Dobra, grafy co prawda nowej nie otrzymałem, ale ta którą mam (nie)szczęście posiadać jakimś cudem się nie wywaliła w czasie testu. Na początek trochę konfiguracji mojego rzęcha:
Kod:
Linux Scorcerer 2.6.16.16-Gentoo #1 SMP PREEMPT Sun May 14 22:07:33 CEST 2006 i686 Intel(R) Celeron(R) CPU 3.20GHz GNU/Linux
VGA compatible controller: nVidia Corporation GeForce 6200 TurboCache(TM) (rev a1)
client glx vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL version string: 1.2 (2.0.2 NVIDIA 87.56)
Reszta z rzeczy typowo sprzętowych/podstawowych raczej nie jest potrzebna, ale jak coś to pytać. Teraz soft:
Kod:
xorg-x11-7.0-r1
cedega-5.1
wine-0.9.13
UWAGA
Jako że mam modularne Xy, Xgl'a i KDE na tym, używam starszego xorg-servera, bo waliły mi się czcionki w KDE.
Teraz już to co tygryski lubią najbardziej, czyli sam test:
WYŁĄCZONY Xgl:
WINE:
engine 0 : działa dobrze, stabilnie, po odpaleniu w konsoli została kupa błędów, co wcale nie przeszkadzało samemu klientowi, ale niestety zamiast ładnych cieni kropki.
engine 1 : Error code 12, potem zgon wine.
engine 2 : Klient się uruchomił. To by było tyle - czarne okno/skaczące obrazki (ale po jakichś dwóch sekundach wszystko się unormowało i został czarny ekran. IMO wynika to z tego że wine nie radzi sobie z DX'em.
CEDEGA:
engine 0 : tak jak na wine, czyli dziala, kropki.
engine 1 : działa, są prawidłowe efekty świetlne, troszkę glitchy - części ekranu tytułowego są wkomponowane w krajobraz, od czasu do czasu jakieś drzewo się nie pojawi bądź pojawi w złym miejscu. Wystarczy zmienić poziom (z 0 na -1 albo na +1) i wrócić, żeby zniknęły. Tak samo błąd naprawia się gdy taka kratka zostanie zasłonięta przez np. dach lub strop innego budynku. Obciążenie procesora gdzieś koło 90% mi się wydaje (nie mam dokładnego licznika), stabilnie w granicach 90-100 FPSów, nie przycina.
engine 2 : klient się odpala, ale kopie się już na ekranie startowym (coś jak wine w tym trybie, ale obrazek się pojawił, z tym że był troszkę "rozczłonkowany" - jak znów się zbiorę to podrzucę screeny) Nie udało mi się trafić na ślepo w Enter Game więc nie wiem jak sama gra ucierpiała. Zapraszam do własnych testów
WŁĄCZONY Xgl:
WINE:
engine 0 : działa, identycznie jak bez Xgl'a
engine 1 : działa, dokładnie identycznie jak w trybie 0 - przeskakuje na DX5, nie korzysta z OpenGL
engine 2 : tak jak bez Xgl'a, ale cały czas obraz mrugał, nie chciał się skubaniec ustabilizować na czerni. Konsola została dosłownie zalana wyjściem debugu.
CEDEGA:
engine 0 : Nie działa
engine 1 : Nie działa
engine 2 : Nie działa
Zaznaczam, że Cedega _jeszcze_ nie radzi sobie z xgl'em, więc trzeba poczekać na nową wersję.