Zobacz pojedynczy post
stary 22-06-2004, 21:43   #1
Xander
Użytkownik forum
 
Data dołączenia: 15 09 2003

Posty: 16
Domyślny Lineage 2 - wprowadzenie i ogulne informacje

Lineage II :The Chaotic Cronicle .Mmorpg osadzony w swiecie fantasy.
Jest dosyc przełomowym projektem posiadajacym wiele nowatorskich rozwiazan.
Synchronized Tactical Combat System <synchroniczny taktyczny system walki> - wiekszosc mmorpg nie pozwalało na przeprowadzenie walk na poziomie taktycznym z pododu braku poziazania tego co sie dzieje na serwerze a tym co gracz obserwowal na monitorze .W lineage 2 zastosowano dosyc dobre procedury wymiany danych powmiedzy serwerem a klientem co pozwala na rozgrywanie walk na pozomie taktycznym.
Podzial na rasy i profesje - kontynet Aden < swiat gry> zamieszkuje 5 ras które posiadaja wyjatkowe charakterystyki.Kazda z ras jest zdefionowana przez bazowe wartosci takie jak Str , Dex , Con , Int , Wit , Men .Sa to wartosci bazowe i niezmienialne .Z nich wynikaja take charakterystyki ,jak obrona/atak fizyczna/magiczna ,szybkosc ruchu/rzucania czarów , uniki , szybkosc ataku , prawdopodobienstwo ciosu krytycznego i celnosc.
Ludzie - rasa posiadajaca najwiekszy potencjał i mozliwosci rozwoju .Jednak to jest też ich slaboscia bo nie sa skoncentrowani na jakiejs konkretnej umiejetnosci.
Elfy - rasa pod opieka bogini wody , ich umiejetnosci sa zwiazane z biała magiom , czyli raczej defensywne , slaba strona ich magów jest wlasnie brak powiazan z czarna magiom .Natomiast elfi klerycy posiadaja mase defensywnych/wspomagajacych czarów.
Mroczne Elfy - rasa podazajaca za Shilen boginom smierci
.Na poczatku mroczne elfy nalezały do elfich plemion .Jednak niektórzy z nich pragnac pokonac ludzi siegneli po czarna magie Kaina i Shilen .Skonczyło sie to dla nich wygnaniem z lasu i zmianami w ich zewnetrznym wygladzie.Mroczne elfy sa doskonałymi wojownikami , a ich magowie sa znani w calym Aden ze swojej potegi.
Orkowie - rasa ognia , pośród wysztkich ras Aden posiadaja najwiekszom siłe.
Dzieki temu sa poteznymi i groznymi wojownikami , znanymi ze swojej furi i nieustepliwosci.
Ich szamani posiadaja pradawnom wiedze pozwalajaca wspomagac doskonale innych czlonków grópy czy sojuszu , a do tego nie sa takimi ułomkami jak ludzcy magowie.
Krasnoludy - rasa ziemi , sa jedyna rasa posiadajaca umiejetnosc wytwarzania przedmiotów .Dotego posiadaja duza siłe fizyczna i doskonała zrecznosc.Sa jedyna rasa nie obeznana w arkanach magi ,ale rekompensuja to umiejetnoscia wytwarzania przedmiotów.Dziela sie na artystów którzy wytwarzaja przedmioty i poszukiwaczy którzy zdobywaja surowce .
Grupa i klan - Lineage II jest gra stawiajca na działanie w grupie , wiekszosc klas posiada umiejetnosci w sumie nieprzydatne dla jednostki ale duzo znaczace dla grupy.Dla przykładu ludzcy prorocy posidaja Skupienie zwiekszajace prawdopodobienstwo ciosu krzytczynego .Skupienie jest bardzo pozadane przez klasy stawiajace na zadawanie krytyków , szczegulnie uzytkownicy sztyletów.Dzieki temu grupa staje sie znacznie silniejsza od jednostki , jest w stanie pokonac przeciwników o wiele silniejszych od siebie.Na mechanike gry przeklada sie to dodatkow 7% bonus do doswiadczenia za kazdego członka grupy.To powoduje ze gra jest dynamiczna i nie polega na samotnym polowaniu.
W pewnym momencie gracze zaczynaja zawiązywac klany .Ktos musi stanac na czele a to ciezki zadanie .Lider musi poswiecac swoje punkty umiejetnosci na podoszenie poziomu klanu .Od tego zalezy ilosc członków w klanie , mozliwosci wpływu na srodowisko gry <kupwyanie siedziby klanu czy pretendowanie do zdobycia zamku> , nawiazywanie stosunków dyplomatycznych z innymi klanami < pakty , soujsze , wypowiadanie wojen>.
Obleganie zamków - klan kiedy stanie sie silny moze pretendowac do zdobycia zamku.Zamek to ogromna wladza , wysztkie towary sprzedane w sklepach w pobliskim miescie trafiaja do klanu , darmowe teleporty z zamku , mozliwosc zmieniana szybkosci respawnu potworów w okolicy zamków , zwiekszona regeneracja hp i mp w okolicach zamków dla członków klanu.Jednak takie zyski wymagaja duzego poswiecenia.Castle siege trwa 2 godziny czasy rzeczywistego , przed tym soujsz atakujacy buduje maszyny obleznicze , golemy , szukuje siły.W ciagu 2 godziny napastnicy musza sie wedrzec do zamku i zdobyc jego avatar .Jezeli sforsowanie bramy zamku nie jest trudne to sama walka w ciasnych korytarzach jest koszmarem.Nalezy wziac pod uwage ze w castle siege bierze udzial ponad 100 graczy z kazdej strony .Sa to bitwy na poziomie taktycznym gdzie liczy sie kordynacja grupy i manewry taktyczne.Jednak to nie koniec po 14 dniach od zdobycia zamku inny klan ma prawo stanac do walki i sprubowac odebrac zamek jego obecnemu włascielowi.
Gra graficznie jest dosyc soczysta , działa na engine Unreal 2004 co zapewnia przepiekne odwzorowanie swiata .
Jezeli chodzi o same wrazenia z gry , gra jest dynamiczna ale nie zrecznosciowa.Duze znaczenie ma działanie w grupie i podejscie taktyczne do gry.
Tutaj jest kilka screnów z gry :
Małe zebranie klanu
Enchated Valey
Death Knight Hunt
Mała bitwa clanów Gniazdo Orphen Sea Of Spores
Jezeli ktos wykaze zainteresowanie tym tematem postaram sie opisac gre jeszcze bardziej.Dac jakies arty na temat podziału na profesje ,lepszy opis swiata , zasady pvp , czy nawet relacje z castle siege.
Xander jest offline   Odpowiedz z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.