No tak Dead. W większości mmorpgów w jakie grałem traci się tylko expa ale można go w miare szybko odrobić natomiast w Tibi dead to bardzo poważna sprawa. Przez głupiego laga/kicka czasem spowodowanego nawet przez sam CipSoft tracimy expa co nie jest jakąś wielką tragedią bo to jeszcze można odrobić choć w Tibi tego expa ubywa naprawdę dużo, skille które u knighta są naprawdę bolącą stratą nawet na średnich skillach nie mówiąc o 90/90 przykładowo skillisz sobie spokojnie tydzień niestety jacyś ludzie z kompleksami organizują grupę i niestety trafiają na Ciebie-cały tydzień idzie się...paść lekko mówiąc, ale mówicie o Paladynie że on se "odrobi w czasie expienia" a co knightom nie leci skill podczas expienia? Tak Paladynowi skille lecą szybciej ale przykładowo jeśli knight ma te skille 90/90 to paladyn ma powiedzmy te 100 dista czy spadek ze 100 na 99 nie będzie bolesny? Następną rzeczą którą się traci jest dosyć duża kasa mianowicie-blessy czyli 50k i AoL kolejne 50k a jeśli w momencie śmierci nie mieliśmy AoLa przy dużym szczęściu jesteśmy o niego do przodu ale przy pechu możemy stracić jego równowartość kilkakrotnie. No i Backpack na niższych lvlach zazwyczaj wypełniony kasą/jakimś słabym lootem na wyższych podejrzewam dosyć wartym lootem który idzie na sprzedaż. Jak dla mnie możnaby lekko zmniejszyć szansę na wypadnięcie z ciebie eq, co do plecaka to trudno Tibia stara się być jakaś w miare rzeczywista więc trzeba przeboleć, co do expa hmm... dobrze by było żeby zamiast te 10% czy ile tam się traci z całego zdobytego expa schodziło z paska np. 40%, skille... i tu chyba najlepiej byłoby żeby nie spadały bo odrabianie ich to udręka totalna i żadna z tego przyjemność i można łatwo zniechęcić się do gry. Tak sprawa wygłada dla mnie jeśli się komuś coś niepodoba to trudna taka jest moja opinia.
Btw. Nie znam się zbyt dobrze na marketingu ale chyba to wygląda tak. Każdy gracz Facc=potencjalny klient(zakup Pacca). Nie wiem czy CipSoft ma za dużo kasy czy mają klapki na oczach ale łatwo można zauważyć tysiące osób odchodzących z Tibi przez deada bo np. nie każdemu chce się iść na trolle czy coś w tym stylu zbierać kasę na głupiego p seta który wypadł mu przy deadzie a nie miał żadnych oszczędności czy kolegów którzy przyjdą z pomocą. Wprowadzenie systemu skulli napewno miało na celu zmniejszenie liczby PK -> mniejsza ilość zgonów ale niestety nie problem jest jakiemuś mid lvlowi zrobić 20lvl sorca czy druida i z kolegą wybrać się do kopalni na "hunta" w celu łatwego zdobycia run/trochę kasy/jakiegoś k seta albo czegoś w tym stylu. Zmniejszenie dropu itemów przy deadzie napewno drastycznie zmniejszyłoby liczbę PK - zostaliby tylko ci którzy to robią "dla zabawy"(nie widzę zabawy w udupianiu słabszych ale cóż) bo to byłby większy waste niż expienie na "nielootodajnych" potworach i napewno zmniejszyłoby liczbę emigrantów z Tibi poprzez stracenie EQ i wreszcie możnaby spokojnie poexpić/pogadać z ludźmi a nie rozglądać się na wszystkie strony w poszukiwaniu PKerów i nie daniu zagadania się co może grozić śmiercią. W większości mmorpgów PK są tępieni bo zabijają oni ot tak bo w nich nie można liczyć na loota, w Tibi Pk czasem wręcz szczycą się zabiciem o 20lvl słabszego gracza i chwalą się lootem żal.pl ale gdybać se możemy CipSoft zrobi co będzie chciał my jako gracze nie możemy dosłownie NIC.
Ale się rozpisałem

przepraszam za ewentualne błędy ale gdy tekst jest długi szukanie błędów jest trudne
