1. Fallout (Interplay)
Fallout 2 (Interplay)
Wspałaniały postnuklearny cRPG + jego sequel. Niezwykle rozbudowany ekran postaci, nie-linowa fabuła, mnóstwo questów, broni i npc.
2. X-com: Terror From The Deep (Microprose)
Ufo: Enemy Unknown (Microprose)
Archboska gra wojenna, gdzie naszym celem jest obrona Ziemii przed obcymi. W grze znajdziemy rozbudowany ekran ekonomiczny. (Budowa bazy, zarządanie funduszami, badania nad nowymi technologiami, uzbrajanie statkow i nurkow/żołnierzy, ostatecznie wydawanie rozkazow naszym mysliwcom i transporterom) Jest takze cześć taktyczna, widziana w rzucie izometrycznym, gdzie (przy dobrej broni) mozna praktycznie rozwalic całą planszę. Za***ista grywalność.
3. Samurai Spirits 4: Amakusa Kourin (SNK)
Czwarta, moim zdaniem najlepsza, część japońskiego mordobicia zwanego też pod tytułem Samurai Spirits. Gra ma przede wszystkim rozbudowany engine ktory pozwala na takie triki jak: rozbrojenie przeciwnika, wyrzucenie broni, siłowanie na miecze, uniki (jako altenatywa bloku), break defense (ciosy przebijające blok), kopanie leżących, atak na leżącego przeciwnika z wyskoku, kombosy manualne (jak potrafisz szybko klikac wbijesz nawet stówe hitów), fatal slash (zabija jednym ciosem) a nawet samobójstwo..
4. Lost Vikings (Interplay)
Świetna, momentami smieszna platformówka. Choć wydaje się grą dla dzieci, nie raz wymaga pomyślunku. Trzech Wikingów zostaje porwanych przez UFO. Jeden ma tarcze. Drugi miecz i łuk. Trzeci jest szybki i dobrze skacze. Kierując całą trójką równoczescie (CTRL'em zmieniamy bohatera, gdy reszta stoi w bezruchu) musimy wudostac się ze statku.. Niestety, gdy w koncu nam sie to udaje trafiamy na planetę-dżunglę.. i tak dalej i tak dalej przez różne Światy.
5. Blackthorne (Interplay, Blizzard)
Doskonały klimat Blizzarda na świetnym interfejsie Interplaya. Poruszanie się bohaterem łużąco przypomina dobrze znane Prince of Persja. Gdzieś w fantazyjnym swiecie zamek Androthi (ludzi) zostaje zdobyty przez orków. W akcie desperacji, król woła maga, by ten odesłał jego jedynego syna Kyle'a w przyszłość. Kyle przenosi się więc w czasie, by w alternatywnej przyszlosci dorosnąć i ruszyć na ratunek królestwu. (a jest to na tyle 'odległa' przyszlość ze podstawową bronią staje sięnie miecz i topór, lecz stary dobry.. obrzyn)
6. Warcraft 2 (Blizzard?)
Ludzie i Orkowie. (+ trole, elfy, gobliny, żółwie, smoki i inne ustrojstwo) Tytuł dobrze znany.
7. Battle Toads & Double Dragon (Tradewest, Rare)
Battle Toads (Tradewest, Rare)
Bicie ARCADE. Opowiem tylko o części drugiej. Wyobraźcie sobie 3 wielkie, napakowane ropuchy, które kochają przywalić komuś w mordę i ktore lecą ratować świat aż w kosmos. (biorą znanych z Pegasusa braci 'Double dragon') Wypaśna gra, Jedna z tych w której ZAWSZE odchodzą te słynne 'za***iste motywy'.
8. Earthsiege 2 (Sierra)
Postunklearny symulator Mechwarriora. Bardzo rozbudowany engine pozwala wyciągnąć cudo z tych maszyn. Ciekawy m.in jest system crush&go, ktory sprawia, ze jezeli w bitwie stracimy miniguna, radar, lewy miotacz plazmy a ponadto palą nam sie plery to I TAK mozemy dalej iśc i naparzać.
Ostatnio edytowany przez Khan - 28-08-2005 o 18:51.
|