Zobacz pojedynczy post
stary 29-01-2006, 15:45   #21
Bluebat
Użytkownik forum
 
Data dołączenia: 20 08 2005

Posty: 4
Domyślny

Chcesz zrobić "grę" 2d taką jak tibia, zrób otsa, możesz mapę robić tak jak w tych wszystkich "mejkerach", możesz zmienić statystyki broni, możesz zmienić grafiki (użytkownik musi podmienić na twoje) itd.
Ale co do programów typu rpg maker i dzieł w nich stworzonych, to ci powiem, że g....n w tym zrobionych jest od chol..y w sieci i żadne NIC nie wnoszą dobrego!
Jeśli byś napisał silnik graficzny, sieciowy, ew. fizyczny, stworzył protokół przekazywania danych do gry, oraz dołączył do tego chociażby niewielką mapkę, to to już by było coś wartego poszanowania, a nie wykorzystywanie kiepskich programików dla dzieci.

Teraz co do dyskusji, w czym napisać silnik gry, to odpowiem: delphi i inne nastawione na interfejs windowsów języki są zbyt WOLNE i w tym raczej dobrego silnika nie napiszesz.
Java mimo że jest WOLNA, to jest PRZENOŚNA, a to daje możliwość łatwego odpalenia pod linuxem, czy macem.
Jednak naprawdę liczące się języki programowania w tym celu to: c++ i assembler(nie mówie, żeby wszystko pisać w assemblerze, ale najważniejsze "jądro" musi być ultra-szybkie). C++ jest przy tym przenośne (kompilacja pod linuxem i mamy wersję pod linuxa ). Kompilator darmowy: polecam dev-c++ klik
Teraz, chociaż niewiem, czy komuś się to przyda, opiszę, jak powinna być zbudowana gra mmorpg.

SERWER:
- tworzysz funkcję obsługującą nadchodzące połączenia i odpalasz ją jako wątek
- ta funkcja obsługuje logowanie, a po zalogowaniu tworzy dla użytkownika wątek fuckcji obsługującej użytkownika
- tworzysz funkcję obsługującą użytkownika, która zgodnie z protokołem pobiera instrukcje(np. idź w lewo) i wysyła info o otoczeniu
- tworzysz dużo funkcji/klas do obsługi przedmiotów, mapy, detekcji kolizji itd.
- na koniec robisz obsługę skryptów (np. Lua, jak to jest w otsie) i kompilujesz.

KLIENT:
- tworzysz funkcje logowania na serwer zgodną z protokołem
- klasy na chat, mapę(najbliższe otoczenie), potwory itd.
- robisz system przechowywania i pobierania modeli/obrazów objektów, dżwięków itd.
- wyświetlanie grafiki + interfejs (dla 3d: directx lub opengl kurs NeHe, dla 2d: winapi o winapi, allegro >>tu<< i tym podobne)

ŚWIAT:
- tworzysz proste gui do łatwiejszej edycji map itd.
- tworzysz packery do grafiki, modeli i dźwięków
- wymyślasz QUESTY, MAPY, FABUŁĘ
- UDOSTĘPNIASZ klienta graczom, a sam stawiasz serwer na swoim kompie

I DZIAŁA!
W rzeczywistości jeszcze może być parę problemów z samym c++ (debugowanie, wybranie, jak będziesz allokować pamięć, przyśpieszenie kodu)

edit: dodane linki itd.

SORY, ŻE TAK DŁUGO WYSZŁO, ALE MUSIAŁEM OŚWIECIĆ CO PO NIEKTÓRYCH lol

Ostatnio edytowany przez Bluebat - 29-01-2006 o 16:02.
Bluebat jest offline  

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.