Witam wszystkich. Widzę tutaj wiele sprzeczności w zeznaniach i w ogóle zamieszania. Znajdźcie sobie w sieci profesjonalny przewodnik po Tibii, jeśli chcecie to macie linka:
http://student.agh.edu.pl/~milinski/tibia/tibia.txt (Po angielsku, of course). Ja może skrócę i wytłumaczę o co w tym chodzi (nie będę się silił na oryginalność porównań, po prostu mniej więcej przetłumaczę, co tam jest napisane)
Dla ułatwienia "bloody hit" to uderzenie, po którym krew się leje
Najpierw nasz awans w ataku: Mamy basen. Jeżeli basen zostanie napełniony, mamy awans. A basen ten może być napełniany koszykami. Każdy koszyk może pomieścić 30 chmurek (chmurek na przeciwniku, tzn kiedy my go bijemy). Każdy bloody hit (tzn jak my uderzymy przeciwnika) uwalnia zawartość koszyka do basenu. Czyli jeżeli uderzamy, uderzamy i nie ranimy przeciwnika, to każda chmurka powyżej trzydziestej to strata czasu. Oczywiście, jeżeli polujemy, to rzadko kiedy są chmurki, natomiast awans możemy uzyskać tak czy owak (po prostu bloody hit też jest uważany jako element, którym możemy napełniać basen). Proste? Proste.
Teraz shielding: Mamy basen. Jeżeli basen zostanie napełniony, mamy awans. A basen ten może być napełniany koszykami. Każdy koszyk może pomieścić 30 chmurek (chmurek na nas, tzn kiedy przyjmujemy ciosy przeciwnika na tarczę). Każdy bloody hit (i ponownie: gdy my uderzymy przeciwnika!) uwalnia zawartość koszyka do basenu. I ta sama zasada: każda chmurka powyżej trzydziestej to strata czasu.
Oczywiście, basen jest większy, gdy chcemy awansować z 50 na 51, niż np z 20 na 21 (ale to oczywiste...

)
No i jeszcze kilka spraw:
1. Nieważne, kto Cię uderzy - czy szczur, czy demon. Krew to krew, chmurka to chmurka.
2. Oczywiście, jeżeli walczymy z 2 przeciwnikami (optymalna ilość), to ilość chmurek potrzebnych do shieldingu rośnie szybciej.
3. Jeżeli trenujemy z partnerem, to najlepiej dobrać odpowiednio słabą broń i zbroję i na początku już sprawdzić, jak najlepiej się bić, jaki tryb walki przyjąć (full attack, balance, full defence); a to wszystko po to, żeby móc jak najlepiej wykorzystać nasz "koszyk" i "basen" i żeby nie ranić się za mocno.
4. Może potem sobie jeszcze coś przypomnę, to dopiszę
Pozdrawiam wszystkich
------------------
Sir Raynold, pal lev 24 rośnie
