Poprostu, mnie ludzie rozśmieszacie

To już po przejściu samego rookgaardu można wszystko wywnioskować .. no ale cuż ..
Na rookgaardzie zaczynamy z skillami 10. Powiedzmy, że dostaliśmy najlepszy możliwy set.
Wtedy to posiadamy 6 def od chain armora, 4 def od legion helmet, 2 def od scale legs, 1 def od szmaciaków. Co to oznacza ? Gdy tarcza, nie obroni w pełni ataków, to przejdą one na uzbrojenie z którego mamy 13 def. Czyli jeśli Tarcza, zablokowała tylko połowe ataku, a atak miał nam zabrać 26 hp, to dzięki defowi uzbrojenia, nic nam się nie staję.
Jak liczyć skill defensywny ? To już jest skomplikowany algorytm. Ale łatwo to tak trochę ułatwić, mówiąc, że co ileś skilli nasza zdolność bronienia jest lepsza o kilka - kilkanaście procent.
To dlatego ludzie się męczą, żeby mieć 70 shielda a nie 50, lub nie 70 a 90 .. bo wtedy jest różnica.
A ilość defa tarczy można liczyć ot taki głupkowaty sposób
10 % (dzięki skillowi 10 shielda) - 37 defa (mms)
100 % (dzięki, któremóś skillowi shielda) - 370 defa (dzięki mms)
Nie wiem jak wygląda wykres zwiększenia, się siły defa ani siły ataku pod wpływem skilli - bo przecież nie znam silnika gry - zna go tylko cip soft.
A dlatego ludzie mówią, że różnicy nie ma w ekwipunku, pomiędzy plate setem a lepszymi. Podczas expienia - nie, bo knight musi expić na takich potworkach, które dają dużo expa, ale niestety zadają duże obrażenia.
Sorc, też nie odczuwa - bo wkońcu ucieka przed stworkiem
Ale za to podczas blokowania potwora, u knighta widać olbrzymią różnice, pomiędzy dwarven a demon shield. Plate setem, a setem z rh dsm g legs mms steel boots.
Skomplikowane, a jakże proste

Knight i tak musi używać uh przy expieniu, ale przy bloczeniu, dzięki dobremu ekwipunkowi, będzie tracił ich conajmniej połowę mniej
mam nadzieję, że inteligentni zrozumieją, a głupi się od tego odczepią.