Zobacz pojedynczy post
stary 11-07-2006, 16:20   #17
styku
Użytkownik Forum
 
styku's Avatar
 
Data dołączenia: 14 08 2005

Posty: 375
Domyślny

Jak juz pewnie niektorzy zauwazyli, dodany rozdzial o podstawach AS

//Edit:
A teraz dodalem kolejne dwa punkty do AS, i mini-gierke jako przyklad ^^. Enjoy.

Cytuj:
dobry poradnik, ale można robić takie animacje freewarowym Pivot Stickfigure Animator który zapisuje w GIFie
Nie, takich animacji robic tym nie mozesz. GIF to plik graficzny, a we flashu masz jeszcze interakcje. Pozatym Macromedia Flash MX zapisuje rowniez w *.gif, tak samo jak i w *.jpg, *.png, *.avi, ******, *.swf, *.hxq i *.mov. Jak myslisz, co lepsze? ;P Dodatkowo potrafi Ci automatycznie wygenerowac strone *.html dla Twojej animacji.


Cytuj:
Po czwarte: moja odpowiedź brzmi: ta animacja ma jedną kratkę, bo jest w movieclipie albo jest movieclipem z takim AS
To movieclip ze skryptem, ale nieco innym.
Kod:
onClipEnvet(enterFrame){
 _x += 10;
 if (_x > 550) {
  _x = -150;
 }
}
Ale tego bys sie dowiedzial gdybys kliknal na napis "Kliknij" ;P

Cytuj:
no i kopiowanie movieclipów za pomocą AS bo nie wiem czym jest ta trzecia zmienna
Jezeli chodzi Ci o duplicateMovieClip, to wywolanie wyglada mniej wiecej tak:

Kod:
duplicateMovieClip (cel, nazwa, glebia);
Gdzie cel to sciezka do kopiowanego klipa, nazwa to nowy instance name dla duplikatu, a glebia, to pozycja na stosie nowego klipa. Chodzi tu konkretniej o wyswietlanie. Jezeli jeden MovieClip bedzie mial glebie 2, a drugi 3, to tendrugi bedzie "ponad tym pierwszym" (bedzie go zaslanial).

Ostatnio edytowany przez styku - 11-07-2006 o 18:33.
styku jest offline