Ehh... w Tibii nie ma czegoś takiego, jak nietypowe postacie. Knight musi walczyć z melee, palek musi bić na dystans, sorc/druid musi bić z magii. To jest główna wada Tibii - jest mało oryginalna. Zagrajcie sobie np. Ragnaroka w którego gram aktualnie. Weźmy przykładowo profesję jaką jest swordsman (taki tibijski knight

). Nie pakujemy tylko w siłę i mając jedną broń ruszamy na te same nudne expowiska. Wręcz przeciwnie, stajemy się krzyżowcem walczącym broniami jednoręcznymi albo rycerzem specjalizującym się w broniach dwuręcznych. Każdy z nich ma wiele broni przygotowanych na różne rodzaje potworów, różne zbroje, hełmy itd. itp. Aż chce się grać i zdobywać wiele cennych przedmiotów, których w Tibii jest jak na lekarstwo. Przestańcie więc już wymyślać tych cudownych palków expiących mieczem przez całe życie na soldkach, wybornych knightów wystrzeliwujących drewaniane kijki w cyklopy, czy sorców blokujących niesamowite potworki jakimi są dragony... Tibia ssie =]