@Gufat, już wyjaśniam
w systemie WoDowskiego Wilkołaka wilkołakiem się rodzi, może nim zostać ktoś, kogo rodzic był Garou, zwykłe ugryzienie nie przemienia
nie preferuj tylko takie, ponieważ 'system to system, a RPG to RPG'

i tu drobna różnica.. podania naszej kultury a świat WoD'a, to dwie różne rzeczy
obowiązują także specyficzne prawa pośród wilkołaków zwane
LITANIĄ (czyli kodeksem Gaji)
Nim je przytoczę kilka informacji:
Garou – wilkołak
Gaja – jedno z trzech bóstw, matka Garou, stworzyła je, ziemia
Żmij – jedno z trzech bóstw, wróg Garou
Ahroun – jeden z patronatów, czyli faz księżyca w jakiej urodził się wilkołak, są wojownikami
Delirium – jeden ze stanów w jaki wpada człowiek, gdy zobaczy wilkołaka w innej niż ludzka bądź wilcza forma
Caern – miejsce gdzie moc Gaji jest najsilniejsza, stąd wilkołaki czerpią siłę do walki ze Żmijem
1. Garou nie będzie się parzył z Garou
Owocem takich związków jest metys, pezpłodny, posiadający liczne deformacje. Jest to potępiane przez większość wilkołaków. Kiedyś złamanie tego zakazu było karane śmiercią
2. Walcz ze Żmijem gdziekolwiek mieszka i gdziekolwiek lęgnie się jego pomiot
Jest to odwieczna misja Garou, jedno z najważniejszych praw. Obowiązkiem każdego wilkołaka jest walka ze Żmijem, który plugawi Gaję.
3. Respektuj terytorium innego
Wilczy zwyczaj, mają wiele zwyczajów swych czterołapych ‘krewniaków’. W miastach umieszczane są glify, które znaczą terytoria watach.
4. Przyjmij honorową kapitulację
Pojedynek to normalna sprawa u wilkołaka, jest na porządku dziennym. Jednak ze względu na coraz mniejszą ich ilość teraz są mniej krwawe – wystarczy odsłonić gardło, co jest gestem poddania (tak samo robią zwierzęta

). Choć niektóre Garou mogą tego nie przestrzegać, ale to zależy do jakiego plemienia należą i spod jakiej fazy księżyca
5. Podporządkuj się wyższemu Rangą
Hierarcha w stadzie, musi być zachowana, to kto jet alfą zależy od tego, z jakich czonków składa się watacha, jeśli są tam typowe ahrounty to za pewne przywódcą będzie ten, kto jest najsilniejszy.
6. Najwyżsi Rangą jako pierwsi sięgają po zdobycz
kolejne z wilczych praw
7. Nie będziesz jadł mięsa ludzi
Tu przyczyną jest to, że ludzie są najczęściej skażeni przez Żmija, a wilkołaki z nim walczą, więc nie mogą jeść czegoś skażonego Żmijem, tym samym by tego uniknąć przede wszystkim wyeliminowano najniebezpieczniejsze z menu

Ale nie wszystkie wilkołaki mogą tego przestrzegać.. to czy tak robią zależy głównie od plemienia i ich własnego punktu widzenia
8. Szanuj tych niżej od siebie - wszyscy są stworzeniami Gai
Często nieprzestrzegane, choć mądre, ale czego można się spodziewać, gdy wilkołak wpadnie w szał.
9. Zasłona nie może zostać uniesiona
Ludzie nie mogą dowiedzieć się o istnieniu wilkołaków. Mają oni już wystarczająco wielu wrogów. Wszystkie wilkołaki starają się zachować to w tajemnicy i pomóc w jej zachowaniu. Pomocne tu jest Delirium.
10. Nie obciążaj swoich ludzi własną niemocą
Kolejne z wilczych praw – taka eliminacja słabych jednostek. Gdy Garou jest zbyt słaby to odchodzi, by nie osłabiać watahy. Można odejść na wiele sposobów, niektóre bardziej krwawe inne bardziej humanitarne..
11. Podczas pokoju wolno w każdej chwili wyzwać przywódcę na pojedynek
Prawo związane z hierarchią w stadzie. Wiadomo, że władza zmienną jest. Pojedynek niekoniecznie ma formę walki fizycznej. Mogą to być zmagania duchowe bądź umysłowe.
12. Nie wolno wyzwać przywódcy na pojedynek w czasie wojny
Podczas wojny nie wolno wprowadzać dezorganizacji, a taka nastąpiłaby, gdyby walczono o pozycję. Hierarchia jest po to, by szczep najlepiej funkcjonował właśnie w takim czasie, więc należy respektować silnie ten system.
13. Nie zrobisz nic, co mogłoby zaszkodzić caernowi
Jest to niezwykle ważne prawo. Ponieważ, gdy znikną Caerny znikną też wilkołaki i wojna będzie przegrana. Garou bardzo ścisle przestrzegają tego prawa, a kary za jego złamanie są niezwykle surowe..