(a może na odwrót

)
{x} - specjalna premia, idzie się domyśleć o co biega po skrócie napisanym w tym nawiasie
3. Kupić można, ale gdzieś daleko. Kop wszystkie drzwi cierpliwie, zostaną w końcu te deseczki

. Jak jakieś drzwi są otwarte to je zamknij ('c') i wtedy kop

. Albo na kamyczki się przerzuć.

I jeszcze mały tips: kop i otwieraj drzwi zawsze z ukosa, to pozwala uniknąć części pułapek.
4. O ścinaniu drzew nic nie wiem. Pewnie się da, w końcu to ADOM

.
5. Strzały grupują się automatycznie. Jeżeli jakieś dwie kupki nie chcą być razem to najwyraźniej mają powody: są to po prostu inne strzaly (np jedne są (0, 1d6) a drugie (+1, 1d6)). Musisz strzelić, żeby sprawdzić dane strzały.
6. A klikałeś Shift+Z? Tam są czary. Jak czytasz książke to masz potem napisane czy się czegoś nauczyłeś.
