To będzie tak:
Im lepsza tarcza, tym większa szansa że będzie chmurka - zablokowanie tarczą.
Def broni dodaje się do defa tarczy, czyli broń z dużym defem zwiększa szanse na zablokowanie ciosu (chmurkę).
Jeśli cios ominie tarczę, to trafia w armor - im lepszy armor, tym większa szansa na zablokowanie ciosów pancerzem (iskry), a także tym mniejszy dmg jeśli dostaniesz do krwi.
Shielding przede wszystkim zwiększa szanse na blok tarczą, ale w niewielkim stopniu wpływa też na obronę pancerzem i bronią. Dobry def broni i tarczy również mogą zmniejszyć dmg od bloody hitów.
Skille sword/club/axe fighting nie mają ŻADNEGO wpływu na obronę postaci, liczy się TYLKO shielding.
Niektóre potwory mają umiejętność wysysania życia (life drain). Potwory z tą umiejętnością (głównie nieumarłe) większość ciosów zadają normalnie, ale raz na kilka ciosów atakują z life drain co ignoruje zbroję i/lub tarczę, czyli zwykle kończy się trafieniem do krwi.
__________________
W Tibii 2 razy dotarłem do lvl 36:
Owoc, lvl 36 Elite Knight, Danubia
Demonic Owoc, lvl 36 Royal Paladin, Elysia
Teraz już nie gram w Tibię. UT2004/GW!
|