Zobacz pojedynczy post
stary 08-06-2004, 13:37   #8
MatKus
http://tibiaspy.com
 
MatKus's Avatar
 
Data dołączenia: 22 07 2003
Lokacja: Opole / Głuchołazy
Wiek: 44

Posty: 2,289
Stan: Na Emeryturze
Imię: Matkus
Profesja: Elder Druid
Świat: Secura
Adres Jabbera do MatKus
Domyślny

TibiaNews : Hiho, Steve, Dzięki, że dałeś znalazłeś dla nas czas.
Steve : Nie ma sprawy. Jestem szczęśliwy dając tobie i wszystkim czytelnikom TibiaNews jakieś informacje o naszej pracy i planach na przyszłość.

TibiaNews : Tibia urosła troche od naszego ostatniego wywiadu. Mamy masę nowych serwerów... nowe bióro CipSoftu, nowych pracowników... i około 25 razy więcej graczy. To są dość ważne informacjer... Jakie będą wasze następne kroki?
Steve : Tak, Tibia urosla znacznie przez ostatnie lata. Pracowalismy ciezko by kazdy, kto chce, mogl sie dolaczyc. Ponieważ jednak ilość chętnych do gry wzrasta, będziemy tworzyć nowe światy i zwiększać pojemność już istniejących. By to jednak było możliwe, musimy powiększyć mapy oraz zainwestować w mocniejsze serwery. By wszystko stało się nieco bardziej interesujące, powstaną także światy z nieco innymi zasadami. Mamy także zamiar uruchomić serwery w nowych krajach, by gracze, którzy nie dysponują dobrym połączeniem z tymi z Niemiec lu USA, mogli równierz wygodnie grać (przypisek tłumacza : AFAIK będzie serwer w brazylii niedługo). W między czasie chcemy, by gra nadal oferowała coś nowego i interesującego już grającym osobom. Wraz z powiększeniem mapy przedstawimy także nowe obszary tematyczne z nowymi grafikami, przedmiotami i potworami. Na koniec dodam jeszcze, że nasz zespół pracuje nad dodaniem nowych funkcji w grze.

TibiaNews : OK! A co będzie w nowym update? Słuszeliśmy o piramidach , ale gracze chcą więcej i więcej terenów do polowań, nowych miast i domków, czy to też będziemy mieli?
Steve : Tak! Nowe, olbrzymie miasto Ankrahmun będzie miało wiele mieszkań i domków. Stylizowana na egipską architektura będzie miałą swoją unikalną atmoswerę. Po otaczającej je pustyni będą chodziły skarabeusze (scarab), coś w rodzaju obecnych bagów, w gniazdach i głębokich systemach tuneli. Może być naprawdę niedobrze, jeśli zbliżysz się za blisko do ich larw. Niektórzy odważni pordóżnicy twierdzą, iż widzieli olbrzymie skarabeusze głęboko pod ziemią. Chocą także pogłoski o odkryciu tajemniczych ruin pogrzebanych wiele lat temu przez piaski pustyni. Poleruj więc swoją łopatę i przygotuj się do excytujących polowań na skarby!


RESZTĘ PRZETŁUMACZĘ PӏNIEJ, JAK BĘDĘ MIAŁ TROCHĘ CZASU, CHYBA, ŻE KTÓRYŚ Z MODKÓW SIĘ ZA TO WEMIE

Cytuj:
TibiaNews: And... it is in CipSoft plans to offer more frequent updates? Can we realistically expect it?
Steve: Actually there were updates every two or three months in the past. However most of them happened in the background, invisible to the players but nevertheless neccessary: security improvements, server optimizations, redesign of the banishment system, etc. But we hope to have more updates of the game content and features in the future. Since we're currently extending our development team I'm confident that things will get better.


TibiaNews: What important changes do you have planned for a future Tibia? Will we have, for example, our own boats and dozens of new skills like smithing or lumbing?
Steve: We haven't decided yet on any larger new feature updates because we are still very busy with the tasks mentioned above. But in the coming summer months we will have some hot discussions here at CipSoft about what to realize from the ever-growing wish list. After all, you have to be very careful when introducing new elements into the existing game.


TibiaNews: Talking about proposals... does CipSoft look at the Proposal Board? There are a number of excellent ideas there... will we see them implemented anytime?
Steve: We look at the proposal board from time to time. Even if we don't find the time to participate in the discussions, it is a good place to learn about the current needs and concerns of the players. As you said, there are many good ideas which we sometimes note down on the wish list for Tibia. Please understand that there are far more ideas than we will ever be able to implement. On the other hand I'd say that there has been no new feature in the past that hasn't been suggested in one or several threads on the proposal board.


TibiaNews: The whole "Ferumbras" incident caused a huge impact in Tibia History like nothing else. When will we have an Event Manager? Some other MMORPGs has them... is that in CipSoft schedule somehow?
Steve: At this time, we haven't planned any in-games events that are organized by CipSoft. They are very time-consuming to prepare and the invested work will pay off only once. Therefore we prefer to work on the game-content and the features which will improve the game for all times.


TibiaNews: For some time now, nobody can be Counsellor and it is known that CIP is hiring new Gamemasters... the good players will not have the chance to become Gamemasters anymore? How will Support work from the GM perspective?
Steve: Our gamemasters are doing a great job and we need them for a lot of reasons. Unfortunately they spend most of their time doing annoying little tasks that shouldn't be necessary in the first place or can be handled more efficiently by our support team."We keep an eye on the cheat utilities out there and take measures where required."
In the future CipSoft will take care of this daily business. Therefore we introduced the automatic banishment for excessive player-killing or the new namelock process. Another similar topic will be the suppression of spamming in the game. At the same time a small and flexible team of gamemasters will take care of all remaining more complicated cases. If new gamemasters are needed, they will be appointed with the usual caution and selected from the community of counsellors and tutors.


TibiaNews: What are CipSoft thoughts about Tibia cheats? We heard about the "Black Weekend", when more than a thousand accounts were banished for using cheats. Will we see such GM campaigns stomping our servers again?
Steve: If it's necessary. We won't hesitate to banish any players who violate the Tibia rules. That's why we keep an eye on the cheat utilities out there and take measures where required. Of course we will also fix many of the weaknesses that are currently misused by these utilities.


TibiaNews: Many people believe Tibia's main problem is the risk of getting hacked... How comes, all those hacks? How is Security handled by CipSoft?
Steve: Above all we give the player the possibility to protect themselves. With a little common sense your account will be safe. However unlike other online games Tibia has a high rate of free accounts that are often owned by young kids who make their first experiences with internet security issues in Tibia. Accordingly most "hacks" result from "borrowing" passwords, sharing email accounts, using weak passwords, installing dubious software from even more dubious websites, etc. If you're shocked now, you might want to read our security page on the official tibia website.


TibiaNews: When will we have the hardcore PvP server? Will it be called "Chaotica"?
Steve: Who told you!? No seriously - in the past Guido, Stephan and I made up the names for the game worlds in lengthy discussions. Durin gave up on these meetings much earlier. With the increasing number of worlds, we wasted way too much time disputing about more or less daffy arguments for or against some names. Therefore we now switched to a CipSoft-wide democratic election of world names. If everything works out well, the server will be launched early this summer.


TibiaNews: Thank you very much, Steve!
Steve: It was a pleasure! Keep up the good work at TibiaNews!
__________________
Najlepsza strona o Tibii - http://tibiaspy.com - jeśli nie znasz, to nie wiesz, co tracisz!
Zarejestruj się na http://forum.tibiaspy.com - prowadź i oglądaj galerie, szukaj i udzielaj pomocy, rozmawiaj o Tibii i na każdy inny temat!
MatKus jest offline   Odpowiedz z Cytatem