Obecnie jest duzo kompilatorow c++?? Tylko ze ani jednego darmowego z vcl'em (a dla pocztkujacego to chyba duzo)...
Delphi ma mniejsze mozliwosci ?? Nie zgodze sie. Do wszytskich jezykow jest masa dodatkow itd. Mozliwosci zaleza od umiejetnosci programisty. A w kazdym razie do stworzenia MMORPG'a to nie ma znaczenia
C++ jest szybsze ?? Nie zgodze sie. W wielu przypadkach (choc nie zawsze) szybsze jest Delphi. C++ jest szybszy tylko jesli chodzi o zarzadzanie RAM'em. Jesli chodzi o grafe to i tak zalezy od api (ogl,dx) a nie od jezyka.
Delphi jest latwiejszy w nauce i w pisaniu. O delphi jest wiecej artow w necie (przynajmniej dla pocztkujacych).
Co do czasu tworzenia... Sam robilem RPG'a (single player) i wiem ile czasu bierze zrobienie grafy algorytmow czytania map i innych takich. Zalezy tez ile dziennie robisz (ja nie mam sily na wiecej niz 3 godziny klepania w klawiaturke - trzeba tez troche w tibie pograc

)
Co do serwera p2p. Chodzi mi o to ze kazdy user grajac pelni funkcje serwera (czesc obliczen jest na jego kompie). W przypadku nie za skomplikowanych gierek to sie sprawdza.... A zwykly ftp od bidy by starczyl (ale full optymalizacja wymagana)
Kazdy z nas ma po troch racje.
i jeszcze kilka stronek
www.4programmers.net www.delphi.bajo.pl
ps. Slyszalem ze jest nakladka na RPGMakera do robienia gier on-line