Zobacz pojedynczy post
stary 14-08-2004, 12:49   #11
nea
Użytkownik forum
 
Data dołączenia: 02 08 2004

Posty: 4
Domyślny

Ahh ten Delphi, bawiłem się nim w podstawówce jeszcze ("bawiłem" - trudno to było nazwać programowaniem ;]), co to były za czasy. Delphi się wolno rozwija? Z tego co ja wiem, to Delphi od jakiegoś czasu wogóle się nie rozwija (Borland nie miał $ na Delphiaka i C++ Builder'a, i zrezygnował z tego pierwszego). Jeszcze w tym roku chcę się zabrać za naukę cpp, z racji tego, że od paru lat siedzę w php, który wkońcu jest pochodną cpp (przynajmniej jeśli chodzi o składnię). Co do samego tematu:
Cytuj:
ok. 6-8 tyg -robienie grafy
ok. 20-30 tyg - kodowanie
Coś tutaj nie równo. W moim magicznym mmorpg'u na php (a jak), sprawa wygląda tak:
Zrobienie jednego portertu bohatera/npc/monstera: dzień
W 7 tygodni zrobie więc 49 portetów (zakładając ciągłą harówkę, dzień w dzień), to jest już pokaźny komplet i powinien wystarczyć, ale co z interface'm, tilesetami do map, grafikami przedmiotów etc.? No chyba, że ktoś Mud'a robi :>.
Jak dla mnie to napisanie samego silnika do gry (zakładając ciągłą prace, ja żadko wpadam w taki trans, zazwyczaj ciągle przerywam, ot np. teraz wpadł mi w łapki gothic 2 i się nie mogę skupić na pisaniu ;]), jest najmniejszym problemem, jak już MatKus zauważył, gorzej ze zrobieniem wszechrozumianego content'u (tutaj jednak, jeśli programista się postarał, i zrobił pare narzędzi, mogą pomagać osoby, które na programowaniu niezbyt, albo wcale się nie znają), a to głównie on buduje to co tygryski najbardziej lubią w rpg'ach.

Ostatnio edytowany przez nea - 14-08-2004 o 12:50.
nea jest offline