Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Ezual
W morrowindzie da sie robic mikstury... w gothicu 2 nk da sie robic.. Mikstury, miecze, runy no... i da sie smazyc mieso xD
|
Mikstury w Gothicu -> kilka określonych rodzajów (małe,średnie i duże leczenie/mana, szybkość, zwiększenie statystyk). Tworzysz po nauczeniu się odpowiedniej zdolności. Zbierasz podane w skillu składniki i masz 100% szans na powodzenie.
Mikstury w Morrowcu -> niemal każde 2 składniki można połączyć w miksture, która ma pewną (zależną od skilla) szanse na 'przetrwanie tej czynności'. Można nadawać miksturom własne nazwy. DO ich przyrządzania używa się sprzętu (wymagany tylko moździerz, jednak można używać również palnika, alembika lub innych 'wzmacniaczy' do kreowanego fluida), który może np. zwiększyć efektywność wywaru lub zmniejszyć efekty nieporządane (np. choroba czy utrata hp). Przed osiągnięciem mocnego skilla w alchemi tworzy się głównie gówna, którymi można się struć i wpędzić do piachu.
Bronie w Gohthicu na tej samej zasadzie co mikstury czyli odpowiedni skill + materiał = 100% szansa na wykonanie broni.
W Morrowcu za bardzo się nie orientuje w kowalstwie, ale wiem że można zaklinać bronie, by zadawały dodatkowe obrażenia od żywiołów lub paraliżowały/wykradały życie itp.
RUny w Ghticu znowu na tej samej zasadzie co reszta.
W Morrowcu można kreować własne zaklęcia i nadawać im własne nazwy. Oczywiście dając jakiś super dmg i zasięg podczas kreowania czaru, daje nam niespotykaną przewagę na topliśćie ludzi, którzy robili podobne "złote interesy". Zaklęcie będzie kosztowało stosy złota, a na dodatek będzie wymagało full many * 50. Nawet robiąc 'tylko' mocny spell nie można zbytnio przesadzać, bo przy słabym skillu w danej szkole magii, nasze szanse na udaną próbe użycia czaru są nikłe. W Gothicu starczy tylko odpowiedni krąg i już 0 problemów z magią.
Smażenie mięsa... minimalna dodatkowa akcja wprowadzona do gry.
W Morrowcu... hmm sam nie wiem czy są takie "malutkie" akcyjki.