Widzisz, to zależy od sytuacji.
256 to zawsze 256 a nie 512, jednak pamięć DDR jest szybsza.
W pamięci DDR dane są zapisywane i czytane w dwukrotnie większych blokach. Oznacza to, że jest to pamięć niemal dwukrotnie szybsza. W zwązku z tym przyspieszeniem w niektórych aplikacjach (szczególnie grach) można to odczuć podobnie, jak zwiększenie ilości pamięci, jednak nowsze gry zaczynają wymagać coraz więcej i więcej, i w tym przypadku ilość zaczyna być ważniejsza, bo gdy braknie pamięci w RAM, Windows przydzieli pamięć w pliku wymiany, czyli na twardym dysku, który oczywiście jest wieeeeeele wolniejszy niż RAM. W takim przypadku znacznie ważniejsze jest mieć więcej pamięci nawet SDR, niż mieć szybszą pamięć.
Reasumując : w starszych aplikacjach możesz to odczuć tak, jakbyś miał wiecej pamięci, jednak w nowszych, wymagających więcej pamięci, może ci jej zacząć brakować
256 MB to zaczyna być minimum ostatnimi czasy. Windows Wistler (czy jak on tam się ma nazywać), następca XP ma oficjalnie wymagać 512MB, Doom3 równierz zaleca conajmniej 512MB. W tym przypadku te programy mogą lepiej chodzić na 512SDR niż 256 DDR.
To tak, jak samochód, co z tego, że masz Formułę 1, skoro wszędzie jest full zakrętów, już lepiej czasem mieć rower górski, którym pojedziesz na skróty
