hmm odnośnie dźwięków to nie wiem czy by to podniosło tak bardzo lagi, powiedzmy że dźwięki rozdzielilibyśmy na dwa rodzaje a - bliskie, b - dalekie. teraz pozostaje kwestia przypisania im jakiś ID, powiedzmy że dźwięk wyglądałby tak: XXX i dalej jak w kodzie szesnastkowym, jeśli komuś chce się liczyć to 16*16*16 no i załóżmy że dwie pierwsze kodują dźwięk, a ostatnia to głośnośc, ale 16 poziomów raczej rozważać nie będziemy, wystarczą dwa, przy nas, na ekranie i około półtora ekranu od nas. myślę że nawet około 40 takich sykgnałów to będzie 120 znaków na sekundę więcej do przesłania, lagi niewiele się zwięszką, oczywiście mogliby wprowadzić brak pobierania informacji o dźwiękach z serwera dla tych co sobie tego nie życzą, do jest chyba do zrobienia, prawda?
pozdrawiam
edit: odnośnie muzy, aby muzyczka o długości nastu minut (sądzę że krótsza po dwóch godzinach by do szału doprowadziła) była w miarę mała musi to być mid i tutaj problem, starsze karty dźwiękowe mają dość ubogą baze dźwięków dla midów, nowsze, o wiele lepszą, także na każdym kompie brzmiałą by inaczej, a wav zajmowałbym kilkaset MB, mp3 - obciążenie proca, chociaż i tak pewnie 3/4 ludzi gra z odpalonym winampem (((-; uważam nie że ma lepszej mieszanki do tibii jak enya, era, rammstein, toy dolls i mocne techno podczas ostrego hunta ((((-; a jeszcze era fajnie jest jak leci kiedy się po podziemiach śmiga (((-;
__________________
chcę umrzeć spokojnie, we śnie, jak mój dziadek... a nie krzycząc z przerażenia jak pasażerowie samolotu, który pilotował...
|