Zobacz pojedynczy post
stary 29-12-2005, 14:27   #1
Raul de Bar
Użytkownik Forum
 
Raul de Bar's Avatar
 
Data dołączenia: 08 08 2005
Wiek: 34

Posty: 59
Stan: Aktywny Gracz
Profesja: Royal Paladin
Świat: Aurea
Poziom: 67
Skille: 83/53
Poziom mag.: 18
Domyślny Paladyn - wprowadzenie.

Wprowadzenie

Na poczatku - o co tu w ogóle chodzi. Paladyn jest wojownikiem świetnie wyszkolonym w uzywaniu wszelakich broni miotanych .

Bronie miotane mozemy podzielić na jednoręczne - włócznia , nóż do rzucania , shuriken , kamień i śnieżka
Z broni jednoręcznych w sklepie kupisz tylko włócznie.

Oraz oburęczne - łuk i kusza.
Amunicję do łuku i kuszy kupujesz bez problemów w sklepach.

Jak sama nazwa wskazuje bronie jednoręczne trzymamy w jednej ręce , do drugiej możemy wziąć tarczę. Bronie jednoręczne rozpadają się po kilku-kilkunastu-kilkudziesięciu rzutach. No i jeszcze jedno - trzeba je podnosić z ziemi po kazdym rzucie - koszmarnie upierdliwe, zwłaszcza jak potwór ucieka.
Bronie dwureczne nie rozpadają się , ale nie strzelaja same - potrzebna jest do nich jakakolwiek amunicja. W grze mamy kilka rodzajów strzał i dwa rodzaje bełtów ( strzały do łuku , bełty do kuszy - nie pomylić się ). Strzały i bełty po wystrzeleniu zawsze znikają.

I tu od razu dobra rada - specyfika walki paladynem wymaga dobrego łącza sieciowego. Jeżeli więc masz lagi i kicki bycie paladynem raczej nie jest dla Ciebie wskazane . Dlaczego - wkrótce wyjaśnię.
U paladyna najszybciej rozwija się umiejętność walki z dystansu. Logiczne więc jest że powinien w walce używać broni dystansowych i w tym kierunku rozwijać swoje umiejętności. Niestety najlepsze z broni dystansowych są oburęczne i tym samym uniemozliwiają założenie tarczy. paladyn samotnie polujący na potwory ma więc bardzo słaba obronę. walczy więc odskakując od potwora i strzelając do niego z łuku bądź z kuszy. A gdy nagle połączenie zostanie zakłócone stoi jak pień czekając aż potwór dobiegnie do niego i zacznie go katować. Smutne ale prawdziwe - wszystkie śmierci mojej postaci z rąk mobów były spowodowane zakłóceniami łącza.

Ale dość tych smutków - jeżeli masz łącze takie że Tibia śmiga aż miło i nie boisz się trudnych wyzwań - paladyn jest postacią stworzoną właśnie dla Ciebie.

Pierwszy krok

Zacznijmy więc od początku - przed wyjściem z rooka sprzedaj cały posiadany ekwipunek. Na mainie nie dostaniesz zań złamanego grosza a na rooku jest warty całkiem sporo. wyjatkiem jest Carlin sword - sprzedasz go w carlin za 115 ( chyba ) gp. Rooka staraj się przejść jak najszybciej , nie próbuj trenować dista ( tak w skrócie nazywa się umiejętność posługiwania się bronia miotaną - czyli dystansową ) bo na rooku skille rosną baaaardzo poooowooooliiiiiii.

Więc wyszedłeś z rooka - co dalej?

Masz kilkaset gp - powinno to wystarczyć na dwarven shield , brass legs , scale armor , viking helmet i jakąś broń - miecz , topór czy pałkę - jest to raczej obojętne.

Oczywiscie linę przyniosłeś ze sobą z rooka - jeżeli nie - kup ją w pierwszej kolejności. Potem moze być Ci potrzebny szpadel.

Magia


Nastepnym miejscem jakie powinienes odwiedzić jest sklepik z czarami . Kup czar light. Dlaczego akurat light ? bo tylko taki przyda ci sie na 8 lvlu.
Teraz słów kilka o zasadach panujących w swiecie Tibijskiej magii. Możesz rzucać czary jeżeli się ich nauczysz - a uczysz się ich za pieniądze w sklepach z czarami dla paladynów. Każdy czar wymaga określonej ilości many do rzucenia , levelu postaci i levelu magicznego.
kilka słów o czarach i ich przydatności:

light - 8 lvl , 0 mlvl , 20 many , 100 gp - Kup natychmiast
find person - 8 lvl , 0 mlvl , 20 many , 80 gp - mozesz kupić
light healing - 9 lvl , 1 mlvl , 25 many , 170 gp - Kup natychmiast
magic rope - 9 lvl , 1 mlvl , 20 many , 200 gp - kup ( PACC)
antidote - 10 lvl , 2 mlvl , 30 many , 150 gp , kup
intense healing - 11 lvl , 2 mlvl , 40 many , 350 gp - Kup natychmiast
levitate - 12 lvl , 3 mlvl , 50 many , 500 gp , przyda sie
great light - 13 lvl , 3 mlvl , 60 many , 500 gp - Kup natychmiast
Conjure Arrow - 13 lvl , 2 mlvl , 100 many , 450 gp - kup
Haste - 14 lvl , 4 mlvl , 60 many , 600 gp - Kup natychmiast ( PACC)
Food - 14 lvl , 0 mlvl , 120 many , 300 gp - nieprzydatny
Magic shield - 14 lvl , 4 mlvl , 50 many , 450 gp , Kup natychmiast
Light magic missile - 15 lvl , 1 mlvl , 120 many , 500 gp , przyda się albo i nie ( Runa )
Poison arrow - 16 lvl , 5 mlvl , 130 many , 700 gp , nie warto
Fireball - 17 lvl , 5 mlvl , 160 many , 800 gp - przyda się ( Runa )
Destroy field - 17 lvl , 6 mlvl , 120 many , 700 gp , kup ( Runa )
Conjure bolt - 17 lvl , 6 mlvl , 70 many , 750 gp , nieprzydatny ( PACC )
Ultimate healing - 20 lvl , 8 mlvl , 160 many , 1000 gp , Kup natychmiast
Desintegrate - 21 lvl , 8 mlvl , 200 many , 900 gp , kup (PACC )( Runa )
Heavy magic missile - 25 lvl , 3 mlvl , 280 many , 1500 gp , Kup natychmiast ( Runa )
Explosive arrow - 25 lvl ,10 mlvl , 290 many , 1000 gp , nie warto
Invisibility - 35 lvl ,15 mlvl , 440 many , 2000 gp , kup
Power bolt - 59 lvl ,14 mlvl , 800 many , 2000 gp , nie warto , chociaz na tym lvlu 2000 gp to nic....( PACC )

Paladynowi przybtywa 1 punkt many na 2 sekundy ( 30 mp / min ) a po promocji 1,5 many na 2 sekundy ( 40 mp / min )

Pierwsze hunty


Teraz gdy jesteś już odpowiednio wyekwipowany ruszaj w drogę.
Nie licz na to ze powiem Ci gdzie masz się udać . Nie wiem przecież w którym jesteś mieście. Ale korzystając z mapy respawnu zamieszczonej na tej stronie z pewnościa znajdziesz dla siebie odpowiednie miejsce. Mogę ci natomiast podpowiedzieć na co powinienes polować. Otóż twoim podstawowym łupem powinny stać się trolle. Dlaczego - poniewaz z trolli wypadają włócznie.

Włócznia ( spear ) jest bronia dystansową a umiejętności ( skille ) w dystansie powinieneś rozwijać. Jeżeli więc z trolla wypadnie włócznia bierzesz ją do ręki zamiast miecza i naparzasz nią trolla. Potem podnosisz ją z ziemi i naparzasz ponownie. Potem znowu i znowu aż............. włócznia znika ....

Niestety jednym z elementów letniego update'u jest fakt że wszelkie bronie dystansowe znikaja po ilustam rzutach. Może to byc kilka lub kilkadziesiąt rzutów. Wszystko zależy od przypadku.

No ale wróćmy do trolli - pewnie zauważyłeś że oprócz skillu walki w dystansie wzrasta Ci skill w tarczy. Zapytasz po co? Przecież łuk i kusza - podstawowa broń paladyna jest dwuręczna?
jest tak że skill w tarczy zawsze się przyda. Nawet gdy walczysz łukiem lub kuszą to gdy masz tarczę i sytuacja tego wymaga możesz odłożyć broń , założyć tarczę , przełączyć się na tryb def i wtedy otrzymujesz znacznie mniejsze obrażenia.

Wróćmy do naszych trolli - wiesz juz jak je bić , odbyłeś kilka szczęśliwych wypraw , zdobyłeś kilkaset gp , nabiłeś pierwszy lvl magiczny - kupuj czar leczacy - light healing.
Jeżeli dalej bijesz trolle - slille i levele rosną , ale rosna powoli. Może nadszedł czas aby zapolować na coś innego?

Co dalej?

Zasada jest taka - do ok 40 dista nie warto polować z łukiem bądź kuszą , za duzo strzałów jest niecelnych.
Co więc robić ? Trenować.
Z kazdego huntu przynoś ile możesz włóczni. Jak uzbierasz 100 lub wiecej i masz kolegę sorcerera poproś go o postawienie ghoula ( lub monka - na początku ghoul wystarczy).
O co tu chodzi - sorkowie moga summonowac ( tworzyć , stawiac ) potwory - a ty mozesz atakować takiego potwora nie narażając się na odwet z jego strony. Dlaczego ghoul ( monk ) - bo te potwory leczą się. Na poczatek wystarczy ghoul i dwa raty badź bugi które wyciagniesz z jakiegoś spawnu - ty atakujesz ghoula i rosnie Ci dist a raty atakują Ciebie i rosnie Ci tarcza.
Jak nie masz kolegi sorcerera a masz znajomego któremu możesz zaufac to robicie tzw. "party" i atakujecie się nawzajem. Tylko się nie pozabijajcie!
Dlaczego zaufany kolega - bo tworzenie 'party" z nieznajomym może być obarczone pewną dozą ryzyka - będąc w party możesz bezkarnie zabić swojego "party-nera" , więc trenowanie w ten sposób z przygodnie poznanym osobnikiem może zakonczyć się w Świątyni.
A jak nie masz nikogo komu mozesz zaufac - cóż , życie jest okrutne - szoruj na trolle i skilluj.......



Teraz słów kilka na temat ekwipunku:

Właściwie palkowi super hiper full wypas eq potrzebny nie jest. Walcząc z dystansu zbiera niewiele hitów. Niezbędne za to sa Boots of Haste - warto je zacząć nosić od około 30-35 lvlu. Od tego lvlu całkowicie wystarcza crown set - lepszy sprzęt to juz ekstrawagancja.

Cos o skillach - pełna dowolność. Miejcie sobie takie skille z jakimi wam dobrze. Jak uznacie że sa za niskie - trenujcie. W końcu gra jest dla Was , czy Wy jestescie dla gry?

Na co polować ( solo ) - na poczatku na powolne potwory nie posiadające umiejętności ataku z dystansu. Trolle , Rotwormy , Ghoule , Cyklopy , Minotaury
ciut później (od około 15 lvlu ) - Dwarf guardy , Mino Guardy ( pojedyncze spawny) Slimy
troche później ( od około 20 lvlu ) -Dwarf guardy , Mino Guardy, scaraby , Mumie , Demon skeletony
duzo później ( od około 30 lvlu ) - Dragi ,
jeszcze trochę później - Giant spidery , Necromanci , Dragon lordy
później - to juz wtedy dawno zapomnisz o tym poradniku....

na co uważać - wszelkie potwory bijace z dystansu.

bardzo niebezpieczne sa huntery i mino archery - potrafia walnąć combo 3-4 hity po 50-60 hp naraz.
Beholdery - poniżej 20 lvlu raczej nie podchodź.
Dragi - combo za 300 hp jest rzadkie ale możliwe.


Nie chcesz - nie czytaj



W tym momencie przestaję prowadzić cię za rączkę i pozwolę sobie na przedstawienie kilku moich teorii na temat skillowania i dalszego expienia dla paladynów.

Po pierwsze - musisz wiedzieć że polując samotnie można łatwo polec. Wystarczy lag , lub dwa kroki nie w tą stronę co trzeba i po tobie. Dlatego zawsze sprawdzaj respawn potworów przed rozpoczęciem polowania - wyszukaj drogi ucieczki , zapoznaj się z niebezpiecznymi miejscami. Nawet jak znasz już respawn wypada sprawdzić czy tam gdzie zaplanowałeś drogę ucieczki nie szlaja się jaiś mob - po tym updacie zdarza się to dosyć często.

Gdy polujesz z blokerem - jest znacznie łatwiej - bloker ( zazwyczaj knight z wysokim shieldingiem ) blokuje moba a ty tłuczesz go z dystansu. Pamiętaj przy tym ze nawet dobry kumpel może w takiej sytuacji ukryć przed Tobą co cenniejszy łup.

Dlaczego trolle a nie gobliny? Z goblinów wypadają małe kamyki ( small stone ) którymi także możesz naparzać we wrogów. Jednak kamyki mają tak mały atak, że musisz juz mieć niezłe skille abyś trafił w kogokolwiek na początku. Przy 70 dista na goblinach kamyków ubywa - więcej się niszczy niż mozna wylootować.
Mimo wszystko na gobliny chodzić warto - nawet z mieczem po to aby nazbierać sobie trochę kamieni. Wg moich obliczeń plecak kamyków ( 2000 sztuk ) powinien starczyć na 16 godzin treningu.

Łuk czy kusza - odwieczny dylemat paladyna.
Bolty sa droższe ale znacznie skuteczniejsze niż strzały. Według moich doświadczeń "czyszczę " to samo expowisko ( około 10k expa ) za pomocą 400 strzał lub 250 boltów. W sumie wychodzi na to samo - podobny koszt i podobny łup. Jednak polowanie strzałami trwa dłużej i skill w dystansie wzrasta nieco więcej niż gdybym używał boltów i kuszy ( około 20 % różnicy ). Jeżeli jednak musisz strzelać aby szybko zabić - tylko kusza.
__________________
"Zły - być może , dobry - a czemu?"

Ostatnio edytowany przez Raul de Bar - 12-01-2006 o 23:22.
Raul de Bar jest offline   Odpowiedz z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.