Zobacz pojedynczy post
stary 01-08-2005, 10:29   #1
b_elegol
Użytkownik Forum
 
b_elegol's Avatar
 
Data dołączenia: 21 07 2005
Lokacja: Białystok

Posty: 77
b_elegol ma numer GG 9086100
Domyślny Kości w grach RPG

Kostki Powinny Cię Prowadzić, Lecz Nie Kontrolować (KPCPLNK)

Słów kilka o używaniu kości podczas sesji (oczywiście to jest moje zdanie na ten temat, macie prawo się ze mną nie zgodzić ):

Kostki są elementem przypadku, użytecznym narzędziem gdy opowieść zacznie utykać, lub wynik trzeba pozostawić losowi. Są bowiem narzędziem, niczym więcej. Sposób w jaki narzędzia tego użyjesz wpłynie znacząco na twą opowieść. Przecież grę rozgrywają ludzkie istoty, a nie kostki. Używaj ich do inspiracji, lub jeśli tego naprawdę potrzebujesz do osądów, lecz pamiętaj by równoważyć grę i opowieść.

Czasem gracz próbuje obejść problem lub nawet całą opowieść prostym Efektem ( w stosunku do niektórych graczy jest to zbyt słabo powiedziane). Dreszczyk płynący z szybkiego załatwienia sprawy nie jest jednak nawet substytutem satysfakcji płynącej z odkrycia genialnego rozwiązania.
__________________
Cogito, ergo sum !
b_elegol jest offline  

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.