Wcięło mi pisanego przez 15 minut posta, więc powiem w dużym skrócie - RM i tak nie może korzystać z nowinek technicznych (od dynamic lightninku, przez perpixel collision detection i fizykę po dot3-bumpmapping, etc.), nie może korzystać z zewnętrznych bibliotek (przydatne biblioteki networkingowe[raknet np.], graficzne, dźwiękowe, etc.). Obecne engine'y post-processingowe dają duzo większe możliwości przy odrobinie większym nakładzie pracy, co powoduje, że wszystkie rm i game-factory like makery odchodzą do lamusa. A i jedno, i drugie nie daje takich możliwości, jak napisanie swojej własnej gry. Fakt, że jest to trudniejsze - ale daje też olbrzymią swobodę, nie ograniczoną prawie niczym - jedynie nakładem sił i czasem. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Smoki powinny być okrutne, chytre, nieczułe i straszne. Ale coś ci powiem, czlowieku.... 
Smoki nigdy nie paliły na stosie, nie torturowały, nie rozpruwały na kawałki i nie nazywały tego moralnością.
Terry Pratchett,  "Straż! Straż!"
 
			 
		
		
		
		
	 |