Część z was na pewno już słyszała o grze jaką jest Survival Project, gdyż jest to dość stara produkcja (2003 rok). Gra głównie rozwijała się na arenie azjatyckiej, a wersja angielska była tylko czymś w rodzaju testu.
Zaledwie troche ponad pół roku temu, cały angielski projekt przejął znany dystrybutor gier e-games, od tego czasu gra rozwija się w zawrotnym tępie. Doczekała się wersji 2, a ok. 2 tygodni temu wyszła wersja nieoficjalnie znaczona numerkiem 3.
Dobra, starczy tej historii
Gra należy do kategori MMOAG (Action). Do dyspozycji mamy wiele różnych postaci (12) podzielonych wg. "żywiołów". Każdy z nich posiada własne unikatowe karty, dzięki którym jest szybszy, silniejszy etc.
Poprzez aktywną gre uzyskujemy więcej expa (points) i "kasy" (code), zwiększając swój poziom mamy dostęp do lepszych kanałów, do większej ilości questów i trybów rozgrywki.
Rozróżnia się 4 tryby rozgrywki:
Big Match - różnego rodzaju tryby pozwalają na akcje z masą przeciwników naraz, nawet do 40 postaci na jednej mapie (rzeź ;-) ),
Quest Mode - wiele różnych questów, gdzie samodzielnie lub w drużynie walczy się przeciwko potworom by uzyskać jak najwięcej expa i elementów o których później,
Battle - czyli rozgrywka PvP tylko i wyłącznie w różnej postaci, od "free for all", czy duel do rozgrywek drużynowych,
Enjoy - wszelkiego rodzaju "zabawy" typu piłka nożna, hokej, bitwa na śnieżki czy łapanie kreta
Jak już wcześniej wspomiałem w grze występują różnego typu karty, są one odpowiedzialne za różnego rodzaju ataki: atak magiczny, atak broni (łuk, siekierka, miecz, różdżka), przyspieszenie, obrona (pancerz, tarcza). Na początku niektóre z nich dostaniemy "za darmo" podczas awansowania z poziomu na poziomu, reszte zaś kupimy w sklepie za code. Każda karta jest inna, karty ognia mają największe obrażenia, karty wiatru dają najszybsze ataki, zaś ziemia i woda są pośrodku, lecz ziemia ma większe obrażenia zaś woda większe przyspieszenie. Karty dostajemy/kupujemy na poziomie 1. Istnieje 9 poziomów rozwinięcia karty + ok. 5-10 różnych skillów które w różnym zakresie możemy dodać na każdym poziomie karty. Karty możemy ulepszać poprzez tzw. fuzję z kartami białymi, czyli popularnie zwanymi "duszkami" bądź elementami (elementals), które wraz z code przy odrobinie szczęścia zdobywamy podczas rozgrywki bądź znajdujemy (czasem latają sobie bezwładnie po planszy).
Zależnie od tego ile kart mamy aktualnie w użyciu, czy wszystkie są tego samego żywiołu i czy postać jest do nich dopasowa mamy szanse na ich użycie. Jeżeli np, mamy wszystkie karty w ekwipunku, takiego samego żywiołu i nasza postać jest również do nich dopasowana, to mamy odpowiednio 50% na użycie magii, i po 70% na pozostałe, tj. 10x atakujemy np. bronia, to 7x będzie z użyciem karty, 3 bez. Dodatkowo możemy jeszcze uzyskać 20% więcej szansy jeżeli karta posiada "Gold Force" czyli płatny dodatek, możliwy jednak do kupienia (uwaga) legalnie w grze od innych graczy. Tak więc kupywanie przedmiotów za które trzeba zapłacić w rl można spokojnie dostać w grze za np. ele i ogłaszać się z takimi ofertami na oficjalnym forum.
Na każdym z kanałów jest tzw. gildia rządząca, czyli ta która uzyska najwięcej punktów podczas gry w tygodniu ma odpowiedni współczynnik. Np. za 1 miejsce uzyskujemy 160% expa i code.
Podsumowując gra niezobowiązująca, można się przy niej odprężyć, dopracowana grafika (mimo, że 2d). Dużym minusem na początku gry jest sterowanie, z tego co słyszę od początkujących bardzo ciężko jest się przyzwyczaić, jednak idzie się z czasem przyzwyczaić ;-).
Niestety wymagań gry nie znalazłem na oficjalnej stronie (może nie szukałem dość dokładnie

) aczkolwiek są one bardzo małe, na moim starym celeronie 433 też chodzi bez zacięć.
Strona oficjalna:
http://survival.e-games.com.my
Screens:
Miłej gry ;-)
Ps. nie pisać do mnie w grze ;p